Vraag

zm in kliniek

  • 5 August 2023
  • 10 reacties
  • 172 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

Heee, ik ben een meisje van 14 jaar en ja…

Ik heb net een hulpverlener in de kliniek hier verteld dat ik de spullen voor zm heb en dat ga doen.

En raad eens wat ze deed? Helemaal niks!

In mijn vorige topic zei ik dat ik bang ben om in een isoleercel te komen, mr nu ben ik juist banger voor mezelf als de isoleercel.

Ik ben zo bang voor de pijn. Ik ga nog liever naar een isoleercel dan dat ik zm pleeg…

Ik voel me hier niet veilig, mr ga ook niet vragen van hee mag ik in een isoleercel? Dat vraag je toch niet?! Wat moet ik doen? Ik ben zo erg in paniek:(

Dat was t doeii


10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Nadat ik me sneed deden ze trwns ook niks anders als een pleister plakken. Ik mocht niet eens even met hun praten...

Reputatie 7
Badge +7

Awhh meisje toch! Dat is echt vervelend om mee te maken!

 

Ik heb niet precies perfecy advies omdat ik nooit in een kliniek heb gezeten. Maar ik doe ook aan zelfbeschadiging, dus ik snap je wel een beetje.

Heb je een lieve vriend of vriendin die je kunt bellen als je je slecht voelt? Je hoeft niet te zeggen waarvoor je belt, maar dat je je verveelt ofzo of dat je benieuwd bent wat diegene die dag heeft gedaan❤️

Dit heeft mij echt ontelbaar veel keer geholpen om niet mezelf te beschadigen! 

Hoi @Girl.anoniem ,

Ik ben echt geschrokken toen ik dit las.

Wat is de reden van dat je zm wil plegen?Is er misschien familie waarmee je dit kan bespreken?

Je mag hier alles zeggen, we zijn er voor je!

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Girl.anoniem ,

 

wat heftig voor je, en wat goed dat je er hier over komt praten. Waarschijnlijk weet je het al wel, maar ik wil het toch even genoemd hebben:

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen.

Ook kan je voor hulp of ondersteuning bij je zelfmoordgedachten contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl, zij zijn 24 uur per dag bereikbaar.

Veel sterkte,

 

groetjes Marieke / De Kindertelefoon

 

Reputatie 1
Badge

ze weten als je het verteld dat je eigenlijk nog hoop hebt en het wrs niet doet fucked up maar zo zijn ze 

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Girl.anoniem , wat erg dit om te lezen zeg, wij zijn er voor je om je te helpen! 

Probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken om zo min mogelijk te snijden. ik vraag me wel af zoals @Jesse_6567 zegt waarom je zm wil doen?

Als je eenmaal zm heb gedaan kan je dat niet terughalen, dus doe het alsjeblieft niet! Ik weet zeker dat het goedkomt!

Groetjes @Monkeyboy69

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hee, voor de mensen die willen weten wrm ik zm wil plegen-> zie andere topics 

 

Reputatie 6
Badge +3

tja ons hulpverlener stelsel is best slecht. door zoiets te vragen weten ze dat je nog hoop hebt, waardoor ze denken dat je jezelf niet zomaar gaat vermoorden. weer een voorbeeld van dat de gemiddelde persoon niet meer dan een stap vooruit kan kijken. ze begrijpen vaak niet dat in een vaart van opwelling de hele hoop verdwijnen kan. soms wil ik heel Nederland overnemen en  gewoon opnieuw beginnen, voor het hogere doel. Maar daar gaat dit niet over.  ik snap hoe bang je bent. Probeer zelf alles uit te weg te ruimen en te ontkomen waarmee zelfmoord mogelijk is, zodat je niet eens op het idee komt en of eerst er nog eens goed over na moet denken terwijl je nog een manier moet vinden . Probeer je verstand te gebruiken boven emoties.  heet als je ooit de extreme drang tot zelfmoord hebt, probeer niet naar je emoties te luisteren. Ga dus niet denken de wereld is niets waard of ik haat mijn leven. denk met verstand.  Jezelf doden is zinloos. als je dood bent kun je niet meer ‘niets’ voelen.  want je kunt dan niet meer voelen dat je ‘niets’ voelt.  

Reputatie 7
Badge +14

 Hoi @Girl.anoniem,

 ik weet niet hoe het is om met die gedachtes rond te lopen, maar uit jouw verhaal begrijp ik dat je liever wil dat iemand met je praat dan dat je jouw plan uitvoert.

Is het dan niet een idee om gewoon de spullen die je hebt te laten zien aan die hulpverlener i.p.v. alleen te zeggen dat jij ze hebt. Dan kan hij niet anders doen dan jou serieus te nemen en met jou praten lijkt mij en dan zal hij de spullen waarschijnlijk ook meenemen zodat jij ze niet meer kan gebruiken.

Misschien is het te simpel gedacht van mij, maar zoals ik al zei, ik weet niet hoe het is om zo'n situatie te zitten en met die gedachtes rond te lopen.

 

Ik hoop dat je er toch iets aan hebt.

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse

Reputatie 7
Badge +9

Hi jammer dat je zo slechte hulpverlener hebt ik heb ook zo slechte schoolbegeleider omdat de andere al heel lang ziek is want toen ik zei dat ik mij niet veilig thuis voelde deed ze niks terwijl ze dan veilig thuis moest bellen en toen ik zei dat ik zm wou plegen en mijn ex vriend ook zei ze niet mij probleem dus ik zou er met je ouders of verzorgers over hebben en zeggen dat je een andere wilt

Reageer