Skip to main content
Vraag

Zijn jongens ook onzeker? (vraag voor jongens)

• January 9, 2026
  • 9 reacties
  • 141 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoiii,

ik heb even een vraagje, ik ben een meisje en ben best onzeker. Mijn vriendinnen zeggen altijd dat jongens niet onzeker kunnen zijn maar daar geloof ik niet in. 

Dus mijn vraag is zijn jongens nou wel of niet onzeker? En waar over dan? Is dat dan vooral over het lichaam en hoe je eruit ziet of ook andere dingen?

Groetjes,

9 reacties

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • January 9, 2026

Hey! Ja hoor jongens zijn ook onzeker 😄 vaak genoeg.  We laten het misschien liever niet zo merken maar reken maar dat die onzekerheid er is! Ikzelf ben soms wel onzeker hoe ik me op moet stellen naar mensen. Ik ben vrij beleefd en soms denk ik achteraf of ik niet wat te beleefd was en misschien wat "gelijkwaardiger" had moeten doen of minder toegeeflijk en zulke dingen. En als ik dan wel heel zelfverzekerd ben dan twijfel ik soms achteraf daar weer over 🤭en bijvoorbeeld soms of ik wel goed overkom bij mn vriendin (die me intussen wel zo goed kent dat dat helemaal niet hoeft) . En als jongens erg stoer doen of heel luidruchtig en dat soort dingen is dat ook eigenlijk best een stuk onzekerheid vaak. Dus ja zeker zijn jongens wel onzeker 😉☺️

Liefs, Tover xxx 

Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 10, 2026

Hoi, Ja hoor ik weet ook wel zeker dat dat zo is . Misschien kun je mijn topic lezen dan zie je er nog meer over 🙂 https://forum.kindertelefoon.nl/emotionele-problemen-en-gevoelens-29/brief-die-je-niet-zal-sturen-99510

En ik zie vaak genoeg jongens blozen, zoals de jongen in mijn "brief" als hij voor de klas moet, of dat ze stuntelen met spullen of dat ze zich duidelijk ongemakkelijk voelen in een situatie. Het is gewoon net als bij ons hoor alleen uiten ze het vaak anders. Of proberen het te verbergen wat het vaak juist alleen maar duidelijker maakt. Ook wel weer schattig vind ik 🥰

Groetjes Tjempie xxx

Dobymeis13
Forum|alt.badge.img+5
  • Vaak actief
  • January 10, 2026

Hi absoluut zijn ze dat 😄 mijn vriendje is best een stoer joch maar toen ie op school van een lerares even een flinke uitbrander kreeg stond hij ook wat te blozen en te stamelen hoor. Of als we met elkaar zijn is hij ook soms wel onzeker over van alles. Heel normaal ook vind ik. En lief, het zou niet goed zijn als hij alleen maar borst kloppend rondloopt en alles beter denkt te weten.  Ik heb liever jongens die eerlijk laten zien wat ze voelen, zoals hier ​@Tover01  ,​@Tartan16  ​@ja_ppie en ​@Cantaloupe 

Doby xxx 

nieuwschierig_aapje
Forum|alt.badge.img+6

sorry hier moest ik echt hard om lachen! 

NATUURLIJK zijn jongens onzeker. Zo onzeker zelfs dat ze juist heel vervelend gaan doen om dat ze onzeker zijn over onzeker zijn! Over je uiterlijk/lichaam, je gedrag, alles wel. 

Veel liefs!

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • January 10, 2026

Ja hoor ikzelf heb best wel onzeker over mijn uiterlijk en gewicht 

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • January 11, 2026

Hoi. Mooie vraag. Ik ben daar ook steeds meer achter hoe dat bij jongens zit. Het klopt hoor wat iedereen hier zegt. Dat topic van ​@Tjempie  is een mooi voorbeeld. Ook van verschil in beleving. Heel mooi daar is dat verhaal waar een jongen zich helemaal stuk schaamt omdat hij voor straf in de hoek moet staan waar zijn crush meisje bij is, en zij juist wat meer medelijden en waardering voor hem heeft dat hij het niet nog erger maakt en zich schikt naar zijn straf. Ogen naar de hoek en  handjes op zijn rug. Een vervelende, buitengewone situatie natuurlijk maar het laat zo mooi zien waar de onzekerheid zich manifesteert. En hoe verschillend een oorzaak en reden van een gevoel kan zijn. En de beleving van jongen vs meisje. En volgens mij is dat verhaal een mooi symbool voor waar de meeste onzekerheden bij jongens zitten. Eigenlijk zoals ​@Tover01  en ​@nieuwschierig_aapje  zelf als jongen ook aangeven.  Het is heel leuk om te lezen. 

Groetjes xxxx

Cheezburger
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • January 11, 2026

natuurlijk kunnen jongens onzeker zijn. we zijn mensen. iedereen is wel eens onzeker. geen zorgen, het is normaal en hoort bij het leven.

Monkeyboy08
Forum|alt.badge.img+12
  • Topper
  • January 13, 2026

Hoi,
Jongens zijn vaak ook onzeker! Vaak gaan jongens dan stoer doen naar anderen en andere mensen onzeker maken. Ik ben als persoon best stil en rustig, en ben altijd wel onzeker over mijzelf. Over mijn uiterlijk, en wat andere mensen van mij vinden. Ik durf dan niet eens stoer te doen, daar ben ik zelfs te onzeker over.

Groetjes, Monkeyboy08

Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 3, 2026

Tuurlijk zijn wij ook onzeker, ik ben ook geen steen