Zusje van beste vriend

  • 4 January 2022
  • 18 reacties
  • 701 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Hoi,

ik heb het gevoel dat ik in een heel groot probleem aan het raken ben. Als iemand dit verhaal lezen wil ben ik er heel blij mee :) (Even wat extra info: ik ben 15, 4vwo en zij 13, 2havo. Vriend ook 4vwo)

Mijn beste vriend heeft een zusje, en ik vond haar altijd al heel knap en lief, maar niks bijzonders, tja, ze is gewoon het zusje van mn maat. 

Nu ben ik daar gisteren wat leuks gaan doen en uiteindelijk zaten ik en dat zusje elkaar constant te kutten enzo (tijdens een spelletje pionnen omgooien enzo). We vonden het allebei grappig en ik merkte dat ze me veel interessanter vond dan normaal.

Laatst had ik al met haar gesnapt en ze zei dat ze niet met een vriend van haar broer wilde gaan enzo.

Dat is dus veranderd. Toen ik thuis kwam snapte ze mij, met dat het gezellig was en dat we een keer moeten afspreken. Ik kan alleen natuurlijk niet effe bij hem aanbellen en zeggen dat ik voor zn zusje kom. 

Laatst snapte een vriendin van haar mij al, en ik heb toen een feestje met haar gecrashed… Ik denk dat het daar een beetje is begonnen. (Ik weet helemaal niet wat die vriendinnen haar aanpraten trouwens.)

 

Vanavond heeft ze erg veel gedronken op een feestje, en ze zegt allemaal dat ze van me houdt en dat ze op mn lijstje wil (mn kisslist).

Ik wil alleen niet mijn vriendschap verpesten door haar, maar ik wil ook met haar af kunnen spreken, want als ze niet zijn zusje geweest was had ik ook gewoon met haar af kunnen spreken.

 

Ik weet niet goed wat ik moet doen, en ik weet niet goed wat zij denkt. Ik vind zoenen en samen 'spelen’ niks bijzonders, daar heb ik geen relatie voor nodig. Maar ik ben bang dat ze me leuk gaat vinden, en ook dat ik haar leuk vinden ga.

 

Kan iemand mij proberen te helpen met een advies hoe ik met haar om moet gaan, ik zie het tegen mn maat zeggen dat ik met zn zusje afspreek echt als de laatste optie.

 

Bedankt voor het lezen en hopelijk kan iemand me helpen :)


18 reacties

Reputatie 1
Badge

Wat heftig, miss kan je tegen haar zeggen dat je er moeite mee hebt het tegen je vriend te zeggen miss begrijpt ze dat.

Reputatie 3
Badge +3

Hoi, even een update.

het is misschien een beetje uit de hand gelopen. Vandaag heb ik met haar afgesproken, en we stonden in de stromende regen. Toen heb ik uiteindelijk (zelf weet ik ook niet meer hoe), haar gezoend. en haar dus ook ontgroend.

ik ben bang dat ze me leuk gaat vinden, voor mij betekent zoenen niet zoveel.

ik wil wel heel graag het aan mn maat vertellen. Ik zoek alleen nog het juiste moment. We gamen vaak samen, en morgen ga ik daar pannenkoeken bakken.

weet iemand hoe ik hem het beste benaderen kan?

Reputatie 1
Badge +1

Als je hem zelf moet inschatten denk je dat hij het erg zou vinden want niet iedere jongen vind dat erg 

Reputatie 1
Badge

ja idd ik zou ook ff kijken of hij dat erg zou vinden.

Badge

Hey! 

Lastige situatie! Ik denk dat jij degene bent die je vriend het best kan inschatten.. Zou hij er boos om worden of trekt hij zich het niet aan? Je kan het hem vertellen als je je daar fijner bij voelt, maar het belangrijkste lijkt mij vooral dat je eerlijk bent tegen zijn zus. Je kan haar zeggen dat een kus voor jou geen ‘big deal’ is of dat je het lastig vindt dat ze de zus van je beste vriend is.

Veel succes in ieder geval!

Hey!

Ik zou het zo snel mogelijk vertellen, je kan het er bijvoorbeeld eerst met haar over hebben, kan vanavond nog, hoe ze er zelf in staat en dan kan je het er morgen met zijn drieën over hebben. Ik snap dat dit lastig is en dat dit ook het plezier wat je met haar hebt een beetje verminderd omdat je aan zoveel andere dingen moet denken.

