bijbaantje/bedrijfje nodig

  • 26 September 2023
  • 6 reacties
  • 103 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

hoi, ik ben een meisje van 13 en over een jaar moet ik van mijn ouders een bijbaan hebben. als ik het niet heb voor januari 2024 krijg ik geen zakgeld meer. ik heb wel wat geprobeerd (bij mijn scouting groep hadden we spul gekregen van de jumbo en dat moeten we terugbetalen door te helpen in de jumbo) maar dat ging niet heel goed. we moesten bijvoorbeeld spiegelen (alles voor in de schappen zetten). ik schuif iets naar voor en het valt. zet ik het weer neer valt het naar achter. dus daar ben ik niet voor gemaakt. achter de kassa werken mag ik niet. en in het magazijn volgensmij ook niet.

dus ik dacht ik doe wat anders. ik keek voor kranten bezorgen. ik ben alleen niet van plan om in de ochtend om 5.00 op te staan om mensen hun stomme krant te geven die bijna niemand meer wilt. dus ik dacht aan folders bezorgen. nou wie leest er folders en ik heb gewoon geen zin in bewegen.

dus nu even iets om het bedrijfje wat ik op wil starten uitteleggen.

ik vind het fijn om mijn haar uit mijn nek te hebben en om als een jongen te lijken. dus ik doe mijn haar in een staart en doe het boven op mijn hoofd. alleen dat moet vastzitten. dus ik vond haarspeldjes en gebruikte die. ik had alleen 1 probleem. 1 was roze en de ander fel groen. dus ik dacht laat ik ze versieren (zwart maken). ze zijn heel leuk geworden en ik merkte dat ik er rustig van werd. ik was bezig met mijn handen en ik was creatief. nou zit ik dus te denken. kan ik daarvan mijn baantje maken? en zouden mijn ouders het goedkeuren als bijbaantje? zo heb ik veel meer vragen zoals, zijn er mensen die een upgrade willen van hun haarspeldjes? en als ik een eigen bedrijfje maak hoe krijg ik dat dan onder de mensen? zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben/hadden als ik? ik zou graag jullie ervaringen en ideeën hierover horen


6 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hey @ikweethetnietmeer2009 ,

Ik vind eigenlijk niet kunnen van je ouders dat je een bijbaan MOET hebben en dat ze je geen zakgeld meer willen geven.

Als jij denkt dat je er genoeg geld mee kan verdienen is dat super leuk! Ik denk dat je ouders het wel goed vinden, als je maar geld verdient toch? Hoe je dat onder de mensen moet krijgen dat weet ik zogauw even niet.

Misschien kunnen anderen je verder helpen!

Groetjes, @Monkeyboy08

Reputatie 7
Badge +9

ik heb mijn idee dus aan mijn moeder verteld en ze vind het gewelidg.

(als je een paar wil kopen moet je social media even in de gaten houden)

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @ikweethetnietmeer2009

Op 13/14 jarige leeftijd mag je alleen op zaterdagen kranten bezorgen en je hoeft volgens mij niet eerder dan 7 uur op te staan (op zaterdagen heb je tot 9 uur de tijd om te bezorgen). Zelfs als 16 jarige (ik heb een tijdje geleden ook gesolliciteerd voor krantenbezorger, maar uiteindelijk heb ik het baantje niet aangenomen, omdat ik meer dan een half uur van de aangewezen wijk en het ophaalpunt woon en ik geen 475 kranten wilde bezorgen.) mag je niet eerder dan 6 uur ‘s ochtends opstaan voor je krantenwijk. Zelf ben ik op mijn 13e begonnen met het uitlaten van de hond van de buren. Misschien is dat ook wel wat voor jou. 

Als je graag een bedrijfje op wilt starten en je daar genoeg geld mee gaat verdienen zou ik dat gewoon lekker doen. Fijn dat je moeder het een leuk idee vindt! Jammer genoeg mag je geen persoonsgegevens delen op het forum, anders had ik zeker  wat bij je gekocht :). 

 

xx Eenmeisje004

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Wat vet @ikweethetnietmeer2009 ! Voor mij geldt hetzelfde als wat @Eenmeisje004  zegt! Wat een leuk plan ook!  Misschien kun je later ook uitbreiden naar haarbandjes en elastiekjes 😉 

Succes ermee! 

Tover xxx

Ik ook! Zo cool! Ik zou er ook wat willen 🤩 

Asky XxX 

Reputatie 7
Badge +9

Misschien kun je later ook uitbreiden naar haarbandjes en elastiekjes 😉

Ik denk niet dat haarbandjes en elastiekjes werken. Ik doe het namelijk met nagellak. Het werkt op haarspeldjes goed maar stoffen dingen denk ik niet.

 

Maar leuk dat jullie allemaal wat zouden willen kopen.

Jammer genoeg mag je geen persoonsgegevens delen op het forum, anders had ik zeker  wat bij je gekocht :). ​​

Je hoeft geen persoonsgegevens te delen. Gewoon zeggen daar en daar laat ik zo laat een envelop met speldjes achter. Jij neemt de speldjes eruit en stop geld erin. Niet altijd in problemen denken. Aan oplossingen heb je vaak veel meer (of een nieuw probleem)

Reageer