Zelfmoord, Keihard gepest

  • 19 March 2024
  • 16 reacties
  • 181 Bekeken

Reputatie 5
Badge

Ik zit in de eerste klas ik heb een school gekozen waar niemand anders van mijn basischool heenging. Eerst leek het mij wel een leuke klas. Maar dat was niet zo. Mensen in mijn klas sluiten mij buiten en Pesten mij heel hard zoals: eten stelen, geld stelen (niet heel veel), mij achternaa roepen, uitschelden, fietsbanden lek steken, mijn fiets vol met hakenkruisen zeten, uitschelden, in de kleedkamer met een riem worden geslagen, mij optillen en gooien(ik ben heel klein en heb ondergewicht),ge-edite fotos van mij verspreiden en mij schiften kapot maaken. Ik word best snel emotioneel en daarom vinden ze het leuk als ik aan het huilen ben ze filmen dit ook altijd. Ik vind dit niet fijn en ik denk heelvaak er aan om mijzelf te doden. Ik heb gisteren al een uur lang met 113 zitten bellen en ik heb de laatste tijd veel dat ik huilend naar huis fiets. Ik vind het lastig om er wat van te zeggen want als ik dat doe zeggen ze me inelkaar te slaan en me opsluiten en in het water gooien. En als ik er thuis wat van zeg dan ben ik bang dat mijn vader en moeder er wat aan gaan doen en daarom vertel ik een heel klein beetje. Ik sta ook op een wachtlijst voor hulp. ook zit ik altijd alleen in de pauze en heb ik nooit echt iemand om mee te praten dat zoek ik heel erg maar niemand vind mij aardig :( . Niemand luistert naar mij ik wil graag hulp en tips kunnen julie dat mij geven?


16 reacties

Hey, wat verschrikkelijk naar! 
Ik zou toch naar je ouders gaan, dat zal heel veel moed kosten. Je ouders gaan namelijk natuurlijk actie ondernemen.  De pesters maken die dreigementen namelijk omdat ze donders goed weten dat als er actie ondernomen wordt, ze de lul zijn. Ik heb mensen voor minder van school getrapt zien worden.  De dingen waarmee ze dreigen zijn zelfs nog erger, als ze dat echt zouden doen (wat ik betwijfel) hebben ze echt een heel groot probleem en krijgen ze heel veel ellende. De enige manier waarop het stopt is door iets te zeggen en actie te ondernemen. 
 

ik wil ook nog iets zeggen over dat je denkt dat niemand je aardig vindt. Dat is namelijk niet de reden dat je wordt gepest, mensen pesten om zich beter te voelen over zichzelf, ze zijn zelf onzeker en reageren dag zegmaar af,  dit doen ze door een iemand als ‘anders’ te bestempelen, dit hoeft de gepeste niet te zijn, je kan gepest worden omdat je oranje haar hebt, iets wat heel normaal is. dan heb je meelopers die er in meedoen omdat ze erbij willen horen of bang zijn voor de pester zelf. De reden dat niemand met jou omgaat is dus omdat een paar onzekere tieners een ego boost willen en meelopers bang voor hen zijn. Het klinkt een beetje stom, maar de reden dat je wordt gepest heeft dus eigenlijk helemaal niks met jou te maken, wat heel ruk is, maar ergens ook een opluchting, met de gepeste is namelijk helemaal niets mis, het is niet dat je niet aardig bent of lelijk, je bent gewoon de ene persoon die is gekozen om gepest te worden.


als je niet alleen in de pauze wil zitten, kan je kijken of je bij een stel oudere jongens of meiden kan zitten. Die zijn vaak een stuk verantwoordelijker en begrijpen het gelijk, zelfs als je ze niet kent. Zeg dat je wordt gepest  en dat je graag bij ze wil zitten voor bescherming, je hoeft niet met ze te praten ofzo, maar dan ben je tenminste niet alleen. Mensen gaan je echt niet afwijzen, niet als het om zijn serieus onderwerp gaat. (Als je dat eng vind is dat prima, als je jong bent is dit gewoon heel spannend. Dit is denk ik het minst dringende advies wat ik schrijf, maar ik denk toch dat dit je erg zou kunnen helpen.)

ik raad je ook aan om naar een andere school te gaan, maar ik vind toch dat je eerst actie moet ondernemen. De pesters zullen je namelijk ook online te pakken kunnen krijgen en  als jij weggaat zal waarschijnlijk iemand anders zo erg gepest worden.  Het pesten moet dus gewoon stoppen.