Succes!

Lucas

Reputatie 6
Badge +7

Zeg hem dat je een probleem hebt… je vindt zijn zus erg leuk en er is een kans dat ze jou ook leuk vindt  - maar misschien zie je wat je wilt zien.  Geef wat twijfel. Vraag niet wat hij er van vindt maar wat je moet doen.   Vraag dus om advies, niet om toestemming.

Vrienden moeten onderling over dat soort dingen kunnen praten. 

 

Reputatie 3
Badge +3

Hoi,

eerst wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor de hulp!

Ik heb van elke reactie wel een goede tip overgehouden. Ik ga morgen naar zijn huis om daar te eten en te koken. Zij is daar ook. Ze vroeg aan me of ik niet wilde vertellen wat er gebeurd was wanneer zij thuis is, dus ik denk dat ik het doe als we morgen boodschappen gaan doen. Ik verwacht (en hoop) dat hij vindt dat het mijn eigen, misschien domme, keus is, en dat hij ook snapt dat ik niks tegen hem heb. 

Ik ben zelf van mening dat ik gewoon met haar af zou mogen spreken enzo, als zij niet zijn zusje was zou ik ook 100% zeker met haar afgesproken hebben. 

Ik verwacht dat wannneer ik vertel dat ik met haar gezoend heb, hij wel verhaal gaat halen bij zijn zusje. Zij heeft me verteld dat ze het zelf echt wilde, dus wanneer het wederzijds is zal hij er niet boos over kunnen zijn. 

Nogmaals wil ik jullie allemaal heel erg bedanken voor de adviezen. Ik zal morgen of overmorgen een nieuwe update plaatsen over wat er gebeurd is.

 

Reputatie 2
Badge +4

Succes 

Reputatie 3
Badge +3

Hoi,

ik ben vandaag daar geweest. (ofja gisteren tis na 00.00)

Ik had geen moment dat we met zn tweeën waren, en moest het dus op het einde zeggen toen ik al naar mn fiets liep. We hebben een heel gezellige middag gehad en er was ook een vriendin van het zusje bij. We hebben samen catan, rummikub en risk gespeeld. Op het einde was die vriendin weg en toen heb ik samen met mn maat, zusje en zijn ouders nog twister gespeeld. (Ik won natuurlijk ahaha)

Toen ik naar mijn fiets liep en hij de poort open ging maken, heb ik hem gezegd dat ik wat bekennen moest. Ik zal hieronder een kleine reconstructie van het gesprek geven:

 

“Naam, ik moet je wat bekennen, gisteren toen jij met je vader wandelen was heb ik met je zusje afgesproken”

 

“echt?”

'ja”

“waarom?”

“Ja we verveelden ons allebei en we wilden het allebei”

“waar dan?”

“Ja buiten, ik wil je trouwens vragen om niks tegen je zusje te zeggen, want ik heb haar wel verteld dat ik het je graag vertellen wilde, want ik wil niet stiekem doen”​

 

​​​​​​“Oké”

“Doeg”

“doeg”

 

Tijdens dat korte gesprek van echt 10 seconden kneep hij een beetje met zijn ogen, en hij leek echt in shock. Hij voelde het dus niet echt aankomen. Dat knijpen met zijn ogen heeft hij 1x eerder gedaan, toen moest hij huilen. Ik hoop niet dat ik hem heb gekwetst en ik wil hem graag morgen bellen (ga denk ik samen gamen), en dan gewoon uit proberen te praten.

 

Ik heb het zusje verteld dat ik niet wil afspreken tot hij snapt dat ik echt gevoelens voor haar kan krijgen en dat ik al heb geprobeerd dat gevoel te verbergen.

 

Weet iemand hoe nu verder?

 Ik hoop dat ik hem morgen kan spreken. Ik denk dat ik gewoon in detail ga vertellen wat we gedaan hebben, niet over het zoenen, ik denk dat ik dat nu nog niet ga vertellen. Ik hoop dat hij nieuwsgierig wordt en mij vragen gaat stellen.

