Vraag

geld

  • 6 September 2020
  • 6 reacties
  • 194 Bekeken

Badge

Heyy! Ik ben een meisje van 12 jaar en ik wil graag geld verdienen😂 ik krijg 40 euro in de maand zakgeld en geen kleedgeld want kleding en schoenen enzo krijg ik van je ouders, van mijn zakgeld moet ik alles betalen (ook de bioscoop enzo) tuurlijk krijg ik ook nog dingen van mijn ouders, maar ik laat  1x in de maand mijn nagels doen en dat is €25,- / €30,- en dan heb ik per maand nog maar 10 of 15 euro over en dat vind ik echt wel weinig , dus ik zoek iets waarmee ik geld kan verdienen! Hebben jullie ideeën?😂💗


6 reacties

Op je 12e zijn er nou niet veel manieren om je geld te verdienen. Misschien wat slimmer omgaan met geld? 40 euro is heel veel zakgeld per maand.

Misschien niet je nagels laten doen. 40 euro per maand is een hoop. x12 is 480 euro per maand. En zoals je al zei krijg ook nog een paar keer meer. Bedragen zoals dit is meer dan normale kinderen van jouw leeftijd krijgen. Het is meer dan ik krijg, aangezien mijn papa en mama niet rijk zijn. Ga verstandig met je geld om zou ik zeggen. Qua werk, voor een 12-jarige is niet echt werk te vinden. Je kan proberen vanaf je 13e een krantenwijk te doen of misschien als je geluk hebt als vakkenvuller. 

Hallo Heyyyx :)

Je houdt dan nog '’maar'’ 10-15 euro over. 10-15 euro is al een normale tot een beetje bovengemiddelde hoeveelheid zakgeld voor een kind van 12 jaar oud. 40 euro is dus al een ontzettend hoge hoeveelheid voor iemand van 12 per maand. 

Om geld te verdienen kun je misschien dingen verkopen die jezelf hebt gemaakt, auto's wassen, honden uitlaten, boodschappen doen voor ouderen en kwetsbare mensen, etc. Er zijn genoeg mogelijkheden om geld te verdienen zonder dat je een baantje hoeft te zoeken. Sowieso zoals eerder gezegd kom je als 12-jarige niet echt aan een baantje.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 3
Badge +3

Hi!

10-15 euro? Da's best veel geld voor iemand van jouw leeftijd. 40 euro in de maand?! Dat is echt HEEL veel geld.

Misschien dat je je nagels minder vaak moet laten doen? Bijvoorbeeld maar een keer in de 2 maanden?

Om geld te verdienen kun je vanalles doen. Vraag je buurvrouw of ze hulp nodig heeft in het huishouden voor een klein prijsje. (Bijv. 1 euro als je de afwas hebt gedaan) of je kan een honden-uitlaatservice beginnen als er veel mensen met honden bij je in de buurt zijn. Als je een beetje handig bent in de keuken kan je bijvoorbeeld cupcakes of koekjes bakken en verkopen. Als je kan naaien kan je aanbieden om kleren te herstellen/pimpen.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt 

XOXO

~BreezyOcean 

Heyy

Zoals al gezegd, 40€ per maand is redelijk veel hoor. Vind je je nagels zo belangrijk dat je daar 30€ aan uitgeeft iedere maand? Je zou heel wat geld sparen als je dat niet deed maar oké.

Echte bijbaantjes voor 12 jarigen weet ik niet, wettelijk mag je nog niet echt een baantje. Je kunt natuurlijk altijd oppassen, boodschappen doen voor mensen in de straat, dat soort dingen.

Groetjs

 

Badge +1

ik krijg elke week 3,50 en doe er niks mee mr ik ben ook een jongen ik heb nu 400+ op mn rekening staan dat ik zo kan uitgeven ik zou zeggen stop met die nagels, krantenwijkje lopen en muziek op lijkt mij een lekker baantje, ps ik denk hier soms ook over na en ik ben 12 jaar

Reageer