Vraag

eigen bedrijfjee

  • 10 October 2020
  • 1 reactie
  • 82 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Haihai! Ik wil heel graag een eigen bedrijfje beginnen met dingen die mensen graag van me zouden willen kopen, en iets wat zelf leuk is om te maken of doen. Heeft iemand ideetjes met wat ik zoiets kan doen? 


1 reactie

Heyo,

Wat leuk dat je graag wilt beginnen met ondernemen!

Er zijn best veel dingen die je kan doen. Omdat er eigenlijk geen grenzen zijn. 

Heb je zelf al is nagedacht over wat je leuk lijkt om te verkopen?

Een kennis van mij verkoopt sinds de zomer olijfolie en pesto. En ik en mijn broer zijn van plan om binnenkort ook iets op te zetten. Wij hebben er best goed over nagedacht en wij doen het eigenlijk altijd al voor verjaardagen en andere gelegenheden. En dat zijn pakketten maken. We kunnen het heel uitgebreid maken. Kerst komt er bijvoorbeeld al aan en de meeste bedrijven zullen al een pakket hebben, maar kleine bedrijven misschien nog niet. Dan bieden wij hun een mooi kerstpakket aan. En ook voor oud en nieuw hebben wij een pakket, voor nieuwjaarsdag ook,  en voor het nieuwe jaar ook. Maar ook voor Pasen, valentijnsdag, etc. En dan heb je ook nog pakketten voor andere gelegenheden.  We zullen niet de goedkoopste zijn, maar kwaliteit is er gegarandeerd. 

En weet je zo kan je met alles wel gaan ondernemen. Je zou 2e hands spullen kunnen inkopen en verkopen, maar je kan het ook klein kunnen houden. Dan kijk ik weer naar eten bijvoorbeeld.  Je zou kunnen kijken wat hebben we in het buitenland massaal, maar in Nederland niet, en kan ik dat naar Nederland halen en hoe ga ik dat verkopen hier en is er belang bij? 

Ik kijk nu naar de klok. Je zou klokken kunnen verkopen. Ik weet niet of dat meteen een succes zou zijn, maar het kan wel. 

Als tip zou ik zeggen kijk eerst bij jezelf. Wat lijkt jou nou leuk om te verkopen? Of wat lijkt je interessant? En kijk dan naar hoe ga ik het inkopen? En hoe wil ik het verkopen.  Is het haalbaar? En hebben mensen er behoefte in? Je kan bijvoorbeeld wel zeggen ik wil graag ketchup verkopen, maar wie is daar geïnteresseerd in? Je kan er vast wel iets mee bedenken, maar krijg je wel genoeg klanten dan om de kosten te dekken? Is het haalbaar dus.

Succes.

See ya!

Jixx.

Reageer