bijbaantje heel eng

  • 12 April 2021
  • 3 reacties
  • 114 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Heyhey,

 

Ik heb sinds kort een bijbaantje bij een lokale ijssalon. Ik vond het al heel eng om een sollicitatie brief te sturen. Maar ik vond het wel leuk de eerste keer dat ik mocht werken. Ik heb nu 3x gewerkt en mag deze week weer. Maar ik zie er echt heel erg tegenop. Ik ben best bang en weet niet zeker of ik het wel leuk vind.

Ik ben denk ik okk wel bang om fouten te maken. Is dat raar?

Mijn beste vriendin heeft nu een ook een bijbaantje bij de kruitvat, hier wilde ik eerst ook werken maar durfde niet te solliciteren. Iemand anders die ik ken werkt daar ook. Ik heb t idee dat ik een beetje jaloers ofz ben om haar baantje en ik weet niet echt waarom.

 

Heeft iemand tips of iets wat mijn werk beter maakt en waardoor ik minder bang ben? En hoelang moet je prc werken om te weten of je het ook echt leuk vind?


3 reacties

Als je je werk niet leuk vindt, kan je beter ergens anders solliciteren. Ja, dat is even onhandig dat je je ontslag moet indienen en opnieuw moet solliciteren maar als je je daar gelukkiger zal voelen dan is dat op de lange termijn echt beter. Succes!

Als je je werk niet leuk vindt, kan je beter ergens anders solliciteren. Ja, dat is even onhandig dat je je ontslag moet indienen en opnieuw moet solliciteren maar als je je daar gelukkiger zal voelen dan is dat op de lange termijn echt beter. Succes!

Het is niet dat ik t werk zelf  niet leuk vind, dat is best leuk! Alleen vooral de dagen en uren ervoor en erna krijg k best veel stress. En k ben bang dat ik dit bij alle bijbanen zal hebben....

Zoals je zelf al zegt, het ligt waarschijnlijk niet aan specifiek dit baantje right? Als ik het goed begrijp ben je bang om fouten te maken, komt daar die stress vandaan? Of misschien het klantcontact? Ik zeg ook maar wat, ik kan natuurlijk niet in je hoofd kijken. Weet je zelf waar de stress/angst vandaan komt?

Fouten maken mag natuurlijk, zeker als je net nieuw bent bij een bedrijf. Ze zullen vast niet verwachten dat je het meteen perfect doet. Het is compleet menselijk om af en toe een foutje te maken. Daar kan je weer van leren. Dat hoort er gewoon bij en dat weten zij ook.

Het contact met klanten zal misschien ook even wat ‘oefening’ nodig hebben om daarmee confident te worden. Maar wanneer je dat vaker doet, begint het straks gwn vanzelf te gaan en denk je er niet meer bij na.

 

Reageer