Skip to main content
Vraag

Bijbaan 14 jaar

• April 3, 2025
  • 6 reacties
  • 80 Bekeken

Anoniem meisje
Forum|alt.badge.img+2

Heyy weet iemand een bijbaan voor als je 14 bent?

6 reacties

Tartan16
Forum|alt.badge.img+20
  • Ster
  • April 4, 2025

Hoi hoi, hier vind je allerlei informatie: 

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijbaan-vakantiewerk-en-stage-door-jongeren/vraag-en-antwoord/wat-voor-werk-13-of-14-jaar

Hopelijk kun je hier verder mee! Groetjes liefs Tartan X 

• April 4, 2025

Klusjes doen voor mensen in de buurt (oppassen, auto wassen, de tuin doen, noem maar op)

Je kan het bij een supermarkt proberen. Het hangt van het filiaal af of ze je aannemen. Bij de AH waar ik werk nemen ze bijv. alleen mensen vanaf 15 jaar aan. Dit is omdat 13 en 14 jarigen moeilijk in te plannen zijn. Je mag bijv. niet op schooldagen werken en alleen onder heel strenge voorwaarden op zondag.

Zie dat ​@Tartan15 een goede link heeft geplaatst. Die zou ik ff doorlezen.

Succes.

Forum|alt.badge.img+1

Ik ben 13 en werk bij een slager

koetje.123
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • April 21, 2025

Hi Anoniem meisje

Misschien AH, slager, dingen in de buurt bijv oppassen, auto wassen. 

Hoop dat het helpt

-Koetje.123-

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • April 21, 2025

krantenwijk.?

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • April 26, 2025

Hangt ervan af. Volgens de overheid mag je vakkenvullen e.d. maar veel winkels willen je als je jonger dan 16 bent vaak niet hebben. Heb het zelf ook gemerkt. Bij de lokale Jumbo werd ik gewoon geweigerd omdat ik nog geen 16 was. Bij de AH en Etos zou ik het niet proberen, hun systemen waar personeelsgegevens in staan opgeslagen zijn erg zwak beveiligd. Zou vooral kijken naar lokale bedrijven zoals bijvoorbeeld een bloementeler of zoiets, en dan daar vragen voor werk. Kleine tip: NOOIT een mail sturen. Altijd gewoon binnen lopen en vragen. Heb het zelf gehad, kreeg op geen enkele mail antwoord. Ik ga langs bij de Praxis, 1 dag nadat ik 16 werd (afgelopen week) en ik was zo aangenomen. 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!