Vraag

Zelfverwonding

  • 18 June 2020
  • 2 reacties
  • 98 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi ik ben een jongen, 16 jaar oud.

Ik doe mijzelf vaak pijn met onder andere scheer mesjes en stop best veel dingen in mijn anus zoals kabels etc. Ik ben heel erg depressief en weet niet wat ik moet doen. Kan iemand me helpen?


2 reacties

Heey ik ben een meisje van 15. Zelf doe ik soms ook nog aan zelfverwonding. Wat bij mij geholpen heeft is met mijn beste vriendin het er over hebben. Ook schreef ik het een lange tijd op. Mis kan je dat ook proberen je gevoelens en gebeurtenissen opschrijven. Daarna kan je het bv verbranden ofzo. Heb ik zelf niet gedaan want dan kan ik terug kijken hoe ik me voelden. Dat heeft mij vaak wel geholpen. Verder zal ik al wat ik zei het er met iemand over hebben. Doe je dat al? Verder weet ik het niet zo goed want zelf zit ik er ook nog ik maar ga wel met iemand praten als je dat nog niet doet. Ik zelf heb het zelfs tegen mijn gymdocent vertelt want ik vertouw hem maar dat hoef jij zeker niet te doen als je dat niet wilt. Maar blijft altijd pratendat helpt. Hopelijk heb je er iets aan.

Groetjes ikke.

Hoi

 

Je bent zwaar depressief, en doet jezelf pijn. Da’s niet fijn natuurlijk. Goed dat je hier om advies vraagt. 

 

Zelf heb ik ook een verleden met zelfverwonding. Niet prettig was dat. Uiteindelijk ben ik bij wat professionele hulpverleners terecht gekomen, die me goed geholpen hebben. Ik neem momenteel medicatie voor mijn depressie, en voel me inmiddels een stuk beter. 

 

Zoals Ikke hierboven zei, ga je best naar iemand toe. Je lijkt echt wel diep te zitten, en dan lijkt het me fijn om er niet alleen voor te staan. Heb je iemand in gedachten die je in vertrouwen zou kunnen nemen? Een docent bijvoorbeeld, of een familielid? Als je de drang tot zelfbeschadiging voelt opkomen, kan je ook steeds anoniem contact opnemen met de Kindertelefoon. 

 

In dit topic kan je een hoop gezonde alternatieven voor zelfbeschadiging terugvinden. Een kussen meppen bijvoorbeeld, of je uitleven op een velletje papier, zoals Ikke al voorstelde. Sommigen helpt het ook om te gaan sporten, of om te mediteren. 

 

Gr. Kenshin

Reageer