zelfmoordgedachtes vertellen

  • 30 September 2021
  • 21 reacties
  • 320 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4
  • Praat goed mee
  • 155 reacties

Heyy mensen

Ik wil heb zelfmoordgedachtes maar ik weet dat niet de oplossing is. Ik heb me bij 113 coaching aangemeld dat helpt me echt maar mijn coach zegt dat ik het aan een goede vriend moet vertellen. Ik ga dat doen maar ik weet niet hoe hij gaat reageren.

PLZ help me

 

Groetjes Lucky 


21 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hey, wat goed dat je je bij 113 coaching hebt aangemeld en dat het helpt! 

Tja ik weet ook niet hoe je vriend gaat reageren als je hem verteld dat je zelfmoord gedachtes hebt (gehad?). Daar zul je toch echt zelf achter moeten komen door het hem te vragen 😉. Het komt vast wel goed! 
 

Succes met het vertellen. Hou je ons op de hoogte van hoe je vriend heeft gereageerd en hoe het met je gaat?
 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. (denk het niet maar oké.) 

xx Eenmeisje004 
 

Reputatie 5
Badge +4

Ik heb er wel wat aan en ik hou je op de hoogde

Heyy

 

Ik sluit me aan bij de bovenstaande reactie! Het is inderdaad super knap van je dat je hulp hebt gezocht bij 113 en ook super fijn dat het je goed helpt! 
 

Wij weten helaas niet hoe je vriend hierop zal reageren, maar ik denk je vriend je gewoon zal steunen en er echt voor je is!

 

Het komt vast goed! Ik vertrouw in je🙂

 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. (denk het niet maar oké.) 

@Eenmeisje004 Ik vind je adviezen goed hoor! De TS heeft denk ik echt wel wat aan jouw reactie😇

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 2
Badge +1

Hallo Lucky 

Ik heb ook zelfmoord gedachtes. maar zelfmoord dat is geen oplossing.

Knap dat je contact met  113 choaching hebt opgenomen!!

En wat fijn dat dat helpt!

Ik denk dat je met je vriend er wel over kan praten. Je kan het!   Veel succes!!

 

Liefs beartje

 

 

Reputatie 3
Badge +3

Goed dat je bij 113 coaching heb aangemeld!! Ik zou er rustig over beginnen. Als het een echte vriend is zou jij dat begrijpen en je helpen. Als je het niet snapt dan is hij jou gwn niet waard!! Kuzzjeezz

Reputatie 5
Badge +4

Ik heb het hem (mijn klasgenoot) vanochtend vertelde maar nu praat hij niet meer met me daar voel ik me best rot over.

Heyy

 

Ten eerste ik vind het super knap van je dat je hebt gepraat met je klasgenoot! Het is wel erg jammer dat hij je nu een beetje negeert en ik snap dat je je daar rot om voelt.

Mag ik je vragen hoe hij reageerde op het moment dat je het vertelde?

 

Het kan best zijn dat hij is geschrokken en niet zo goed weet wat hij ermee moet.. Ik hoop en denk dat hij wel weer bij zal trekken komende dagen! Het komt vast wel weer goed🙂

 

Wil je het nog melden als hij weer wat van zich heeft laten horen?

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 5
Badge +4

Hey @NaamNietBekend 

Hij reagerende nogal geschrokken je zou verwachten dat dat goed is maar daarna ging hij gelijk over naar iets anders en de rest van de dag heeft hij me negeert zoals ik al eerder zei

Reputatie 2
Badge +1

Hey lucky

Ik ben erg trots op jouw dat je het verteld heb aan hem!

Alleen rotig dat hij het (negeert)

Denk dat hij de klap even op moet vangen.

En dat hij later je er weer bij zal halen.

Hou je sterk!!

Liefs beartje

Reputatie 5
Badge +4

Thanks🥰

Badge

heyy lucky ik heb zelf ook zelfmoordgedachtes en ik heb zelf het tegen me alle beste vrienden vertelt die ik vertrouwd en ik word geholpen door het jot(jeugdondersteuningteam) en ik zit bij pak je kans en ik heb ook op school een schoolmaatschappelijkewerker en ik zit dus bij de jeugdbrandweer en ik kan daar ook soms praten met hun en ik focus me eigenlijk ook meer op dat dan die zelfmoordgedachtes ik denk er wel elke dag aan maar ja ik hoop voor je of je vriend normaal reageert zo niet tja dan is hij/zei geen goeie vriend je kan mij altijd vragen stellen want ik wil je helpen

 

liefs delilah

Reputatie 5
Badge +4

Hey @delilah 

Bedankt dat ik je vragen mag stellen. Ik vraag me eigenlijk één ding af? Hoe heb jij die stap kunnen maken dat je er redelijk open over praat?

Liefs Lucky 

Reputatie 2
Badge +1

Daar ben ik ook benieuwd naar

 

Badge

Hey @delilah 

Bedankt dat ik je vragen mag stellen. Ik vraag me eigenlijk één ding af? Hoe heb jij die stap kunnen maken dat je er redelijk open over praat?

Liefs Lucky 

Hey lucky goeie vraag nauw ik vindt het dus fijn om erover te praten dus voor mij is het eigenlijk best wel handig omdat mensen je gelijk begrijpen als je het vertelt als er iets aan de hand is

 

Liefs delilah

 

 

Reputatie 1
Badge

Gewoon doen, als hij een goeie vriend is moet hij ermee dealen

Reputatie 5
Badge +4

Dank jullie voor jullie steun 🥰

Liefs Lucky 

Reputatie 5
Badge +4

Vandaag vroeg hij of we samen konden fietsen dus ik hoopt eigenlijk dat hij het er over wou hebben. Maar helaas toen ik er een hint gaf dat ik het er over wou hebben ging hij harder fietsen. Ik weet het niet meer 😢

Liefs Lucky 

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @Lucky ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt ook De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. 

Groetjes, 

Renske (De Kindertelefoon) 

Reputatie 5
Badge +4

Even een update:;

Hij durft er nu wel over te praten. Elke ochtend wanneer we naar school gaan vraagt hij hoe het gaat met dat ene zinnetje per dag is een echt lichtpuntje.

Liefs Lucky 

Reputatie 7
Badge +14

Even een update:;

Hij durft er nu wel over te praten. Elke ochtend wanneer we naar school gaan vraagt hij hoe het gaat met dat ene zinnetje per dag is een echt lichtpuntje.

Liefs Lucky 

Wat fijn dat hij er nu wel over durft te praten en hij zelfs elke dag, als je samen met hem naar school fietst, vraagt hoe het met je gaat! Super dat je je daardoor (van wat ik uit je reactie kan halen…) wat beter voelt. 

Bedankt voor de update! :) 

xx Eenmeisje004 

 

Badge

Heyy ik had een jaar of 2 geleden dat ook mij heeft het geholpen om me telefoon weg te leggen want dan krijg je de drama niet mee en dat soort dingen verder ben ik me gaan focussen op dingen die ik belangrijk vind zoals me sport ofzo wat jij belangrijk vind succes 🤍

Reageer