Vraag

Geen geld!!???

  • 3 September 2018
  • 4 reacties
  • 491 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben een meisje van 14 jaar ik krijg 60 euro kleedgeld per maand maar vaak niet omdat een van mijn ouders het niet wil betalen als ik echt iets nodig heb krijg ik het niet al mijn broeken zijn te klein maar heb/krijg geen geld voor nieuwe ik heb ook geen bh’s die zijn allemaal te klein mijn ouders willen het gwn niet betalen wat moet ik doen ik kan nog niet werken want zit met mijn rug, help wat moet ik doen?? Groetjess

4 reacties

Hey N.020

Wat vervelend dat je dingen die je nodig hebt, niet kan kopen. Als de afspraak is dat je €60 kleedgeld per maand krijgt, horen je ouders zich daaraan te houden.

Momenteel heb je nieuwe kledij nodig. Ik vind dat je ouders je desnoods wel wat geld kunnen lenen. Die broeken en bh's heb je echt nodig.

Je kan niet werken door je rug. Dat is vervelend. Luisteren je ouders als je dit met hen bespreekt?

Misschien kan je voorlopig kleding van vriendinnen lenen.

Groetjes
Kenshin
Hoi,

Het lijkt me goed om dit nog eens bij je ouders aan te kaarten. Laat ze je kleding zien, dat het kapot is en te klein. Zo worden ze met hun neus op de feiten gedrukt.

Het kan best dat je ouders het financieel even wat minder hebben en daarom niet betalen. Is dat van toepassing? Anders zou je bijvoorbeeld ook kunnen afspreken dat je minder kleedgeld krijgt. Iets is beter dan niets.

Misschien is een soort kantoorbaantje iets voor jou? Een vriendin van mij deed als zomerbaantje iets van administratie bij een bedrijf. Wellicht kun jij ook wel zoiets vinden?

Je kan geld lenen, zoals @Kenshin zei, maar pas daar wel mee op, want als je geen geld hebt om het terug te betalen, krijg je ook nog schulden!

Gr. Pin
Hoi",,

Het lijkt me inderdaad een goed idee om het aan je ouders te vertellen,
wat je nodig hebt heb je immers gewoon nodig.

Ze onder de feiten drukken werkt waarschijnlijk wel en dan realiseren ze zich dat ze een fout maken en geven ze je je geld voor je spullen.

Ik weet niet hoe jullie geld situatie is maar als het zo is dat je ouders er moeite mee hebben omdat ze het niet hebben of zoiets kan je altijd tegen je ouders zeggen dat je geen onnodige dingen gaat kopen en dat je alleen het hoogst nodige neemt.
Eventueel de bon laten zien aan je ouders misschien hebben ze dan wat meer vertrouwen in je als dat het gene is wat je ouders op het moment niet hebben. Er zijn altijd goedkopere winkels etc maar ik snap ook wel dat je natuurlijk wel iets wilt dragen wat jou blij maakt etc.

Ehm.
Je zou het altijd tegen je ouders rustig kunnen zeggen en er eens over praten,
Soms hebben ouders gewoon een beetje duidelijk heid nodig om dingen te begrijpen.

Anderzeids,
Misschien een baantje nemen? dan heb je niet zulke problemen meer en hoef je niet er op te wachten wanneer je iets echt nodig hebt.
vergeten om dit toe te voegen maar groetjes van Maii,

( deze reactie was misschien wel geen geld waard maar misschien wel kennis?

:$
,

Reageer