Zelfmoord, snijden en depressie

  • 14 December 2023
  • 5 reacties
  • 125 Bekeken

Hoi, ik ben een meisje van bijna 14 (over 10 dagen) en ik heb heel veel last van zelfmoord gedachtes. Ook heb ik zware depressie en snijd ik mezelf vaak.

We gaan met mijn verjaardag een weekendje weg en ik zie er heel erg tegen op omdat ik al 2 jaar probeer mezelf te doden. “Ik wil niet ouder worden dan 12”, zei ik toen ik 11 was. Het ging net een weekje goed met me, toen mijn vader opeens zei: “Jij denkt ook alleen maar aan jezelf, he.” toen wist ik het zeker; ik ben niet goed genoeg voor deze wereld.


5 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Wat wil je weten? Ik kan vragen beantwoorden over dit onderwerp die je misschien verder helpen. Ik kamp zelf  met zelfmoordneigingen, dus daar kan ik alleen over praten als je wilt. Vraag wat je wilt. 

Reputatie 6
Badge +3

Hoi @Sterre_xx 

Wat vervelend dat het slecht gaat. Kan je naar je een vertrouwenspersoon gaan op je school? En je kan ook met 113 bellen/ chatten. En waarom voel je je zo slecht en weten je ouders er van hoe je je voelt?

Ik hoop dat het snel beter met je gaat, groetjes ik @SadLightbulb 

Reputatie 5
Badge +4

Jij bent zéker wél goed genoeg voor deze wereld ! Zoek aub hulp om die sombere gedachten te doen verdwijnen  , er zijn absoluut zeker mensen die je willen helpen !

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Sterre_xx ,

Wat naar dat jij je langere tijd al zo slecht voelt. Dapper dat je dit nu deelt op het forum! Hopelijk krijg je nog veel steunende reacties.

Praten over je gevoelens helpt echt! Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten, als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je, zoals @SadLightbulb  al zegt, voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Reputatie 2
Badge

Hoi Sterre, ik ben 14 en ik ben vorig jaar iets meer dan een half jaar zwaar depressief geweest. Ik heb het nooit tegen iemand verteld, maar uiteindelijk werd het zo erg dat ik me niet meer kon inhouden en toen heb ik het tegen m’n moeder verteld. Samen met haar ben ik naar de huisarts  gegaan. Daar beloofde zij dat ze me zou doorverwijzen naar een psycholoog, maar daar hebben we nooit  meer wat van gehoord. Ik denk dat dat het moment was dat ik bedacht dat ik dit zelf moest doen. En 2 maanden later begon ik me beter te voelen. En nu voel ik me weer helemaal goed en ben ik nog iedere dag dankbaar voor mezelf dat ik geen zelfmoord heb gepleegd, want dat is het echt niet waard! En jij bent gwn fucking sterk en ik weet dat je dit kan <3 het lijkt nu miss alsof je er nooit meer uit gaat komen maar ik weet 100% zeker dat jij dat wel kan. Echt heel veel liefs en succes ik weet hoe je voelt maar zet door je kan dit <333

Reageer