Vraag

Zware tw! zelfbeschadiging

  • 23 November 2022
  • 14 reacties
  • 198 Bekeken

Hey ik heb mezelf dus weer eens in een kut situatie gebracht met men sh. Na de laatste keer toen ik van mijn behandelaren naar de huisarts moest om het te laten checken heb ik het vannacht  nog dieper gedaan. Het staat nog verder uit elkaar en op een plek is het vetweefsel deels doorgesneden… ik heb wel toen de laatste keer dat mijn ouders het wisten beloofd dat ik het zou vertellen als het weer zo kut is als toen. Ik wil alleen absoluut niet dat mijn vader het ziet ivm schaamte en hij vond men vorige wond al groot. Maar ik ben bang dat t nooit dicht gaat gaan zoals het nu is het is 2/3 cm lang en dan tussen de 1 en 1,5 cm breed. Iemand een idee wat ik moet doen I fucked upppp


14 reacties

Reputatie 7
Badge +9

ik denk dat het over gaat uiteindelijk

 

Reputatie 2
Badge +1

Omg lieverd! 
Niemand mag zich zo voelen, dus ook jij niet! Dit is wel erg groot en diep, minder dan dat ik gedaan heb. 1 tip is: zeg het wel tegen je ouder(s). Ze zullen bozer zijn als jij dit voor je houd dan dat jij het verteld. Je hebt ook een belofte gemaakt en eerlijk is eerlijk, daar moet je je aanhouden. Er is GEEN schaamte met dit soort dingen, en weet dat je ouders liever hebben dat je hulp zoekt en krijgt dan dat ze je dood aantreffen! 

Maar ik weet dat dit van een meisje is die maar gwn een reactie geeft dus dat je toch niet luistert, maar alsnog heb ik vertrouwen in jou dat jij nog een super mooi leven gaat leiden. Het kan zijn dat je er nu even geen uitweg in ziet, maar geloof me, jij bent het waard om te leven lieverd! Ik meen het! 

Heb je misschien een vertrouwenspersoon op school? Je mentor, misschien vrienden of vriendinnen. Ik weet niet of je je mentor vertrouwd, maar uit ervaring kan je mentor je echt helpen! Maar blijf hier niet mee zitten, oke? 
 

Je bent het waard❤️

X

Hi jeetje zeg. Ik ben het helemaal eens met @Beetjeapartisoke .  Hulp zoeken is echt het allerbeste !

Sjammetje xxxx

@Beetjeapartisoke ik ben bang dat mijn ouders nu sws al boos gaan doordat ik niets heb gezegd vannacht. Ik ga ff niet naar school haha Nouja 2x in de week een uurtje ik heb wel behandeling alleen die mensen laten me telkens mijn tools inleveren

@Gekehenkie wat bedoel je daarmee? Dat het vanzelf gaat genezen en ik me geen zorgen moet maken of dat deze periode ooit over gaat?

Reputatie 2
Badge +1

@Kjablinbenada 

Dan worden ze maar boos. Wat heb je liever, iedereen die jou moet missen en jij die iedereen mist OF een heel mooi leven met een man/vrouw/persoon/iets anders. En met misschien kinderen die jou hard nodig gaan hebben en heel erg veel van je houden. En dat je ouders dan een x boos worden. 

Misschien kan je een brief schrijven, dan kunnen ze eerst je verhaal lezen en dan reageren. Dit kan er voor zorgen dat als ze de reden weten waarom je het niet vertelde, ze misschien niet boos worden, maar juist een gepaste reactie geven waar jij wat mee kan. Doe het niet via een appje, dit vind ik persoonlijk een beetje onpersoonlijk. Een handgeschreven brief is iets wat mensen echt waarderen en verder zullen lezen omdat ze zien dat jij er echt veel moeite in hebt gestopt. Geeft de brief dan niet, maar stop het in je ouder(s) hun laptop, leg m op de keuken, op de tafel, waar je hem ook wilt leggen. 

Ik weet, het is eng, maar jij kan dingen bereiken in het leven, dingen die niet kunnen als jij er niet meer bent! 
 

Blijf hier op aarde pls ❤️

 

xx Beetjeapartisoke 
 

 

 

Reputatie 2
Badge +1

@Kjablinbenada 

De reactie van @Gekehenkie vind ik idd een beetje vaag. Maar let daar maar niet op.

@Beetjeapartisoke Dat met die brief is wel slim thanks maak je geen zorgen als ik sh is het niet met suïcidale redenen het is meer om ervoor te zorgen dat ik niet weer op het punt kom dat het wel fout gaat snapje. Bedankt

Reputatie 2
Badge +1

@Kjablinbenada 

Oke top! Ik zal me geen zorgen maken! Maar laat het weten als er wat is, ik zal je aan alle kanten proberen te helpen. 
 

En wil je miss laten weten hoe het is afgelopen?

Is goed als er wat nieuws is ofz of een update zal ik t geven :)

@Beetjeapartisoke nou haha de beloofde update… het ging vannacht nog erger mis en ik moest alle  zsm laten hechten. Niemand was gelukkig boos, maar i fucked up a little :)

Reputatie 2
Badge +1

@Kjablinbenada 

 

Hey! 
Gelukkig dat niemand boos werd, eerlijk zijn loont! Jammer dat het dan fout is gegaan, maar ik hoop dat je je nu weer een beetje oke voelt!

xxx 

Reputatie 7
Badge +9

Dat het gaat genezen 

Reputatie 2
Badge

@Kjablinbenada alsjeblieft zoek hulp. Ik krijg binnen kort ook hulp en het was hard nodig en ook jij verdient het ik heb geen zichtbare littekens maar heb ze zeker. het geeft mij al stuk meer rust en ik moet mijn hulp nog krijgen. Ik heb vertrouwen in je dat je het voorwerp of wat dan ook weg kan leggen en actie onderneemt je sh lost niks op :). Sterkte
Gr anoniemand999

 

Reageer