 

ik zou voordat je naar je ouders gaat met de kindertelefoon bellen, zo kan je jezelf voorbereiden en kan je moed ingesproken worden. 
 

sterkte!

Reputatie 7
Badge +5

Hii @I_NeedHope!

Dat is geen fijne situatie en helaas herken ik me er wel deels in. Pesten is echt verschrikkelijk en ik snap dat je je er zo slecht door voelt. Ondanks alle dreigementen die tegen je worden verteld zou ik toch echt met iemand gaan praten. Dat is heel lastig dat snap ik goed, maar dit kan natuurlijk niet zo doorgaan en je verdient echt hulp! Dit moet gewoon stoppen en de pesters moeten echt aangepakt worden! Misschien durf je toch met je ouders of misschien met je mentor te praten over hoe het gaat? Je hoeft niet gelijk alles te vertellen, maar je kan misschien in stukjes vertellen hoe het echt gaat op school? Je kan ook altijd een berichtje naar iemand die je vertrouwd sturen als je het niet durft te zeggen.

Voor je zelfmoordgedachtes kan je natuurlijk altijd weer bij 113 terecht en je kan ook eens met de KT bellen of chatten voor tips.

Heel veel sterkte en liefs van mij <3

Reputatie 5
Badge

Hoi @wild forest  en @ItsJustMe 

 

Heel erg bedankt voor de reacties maar ik weet het niet echt. Ik voel er mij zo slecht over en ik ben zo bang dat het erger word. Ik eigeilijk ook niet van school wisselen want ik zit op tto (twee taalig onderwijs). En dat is nergens anders in mijn regio. Ooo het is zo hopeloos. Ik zie er niets in. En het buitensluiten en pesten wordt steeds erger.

Nogmaals dank, 

@I_NeedHope 

@I_NeedHope 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

Anne - (De Kindertelefoon) 

Reputatie 5
Badge

@AnneW 

Dankjewel voor het aanbieden van help. Ik zou er aan denken voor ik het doe.

@I_NeedHope 

@I_NeedHope helaas zal er niet een situatie zijn waar je er volledig ongeschonden uitkomt. Een andere school is dan eenmaal wat je zou moeten opofferen. tto is leuk, maar je hebt het niet nodig om te overleven. Je mentale gezondheid is iets wat je wel nodig hebt om te overleven. 

 

als je niks doet wordt het sowieso erger, het zal niet zomaar stoppen. De enige manier om eruit te komen is om actie te ondernemen.  

Reputatie 5
Badge

@wild forest 

Ik ben ook bang dat als ik naar een andere school ga “anders” ben omdat ik dan nieuw ben en dat het doorgaat. Ik zit nu echt in een hele vervelenden situatie en ik weet het echt niet meer. Elke dag gaat slechter en elke dag wordt ik meer buitengesloten en gepest. Ik krijg ook het gevoel dat niemand aan me denkt. Hierdoor krijg ik echt suicide ideën. Ik ga ook nog met heel weining zin naar school.

 

@I_NeedHope 

Natuurlijk  is er een kans dat je op een andere school wordt gepest, maar dat is niet zeker. Wat wel zeker is, is dat je op deze school wordt gepest. Ikzelf heb bijna nog nooit zulke erge pestverhalen gehoord. Dus het is eigenlijk een makkelijke keuze, wordt je misschien gepest, of wordt je 100% zeker gepest. 
 

Zoals ik eerder zei is de enige manier om uit deze situatie te komen om actie te ondernemen, dit hoeft natuurlijk niet in één keer, je kan ook steeds kleine stukjes vertellen.

 

Er denken sowieso mensen aan je. Je hebt familie (als je erover nadenkt veel belangrijker dan vrienden😀) die aan je denkt, je hebt waarschijnlijk ook docenten die aan je denken en anonieme leden van dit forum die aan je denken.  Als andere niet weten dat je gepest wordt, kunnen ze je ook niet helpen, dat is de reden waarom je dat gevoel hebt, mensen denken echt wel aan je, maar ze kunnen je niet helpen omdat ze niks weten.

Reputatie 5
Badge

Hoi @wild forest 

Ik weet het gewoon echt neit en alles wordt een beetje te veel. Ik vind het echt fijn dat jullie mij allemaal helpen want ik voel me we ietsje beter. Maar op school niet. En ik weet echt niet hoe ik hulp moet zoeken en bij wie want, ik vind dat te spannend. Ook in mijn klas ben ik bang om mijzelf te zijn want mijn klas zegt allemaal gekke dingen zoals: gay zijn is eccht super wierd en dan ben je gek in je hoofd, huilen is echt voor baby’s en ze hebben mij geprobeert oop te meten met een liniaal zodat ik zag hoe “klein” ik ben.

