Skip to main content

zm gedachtes, wat moet ik doen?

• July 27, 2026
  • 3 reacties
  • 72 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo allemaal,

ik weet eigenlijk niet hoe ik dit moet beginnen maar ik ben zo klaar met het leven. Ik ben ook weer terug in een depressieve episode en doe weer sh. Ook heb ik de laatste tijd veel gedacht aan zm, maar ik durf het gewoon niet. Ik heb op school geen vrienden en veel van mijn oude vriendinnen daar roddelen over me enzo. Ik werk de afgelopen maanden op een kinderboerderij mee en dat is eigenlijk echt het enigste dat me nog gelukkig maakt. Ik wil daarom miss wat met dieren doen, maar ik heb gewoon echt geen motivatie meer om door te gaan met alles. Heeft iemand misschien tips of ervaring hiermee?

groetjes,

3 reacties

The blue spirit
Forum|alt.badge.img+1

Beste ​@Pandamagic

Wat ontzettend vervelend voor je dat je zoveel last hebt van depressieve gedachtes, maar zelfmoord is nooit de oplossing. Ik heb me ook een tijdje depressief gevoeld, niet zo erg als jij maar lekker voelde ik me ook zeker niet. Ik werd gepest, en had vaak ruzie. Maar toen kwam is erachter dat het glas altijd halfvol is, en niet halfleeg. Juist als het leven tegenzit moet je extra je best doen om er iets goeds van te maken. Misschien vertellen de dieren wel iets wat mensen soms vergeten om te doen: dat jouw aanwezigheid ertoe doet.

Liefs The blue Spirit

M.K.
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • July 27, 2026

Heb je een doel in het leven?

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • July 27, 2026

Hoi ​@Pandamagic ,

je vertelt dat je worstelt met negatieve gedachtes en soms ook aan zelfmoord denkt. Heel goed dat je hier bent gekomen en er over praat!

Wist je dat je dag en nacht terecht kan bij 113 Zelfmoordpreventie ? Het is gratis en anoniem, en je kan bellen, chatten, ervaringsverhalen lezen en een online zelfhulp cursus doen. 

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt dag en nacht kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813

Natuurlijk ben je ook van harte welkom om eens met De Kindertelefoon te bellen of te chatten, dat kan elke dag tussen 11 en 21 uur.

Veel sterkte gewenst en groetjes,

Marieke / De Kindertelefoon