zelfmoord neigingen en jezelf krabben

  • 20 April 2020
  • 1 reactie
  • 64 Bekeken

Badge

Hey, ik ben een meisje van nu 14 jaar oud. Ik heb al een lange tijd een moeder met een zware depressie. Mijn vader is geen vader voor me. Ik wil het liefst weg van mijn ouders en familie aangezien iedereen me haat (of zo voelt het).Ik heb ook een depressie en angststoornis en ik had er emdr voor. Hellaas moet ik het nu op mezelf doen omdat mijn psycholoog gestopt is. Nu krab ik mezelf zo hard dat er wonden ontstaan en ik kan ook niet meer stoppen. Heeft iemand tips of heeft iemand discord zodat ik kan praten met die gene?


1 reactie

Hoi

 

Wat een moeilijke situatie waar je je in lijkt te bevinden. Niet eenvoudig dat je moeder aan een depressie lijdt, en dat je vader er niet voor je is. Ook moeilijk dat je psycholoog gestopt is.

 

Over de hulpverlening. Had je op zich het gevoel geholpen te zijn? Het lijkt me namelijk nuttig om een andere hulpverlener op te zoeken. Het kan even duren voordat je bij iemand terecht komt waar je je oprecht goed bij voelt, maar als je eenmaal een hulpverlener ontmoet waar het mee klikt, sta je al een stap verder. 

 

In dit topic kan je allerlei alternatieven voor zelfbeschadiging terugvinden. Zo vinden sommigen het bijvoorbeeld handig om een armwarmer te dragen om zich minder gemakkelijk pijn te kunnen doen, of vinden anderen het dan weer prettig om eens goed te huilen. 

 

Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan op dit forum. Wel kan je er in alle veiligheid en anonimiteit je verhaal kwijt. Goed trouwens, dat je dit topic hebt aangemaakt. Op die manier blijf je er niet alleen mee zitten. Moest je trouwens nood hebben aan een chat- of belgesprek, kan je terecht bij de Kindertelefoon en 113.

 

Zou je, als het thuis te moeilijk wordt, tijdelijk bij een vriend(in) of familielid terecht kunnen? Op die manier kan je even tot rust komen. 

 

Gr. Kenshin

Reageer