Vraag

Zm plegen egoistisch?

  • 18 October 2018
  • 7 reacties
  • 165 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
He..

Ik heb een vraag voor julie..
Vinden julie zm plegen egoistisch of niet?

7 reacties

is een item wat zeker onder jongeren de laatste jaren voorkomt.
wat ik van je vraagstelling vindt.
nee eigenlijk niet.
niemand kan kijken in je geest en lichaam.
Heyyy,
Ik vind zelfmoord plegen niet egoïstisch, je doet de mensen die achterblijven er ontzettend veel pijn mee, maar ik zou het niet egoïstisch noemen. Heb je er met iemand over gepraat?
Hou vol!!!
Ja en nee.

Als je weet dat er mensen van je houden - en dat is bijna altijd zo - vind ik het ergens wel egoïstisch. Eerlijk of niet, zij halen steun uit jou, willen dat je er bent en houden van je. Dat gaat verder dan wat één persoon wil en voelt.

Maar ja, dat is dus super oneerlijk. Ik vind het eigenlijk ook heel erg egoïstisch van de omgeving van een suïcidaal persoon om van dat persoon te verlangen te blijven leven. Ze weten namelijk dondersgoed dat diegene liever dood wil.

Het is dus een lastige situatie.
Dit blijft inderdaad altijd een lastige kwestie, echter kan ik me best voorstellen dat er soms momenten zijn dat het echt niet meer gaat, wel vind ik het weer lastig tegenover direct betrokkenen.

-Aangepast door de Kindertelefoon-
Nee niet egoïstisch.

Je komt niet zomaar in een staat dat je geen toekomst geen hoop geen oplossing meer ziet. Dat doen anderen... Helaas zien sommigen Mesnen dan geen uitweg meer en dan lijkt niks/? beter dan pijn.

Aleen uit pure wanhoop is iemand instaat zichzelf van het leven te beroven...

Ik hoop heel erg dat reincarnatie bestaat👍🏻 puur voor de mensen die zichzelf of te vroeg van het leven zijn beroofd

Xx
Reputatie 2
Badge +9
Wel een beetje ja.

Mensen naast jou proberen van alles te doen om je te helpen en dan spring jij eruit. Of je bent net zoals ik. Die tegen iedereen zegt dat het weer goed gaat en vervolgens pleeg je zelfmoord (doet een poging) dan snap ik van de nabestaande dat dit vrij egoïstisch lijkt.

Ook vind ik dat je sws eerst hulp moet zoeken. En als je dan gaat dan hebben mensen tenminste (even) kunnen helpen. Als je zonder een woord of teken van je situatie uit het leven stapt dan is dat best egoïstisch. Want dan heb je dus niet eens de moeite genomen om hulp te vragen / zoeken of het überhaupt met je naaste erover te hebben. Je kiest dan letterlijk echt helemaal voor jezelf.

Aan de andere kant moeten mensen snappen dat diegene er op dat moment er heel erg doorheen zit. En die ziet alleen de uitweg als dood gaan. Dat kan je dan niet egoïstisch noemen. En mensen zijn zelf net zo egoïstisch dan als dat gebeurd. Want ze weten dat diegene dood wilt en toch willen ze zelf dat hij / zij blijft leven.

Dus beiden. Maar ligt ook aan de situatie.

Heb je hulp gevraagd/ gezocht? Heb je alles gedaan in jouw ogen om eruit te komen? Nee dan ben je niet egoïstisch.

Wil je geen hulp zoeken/ of er om vragen? En spring je zonder enige teken van help me eruit? Ja dan ben je vrij egoïstisch.

Gr:Mr.S
Nouja, je handelt dan uit eigenbelang dus zo kun je het zien als egoïstisch.

Echter denk ik niet dat mensen echt zichzelf zo belangrijk vinden als ze de dood zien als een uitweg van hun ellende.

Reageer