zm gedachtes en verlangen om dood te zijn

  • 10 January 2024
  • 2 reacties
  • 44 Bekeken

Badge

hoi ik ben een meisje van 13 en denk aan zm en word iedere dag steeds erger. ik weet dat de gedachtes begonnen door me klasgenoten waar ik een  grote haat naar heb en dan zeg ik tegen mezelf dat het juist zielig is hoe hun doen en dat het niet mijn fout is, maar iedere keer wanneer ik toch mezelf weer zie in de spiegel denk ik dat het maar beter is als ik zm pleeg. hoe kan ik dat stoppen?

ik moet eerlijk toegeven dat ik bij mezelf ook wel een beetje het verlangen heb om dood te zijn. dat gevoel geeft me geen negatief gevoel maar juist een fijn gevoel.er gewoon niet meer zijn ,geen problemen meer hebben, niet meer onzeker zijn, dat wil je toch?

als ik dit zo lees weet ik het niet meer waarom heb ik zulke gedachtes, waarom wil ik dood?


2 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hoi @07anoniem15 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Wat naar… Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen.

Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

 

Groetjes, 

Lara 

De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +9

omdat ik hetzelfde heb weet ik dat je zoiets denkt ‘wat weten de rest er nou van?’

ik heb mezelf gekoppeld aan een depressie. daardoor weet ik dat omdat er een naam voor is ik niet de enige ben.

ik luister muziek om me beter te voelen. misschien moet ik een andere stijl kiezen maar ik heb een paar linkjes/nummers die je misschien wel leuk vind

een paar van deze liedjes gaan over zm en sh. zoals het laatste nummer (baby dont cut). waarschijnlijk denken mensen nu dat dit mij op ideeën brengt. geloof me als ik zeg dat ik er inderdaad aan het begin niks aan had en dat ik juist de verkeerde kant op ging. toen begon ik echt te luisteren. ik deed dat al eerder maar nu vanaf de andere kant. nu helpt het mij om sterk te zijn. 

ik kan je niet verplichten om iets te doen. ik kan je niet verplichten om met 113 of de kindertelefoon te praten. ik kan je alleen verplichten om te doen wat goed voelt. als je zm wil plegen, ga je gang. ik weet dat het hard klinkt maar so is life. de eerste poging mislukt waarschijnlijk. de eerste poging denk je op het laatste moment ‘waar ben ik meer bezig’.

ik geloof niet dat jij echt dood wil. jij zegt het waarschijnlijk omdat je wilt dat iemand merk dat het slecht gaat. ik heb 3 pogingen gedaan. dat waren de slapste pogingen ever. ik doe het zodat mensen mij zien. zodat mensen mij stoppen en een paar seconden mij in de ogen aan willen kijken. dat ze zonder iets te zeggen of zonder zich voor te stellen mijn hand pakken en mijn hoofd op hun schouder leggen

160,133 Deaths today dit zijn het aantal doden van vandaag. zm en gewoon overlijden.

1,658,432Deaths this year dit zijn het aantal doden dit jaar. zm en gewoon overlijden.

Worldometer - real time world statistics (worldometers.info)

kijk maar wat je van die site vind

meer dan de helft van die doden is aan zm. wees er niet 1 van

Reageer