Vraag

Ben ik te verwend?


  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik denk dat ik te verwend ben maar ik wil het helemaal niet meer.  Telkens als ik iets nieuws krijg vindt ik het na een dag al niet meer interessant. Ik heb een paar dagen geleden een iPhone 13 Pro max gekregen maar het boeit me nu al niet meer. Ik heb een PC, PS4 en Xbox maar ik gebruik de PS4 en Xbox nooit meer, terwijl de Xbox pas 5 maanden oud is. Ik ben wel dankbaar naar mijn ouders en ik schep ook nooit op tegen mensen en op school want ik haat het als mensen opscheppen. Ik wil het gewoon weer leuk en speciaal vinden om iets te krijgen, maar hoe doe ik dit? en ben ik hierdoor te verwend?


12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey, 

Klinkt wel een beetje als “te verwend”. 

Gewoon met je ouders bespreken dat ze minder moeten geven aan je haha

 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi dit is precies hetzelfde topic als waar ik al heb geantwoord  XD

Reputatie 7
Badge +9

Hoi dit is precies hetzelfde topic als waar ik al heb geantwoord  XD

Haha ja zie ik 😭 vgm heeft hij 2 topics gemaakt ofzo

Hoi dit is precies hetzelfde topic als waar ik al heb geantwoord  XD

Haha ja zie ik 😭 vgm heeft hij 2 topics gemaakt ofzo

Ja idd ik ben ongeduldig hahahaha

Reputatie 4
Badge +4

Geef gewoon aan aan je ouders dat je wil dat ze je niks meer geven. ga er zelf voor werken en dan gaat het vanzelf weer speciaal voelen als je iets koopt. omdat je er dan zelf voor gewerkt hebt haha. 

 

Hoop dat dit helpt!

Groetjes Anoniem200678

Reputatie 7
Badge +5

Haha, Soms wil ik dat ik jou was!  Ik mag maar 10 minuten op m'n telefoon per dag.. maar ja ik zou vragen om je ouders minder te geven!

Groetjes!

Het is inderdaad wel een goed idee om ze te vragen of ik minder kan krijgen, maar het probleem is dat ik het zelf vaak toch wel wil. Mijn oude telefoon was 2 jaar oud dus ik wilde wel graag een nieuwe, maar toe ik deze had en een dag had gebruikt vroeg ik me af “is dit het nou?” en ik vond het al meteen weer normaal

Reputatie 7
Badge +9

Het is inderdaad wel een goed idee om ze te vragen of ik minder kan krijgen, maar het probleem is dat ik het zelf vaak toch wel wil. Mijn oude telefoon was 2 jaar oud dus ik wilde wel graag een nieuwe, maar toe ik deze had en een dag had gebruikt vroeg ik me af “is dit het nou?” en ik vond het al meteen weer normaal


Owh jammer, het lijkt eigenlijk dat je veel sneller went aan dingen dan meeste mensen, en je moet jezelf ook proberen in te houden! Dat voelt ook goed, dan kan je dit denken; “Ik heb mezelf zo lang onder controle gehouden! Ik ben echt trots op mezelf! En ik heb een cadeau gekregen omdat ik mezelf zo lang onder controle hield!” zo iets kan je dan bijv doen. Hoop dat dit helpt!

Sano07​​​​​​​

Reputatie 7
Badge +17

Goeie tip van  @Sano07  en misschien moet je jezelf eens heel vet  uitdagen , een hike van 3 dagen in de Ardennen ofzo , helemaal pritmitief , Rugzakje mee met alleen een fire starter, zwitsers zakmes, visdraadje, slaapzak, zeiltje en kompas en dan lopen in je korte broek door de bossen. heb ik ook eens gedaan met een paar scouts en daar kom je echt vandaan met het gevoel wat leven wij luxe ! En dan was dit  nog maar een kinder-trail want die voor jongeren vanaf 14 wil ik dan ook nog doen als ik er oud genoeg voor ben ;)  je leert er wel blij te worden met heel weinig, ik was na anderhalve dag al superblij met een kop warme choco bijvoorbeeld 😉 zoiets kun je ook doen.  Ik bedoel dit goed hoor, is echt een eye opener :)

Groetjes liefs Julian X

Bedankt voor de tips! Maar @Sano07, wat bedoel je precies met “je onder controle houden”?

Reputatie 7
Badge +9

Bedankt voor de tips! Maar @Sano07, wat bedoel je precies met “je onder controle houden”?

Bijvoorbeeld je wilt een nieuwe telefoon. Dan wil je het toch aan je ouders vragen?

Dat doe je dan juist niet, want je wilt het “verrassingsgevoel” weer. Dus je gaat pas vragen 
wanneer je het echt nodig hebt, zoals wanneer je telefoon gewoon echt slecht is of kapot is. 

Of je kan een doel voor jezelf opzetten, zoals “komende ….weken/maanden/jaar ga ik niet om een …… vragen” 
Wanneer je dit doel hebt bereikt zal jij je heel goed voelen!

Hoop dat dit het wat duidelijker maakt!
Groetjes, Sano07

Oke thanks

Reageer