Dat klinkt als een goed plan, neem ook vooral de tijd om er over te praten. Het is logisch dat hij dit niet zag aankomen, ik zou niks proberen te forceren. Als jij rustig en volwassen er over kan praten zal hij het ook sneller begrijpen! 

hey ikbenanoniem2,

Super goed dat je het hebt verteld, het is logisch dat hij even schrikt maar ik denk dat het wel goed komt.

denk je dat hij het accepteert?

 

ik wens je echt superveel succes.

ikke13

Reputatie 6
Badge +7

“Naam, ik moet je wat bekennen, gisteren toen jij met je vader wandelen was heb ik met je zusje afgesproken”

 

 

Hm ja… eigenlijk had je niks te ‘bekennen’ want je hebt niks fout gedaan. Nu klinkt het alsof je een fout moet opbiechten!

 

Ik hoop niet dat ik hem heb gekwetst en ik wil hem graag morgen bellen (ga denk ik samen gamen), en dan gewoon uit proberen te praten.

 

Je kunt ook wachten tot hij er op terugkomt. Geef hem maar tijd om er over na te denken.

En bedenk goed: Je hebt geen toestemming nodig. Zijn zusje is niet zijn eigendom. Je kunt het best met hem spreken als gelijkwaardige vrienden, niet als iemand die toestemming nodig heeft van de ander.   
Want als jij hem zo benadert, kan hij dat zo zien.

 

 

 

Ik denk dat ik gewoon in detail ga vertellen wat we gedaan hebben, niet over het zoenen, ik denk dat ik dat nu nog niet ga vertellen. Ik hoop dat hij nieuwsgierig wordt en mij vragen gaat stellen.

 

Hm. 
Je kunt wel als vrienden onder elkaar praten over wat je met meiden hebt gedaan.  Als het iemands zus is vind ik dat anders, want zij heeft ook recht op een privéleven tegenover haar broer!  
En je ziet vaak dat je minder details gaat vertellen naar mate je closer met het meisje wordt - gewoon uit enig respect voor haar privacy. 

En wat wil je er mee bereiken?  Wat moet hij met details over zijn zusje? 

Ik zou hier nog even over nadenken.

Reputatie 3
Badge +3

Hoi allemaal,

ik heb vandaag samen met mn vriend gegamed, en ik heb het onderwerp opnieuw aangekaart. Ik zei dat ik het hem verder wilde uitleggen als hij wilde. Ik begon te vertellen over dat we hadden afgesproken buiten en dat we uiteindelijk in de stromende regen beland waren. Toen heb ik haar naar een vriendin gebracht. 

Ik heb gezegd dat ik graag met haar zou afspreken, maar dat ik natuurlijk niet wil dat het kut wordt tussen ons, dat ik en mn maat niet meer normaal af kunnen spreken. Hij begon te vragen over of ik het dan gewoon deed als aardig, of meer leuk leuk. ik heb toen geantwoord dat ik meer met haar afspreek omdat ik haar lief vind, en misschien haar wel leuk ga vinden. 

Hij zei dat hij het niet ging tegenhouden en vindt dat zijn zusje en ik allebei gewoon moeten doen wat we willen.

Hij heeft me wel gevraagd te beloven dat ik niks stiekem doe en dat ik zorg dat het goed blijft tussen ons, niet dat ik daar niet meer thuis kom als het ongemakkelijk zou worden. 

 

Als ik en het zusje allebei kunnen gaan we zondag bij mij thuis afspreken, en dan moet ik het eerst aan mijn ouders uitleggen, daar zie ik alleen niet zoveel tegenop als het aan mn vriend vertellen.

Reputatie 3
Badge +3

 

Hoi, 

je hebt mijn zin iets anders geïnterpreteerd dan ik hoopte, ik bedoel met de details van wanneer en waarom. Ik laat zijn zusje in haar waarde en heb niks verteld over haar, dat zou ook raar zijn naar mijn mening

Hoi allemaal,

ik heb vandaag samen met mn vriend gegamed, en ik heb het onderwerp opnieuw aangekaart. Ik zei dat ik het hem verder wilde uitleggen als hij wilde. Ik begon te vertellen over dat we hadden afgesproken buiten en dat we uiteindelijk in de stromende regen beland waren. Toen heb ik haar naar een vriendin gebracht. 

