zelfmoord van beste vriendin/ex

  • 27 September 2021
  • 5 reacties
  • 272 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey uhm ik ben 16 jaar oud, en zit met veel problemen. Mijn beste vriendin/ex heeft een poos geleden zelfmoord gepleegd. We waren al 4 jaar samen, we hebben het altijd goed samen gehad. Maar haar vader is een aantal jaar geleden aan kanker overleden waar ze het erg moeilijk mee had. Ze sneed zichzelf ook en is later xtc verslaafd geworden. Toen heeft ze een zelfmoord poging gedaan. Ik heb haar toen gevonden, en gered. Ik zie dat beeld ook vaak terug in me hoofd. Een tijd later is ze zwanger van me geworden en kregen we ruzie. 3 maanden later werd ik opgebeld dat ze zelfmoord had gepleegd. Ze heeft in haar laatste bericht naar de buitenwereld gezegd dat ze van me hield en me niet langer kon missen. Ik ben na haar zelfmoord 8 keer overvallen 5 keer in elkaar geslagen. En ben heel vaak afgeperst. Ik heb het hier erg moeilijk mee en mis haar elke dag. Ik ben naar een gesloten instelling geweest omdat ik me zo slecht voelde en daardoor niet naar school ging. Maar ik zie haar vaak in me dromen en denk vaak dat ik haar zie lopen. Ik heb ook niet echt vrienden ofzo dus zit de hele dag in me eentje aan haar te denken. Ik gebruik dan ook veel drugs. Ik snuif soms ketamine,3mmc en blow elke dag maar ik mis haar zo erg dat ik inmiddels zelf zelfmoord pogingen heb gedaan. Ik snij mezelf ook omdat het me aan haar doet denken. Ik weet echt niet meer wat ik moet. HELP ME ALSJEBLIEFT WANT IK HOU DIT NIET MEER VOL. Ik ben echt totaal gebroken ik wil gewoon 1 knuffel van dr hebben meer niet maar die gedachte dat ze weg is fockt met helemaal op bedankt voor het lezen en hopelijk reageert er iemand

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon om de anonimiteit te beschermen.


5 reacties

Heyy

 

Jeetje zeg.. Dat is allemaal niet niks..

Ik wil je ten eerste heel erg condoleren met het verlies van je vriendin/ex:heart:

 

Misschien lijkt zelfmoord een oplossing voor je problemen, maar dat is echt niet de oplossing! Er zijn heel veel mensen in jouw omgeving die van jou houden en die er voor jou zijn! Als je denkt dat je jezelf wat aan wilt gaan doen kan je altijd contact opnemen met de zelfmoordpreventie 113. Die zijn iedere dag, 24/7 bereikbaar op het telefoonnummer 0800-0113 of via de chat.

Je kan ook iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen of chatten met een medewerker van de kindertelefoon. De kindertelefoon is bereikbaar via het nummer 0800-0432 en de mensen daar bieden een goed luisterend oor en kunnen je denk ik ook wel helpen.

 

Telefoonnummer & Site 113 : 0800-0113 / https://www.113.nl/

Telefoonnummer kindertelefoon: 0800-0432

 

Ik raad je toch aan om met iemand te gaan praten over hoe je je voelt en over wat je meemaakt.. Je kan bijvoorbeeld praten met je ouders, mentor, huisarts of een vertrouwenspersoon.  Ik weet dat praten heel erg lastig is. Zelf kamp ik ook met een depressie en ik heb net zoals jij ook hele erge trauma's en flashbacks. Maar jij kan dat!

 

Je ouders zijn er echt voor je en die houden heel erg veel van je en de andere mensen in je omgeving geven ook echt om jou! Misschien kan je dan samen met een van deze personen kijken of je hulp kan krijgen om je trauma te verwerken zodat je de dromen/gedachtes die je nu hebt wat beter onder de controle kan krijgen.. Een bekende therapie om trauma's te verwerken is EMDR therapie. Je kan dan ook kijken of je hulp kan krijgen voor je problemen met de drugs. Als je praten eng vindt kan je ook altijd een berichtje sturen of een brief schrijven waarin je verteld hoe je je voelt.

 

Verder is het ook wel beter om te stoppen met snijden.. Ook dat is heel erg lastig en ook daar kan ik in mee praten, maar snijden is natuurlijk niet goed voor je.

Het is daarom beter om te kijken of je een alternatief kan vinden. Een alternatief is iets wat je kan doen als je drang hebt om te snijden. Op het forum staat een topic vol met allemaal alternatieven tegen zelfbeschadiging.. Die heb ik hieronder neergezet. Misschien kan je dat topic eens doorlezen en kijken of je iets kan proberen ipv het snijden. In 1x stoppen hoeft niet want dat is erg lastig, maar als je steeds in kleine stapjes kan afbouwen ben je goed op weg.

 

Verder kan ik je nog als tip meegeven om toch iets van afleiding te zoeken tegen je gedachtes.. Wat mij erg helpt is het uitschrijven van mijn gedachtes. Misschien kan jij dat ook proberen?

Je pakt een pen, een papiertje en je gaat gewoon alles schrijven wat je op dat moment denkt. Dat helpt mij om een beetje rust in mijn hoofd te krijgen dus misschien is dat het proberen waard.

 

Verder moet je goed onthouden dat jij er toe doet.. Jij bent het waard om hier te zijn en er zijn heel veel mensen die om jou geven. Ik geloof in je:heartbeat:

 

En als je meer kwijt wilt of meer vragen hebt ben je altijd welkom op het forum!

 

Sterkte!

 

Groetjes,

NaamNietBekend

-onnodige quotes verwijderd-

Dank je wel voor de tips ik heb wel 1 vriend maar ik er mee over kan praten maar het is alsnog erg lastig voor me 

Reputatie 5
Badge +4

Zoals @NaamNietBekend  al zei kan je contact opzoeken met 113. Ik ben daar zelf een ook naartoe gegaan en heb me aangemeld voor online coaching ik heb nog maar twee keer een gesprek gehad maar ik heb nu al minder de nijging om me te doden. Miss helpt het jou ook.

Groetjes Lucky 

Reputatie 2
Badge +1

Hoi Anonieme15jarige 

Wat heftig allemaal

Allereerst gecontroleerd met het verlies van je vriendin.

Je kan contact opnemen met de zelfmoordpreventie 113

Je kan ze 24/7 bellen met het volgende telefoon nummer 0800-0113 .

Ik zou stoppen met het snijden van je zelf. Ondanks dat ik je niet ken. ben je vast heel mooi! en dan moet je je lichaam niet verpesten.

Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd!

 

Liefs beartje

Reputatie 2
Badge

Hoi Anonieme15jarige,

gecondoleerd met je vriendin

ik zie met wat voor groot probleem je zit maar denk  er altijd aan  dat je problemen en pijn tijdelijk is en dat de dood voor altijd is en niet terug gezet kan worden .

Als je jezelf nu van de wereld afzet dan gaan je problemen niet weg ze gaan naar je familie en vrienden (vriend)

Doe het je familie niet aan alsjeblieft (>︿<)

 

XXX Thunder

Reageer