Vraag

zijn dit echte vrienden

  • 16 March 2022
  • 5 reacties
  • 89 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Hooi ik zit ergens mee het zit zo ik heb nieuwe vrienden ik ben daar wel echt blij mee maar ik vraag me af of het echte vrienden zijn. Ze nemen me wel in vertrouwen en ik ook hun maar ze noemen me achter mijn Rug hc.  Iedereen krijgt soms wel iets gemeens te horen in de groep maar alsnog het raakt me wel er is ook een maand geleden een meisje uit die groep gestapt omdat zei ook hc werd genoemd en het gaat soms zelfs nog over haar. Dus ja er word wel geroddeld. Dit voelt vaak niet echt prettig maar ik weet niet hoe ik het zou kunnen veranderen iemand tips? PS het is lastig er uit te gaan mijn beste vriendin zit er ook in (zij doet niet mee met roddelen BTW) en als ik er uit ga heeft ze geen aandacht meer voor mij want ze is sws al veel met die groep bezig

 


5 reacties

Reputatie 5
Badge +4

Hey

Hmm ja lastige situatie.

Misschienn kun je zeggen tegen hen die roddelt of ze ermee willen stoppen. Je mag streng zijn tegen anderen s je niet prettig bij voelt of niet oké vindt dat mag best zou ik ook doen laat maar weten of het gelukt is

Groetjes

Hey,

Als iemand al in de in de titel vraagt of vrienden echte vrienden zijn denk ik meestal meteen NEE. Als het echte vrienden zouden zijn, zou je het wel weten lijkt me. 
In jou geval denk ik ook dat je vrienden geen goede vrienden zijn. Zoals je het verteld lijkt me dat ze niet goed voor jou zijn en dat je waarschijnlijk beter af bent zonder hen. Maar dan blijft het moeilijk of een vriendschap achter je te laten. Misschien kan je proberen met ze te praten zoals @een jongen555 zegt maar ik weet niet of dat een oplossing gaat zijn.

 

Reputatie 5
Badge +2

Ik denk dat degene die roddelen geen goede vrienden zijn. Zij die dat niet doen vast wel. Maar die roddelen zijn jou niet waard…

 

Groetjes, ThatGalacticRobot 

Ga ze niet helemaal in vertrouwen nemen ,want roddels over je vertellen is niet oké

 

Emma

Reputatie 2
Badge

Hey,

Wat  heel veel mensen al zeggen, als je twijfelt of het echte vrienden zijn, zijn het vaak geen echte vrienden.  In principe kan je alleen met ze praten om er wat aan te veranderen. Je zou als je dat niet durft ook met een docent/leraar erover praten, maar als die dat dan tegen hun zegt weten ze natuurlijk direct dat jij het aan hem/haar hebt verteld, dus het beste is om het er met hun persoonlijk over hebben of met een van je ouders of iemand uit je familie die je echt vertrouwd. Als het dan nog niet ophoudt is het het beste om uit die groep te stappen. Je beste vriendin zo dat moeten begrijpen en je moeten steunen. Als ze je je dan minder aandacht voor je heeft moet je het er met haar over hebben. Als dat dan niet werkt, dan is zij ook niet een goede vriendin. Het klinkt misschien hard, maar het is wel zo.

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Reageer