Ik heb gezegd dat ik graag met haar zou afspreken, maar dat ik natuurlijk niet wil dat het kut wordt tussen ons, dat ik en mn maat niet meer normaal af kunnen spreken. Hij begon te vragen over of ik het dan gewoon deed als aardig, of meer leuk leuk. ik heb toen geantwoord dat ik meer met haar afspreek omdat ik haar lief vind, en misschien haar wel leuk ga vinden. 

Hij zei dat hij het niet ging tegenhouden en vindt dat zijn zusje en ik allebei gewoon moeten doen wat we willen.

Hij heeft me wel gevraagd te beloven dat ik niks stiekem doe en dat ik zorg dat het goed blijft tussen ons, niet dat ik daar niet meer thuis kom als het ongemakkelijk zou worden. 

 

Als ik en het zusje allebei kunnen gaan we zondag bij mij thuis afspreken, en dan moet ik het eerst aan mijn ouders uitleggen, daar zie ik alleen niet zoveel tegenop als het aan mn vriend vertellen.

Fijn dat hij zo reageerde!

Even een tip: zorg er wel voor dat als je daar thuis hebt afgesproken met je vriend, dat je ook alleen met je vriend daar dingen gaat doen (tenzij hij zelf zijn zusje erbij betrekt natuurlijk) want als je steeds zijn zusje erbij betrekt, of terwijl je met je vriend hebt afgesproken dingen met zijn zusje gaat doen, kan het zijn dat de vriendschap tussen die vriend en jou minder wordt.

groetjes,

ikke13

Reputatie 3
Badge +3

Fijn dat hij zo reageerde!

Even een tip: zorg er wel voor dat als je daar thuis hebt afgesproken met je vriend, dat je ook alleen met je vriend daar dingen gaat doen (tenzij hij zelf zijn zusje erbij betrekt natuurlijk) want als je steeds zijn zusje erbij betrekt, of terwijl je met je vriend hebt afgesproken dingen met zijn zusje gaat doen, kan het zijn dat de vriendschap tussen die vriend en jou minder wordt.

groetjes,

ikke13

Hoi,

dat is ook precies wat ik wil doen, ik wil graag met allebei afspreken, maar ik houd het gescheiden. Alleen als zij zelf de ander erbij betrekken doe ik dat. Ik wil niet mijn vriend kwijtraken doordat ik met haar ga. 

 

Reputatie 3
Badge +3

Hoi,

het lijkt me misschien tijd voor een kleine update. Er is niet heel veel veranderd in deze 3 weken. Ik heb nog een paar keer afgesproken met haar en we hebben nog niks heel bijzonders gedaan behalve wat zoenen en voelen (kleren aan). Ik voel me echt heel fijn bij haar en kan gewoon mezelf zijn, dat is ook mijn nummer 1 ding wat ik wil hebben bij n meisje. Ik heb een week in quarantaine gezeten (corona), maar mag morgen weer naar buiten.

Ik vraag me af hoe ze het voor elkaar heeft gekregen geen corona te krijgen, we hebben de dag voor mijn klachten nog gezoend...

Ik ga volgende week (als het kan) met mijn vriend afspreken en samen worstenbroodjes bakken. Ik voelde toch iets van frustratie ofzo bij hem en wil hem geruststellen dat het allemaal oké is. Hij zei laatst voor de grap: Ja is goed, Nee is beter. Toen ik een antwoord wilde geven op zijn vraag met of ik al iets officieels had. 

We zijn nog steeds gewoon beste vrienden en heb niet het gevoel alsof er iets is veranderd tussen ons twee.

Verder ga ik binnenkort een keer bij haar afspreken (ben daar nog niet geweest voor haar, alleen voor mn vriend). We hebben gewoon goed gepraat en we waren het eens dat ik gewoon daar voor haar ook moet kunnen komen wil het ooit wat serieus worden.

Ze was woensdag jarig, ik heb voor haar een armbandje bij myjewellery gekocht. Ze vond hem echt leuk, ze draagt hem elke dag, terwijl ze echt 100 armbandjes heeft.

Tja, dat was het eigenlijk. Als iemand nog vragen of tips heeft kan die het zeggen natuurlijk!

 

 

Reageer