@I_NeedHope 

Gay en klein zijn, is hartstikke normaal, zoals ik al zei ze zoeken een excuus om je ‘anders’ te maken, ookal ben je dat niet. As je hulp wil zou ik naar je ouders gaan, ook kan je naar een mentor of een andere docent gaan. Ik snap echt heel goed dat je het spannend vindt, maar zou kan het toch niet blijven gaan? Is de angst groter dan je wil om te leven? Zoals je eerder zei hebt je suïcidale gedachtes, dit is iets heel serieus en om daar iets aan te doen moet je actie ondernemen.

 

 

ik weet dat ik wat dwingend met mijn mening ben, dat is gewoon hoe ik in elkaar zit. Als je jouw verhaal alleen kwijtwilt kan je dat zeggen, dan zal ik minder oplossingen pushen.

Reputatie 5
Badge

@wild forest 

Ik ga maandag kijken of ik een gesprekje met mijn mentor kan hebben/plannen. Vandaag heb ik ook weer een groote stap gezet ik heb naamelijk mijn ouders een stuk meer vertelt. Dankzij jou! En zij zegen dat ze er eerst met de mentor over gaan praten tijden een standaard gesprek met school(eens in de zoveel tijd heb je dat) ik voel me daar opgelucht over. 

Dankjewel

@I_NeedHope 

Reputatie 7
Badge +2

Hey @I_NeedHope 

Het spijt me zeer van wat ik hier hoor, dat is echt niet leuk nee.

Zoals @wild forest  zegt'’ je moet tto opofferen als je niet meer zo erg gepest wilt worden'’ tenzij dat gesprek met de mentor goed gaat enzo! En ik ben super duper trots op je dat je je ouders meer hebt vertelt, blijf dat doen ja? Vertrouw mij je bent gw normaal en klein zijn is niet erg!  ik wil dat je blijft door zetten! blijf in jezelf geloven! raak je vertouwen niet kwijt! hier op het forum denken mensen aan jou, ik ook met je mooie vliegtuigen + je lijkt me een leuke jongen! Als je nog iets kwijt wilt stuur het op het forum en ik zal z.s.m. reageren! 

Fijne dagen en succses op school morgen! groetjes @Kingboy 🤠👑

Ps : laat weten hoe het gesprek is gegaan😉

pss: ik word ook gepest maar trek er me niet al te veel meer aan (gebeurd al bijna heel me leven dus ja...)

Heel fijn dat je gesprek met je ouders hebt gehad, zo te zien reageerde ze goed… De eerste stap is gezet! nu hopen dat je gesprek met de mentor ook goed gaat🙃

Veel succes!

Reputatie 5
Badge

Hoi @Kingboy 

Wat jammer dat je ook gepest wordt. En ik hoop ook dat het morgen (sommige lezen dit verschijnlijk als vandaag want ik typ dit laat) maar ik vrees het ergste. Morgen (vandaag) is een project dag en dit lijkt me niet leuk want daar moet je dingen doen en dan gaan ze allemaal dingen zegen over hoe fout ik het allemaal doe.

 

@wild forest 

Dankjewel. Ik hoop ook dat het goed gaat.

 

@I_NeedHope 

Reputatie 5
Badge

Hoi allemaal

Vaandag was echt een kut dag op school ik voelde me zo slecht. Ten eerste in de pauze ging ik op een bankje zitten er zat ook een ander groepje (uit mijjn klas) dus ik ging daar zitten 3 meter van hun omdat ik weet dat ze mij toch niet leuk vinden. Ik zit daar denk ik 5 seconden en ze gaan allemaal weg en gingen tegenelkaar praten en zeiden : “gadver zo een dwerg bij ons op de bank nee ieuw” en daarna vroeg ik waarom. Dat was niet slim toen begon letelijk de hel ik begonen ze me keihardt uiteschelden en later op de dag als ik op de gangen liep werd er iets uit me tas gehaald of laten struikelen. Ook in de grote pauze ging ik naar de wc en toen gingen ze dus mijn wc deur blokeren en allemaal dingen naar binnen gooien onderander mijn broodjes want me tas lag buiten het toilet (nog al klein hokie). IK voel me erg echt kut over. Gelukkig was er een klein lichtpuntje ik heb een jongen van me school ontmoedt door gymnasiumdag echt super aardig en zelfde intresses. Na de gymnasiumdag mocht iedereen naar huis maar je kon ook nog ff leker blijfen hangen en die jongen bleef ook hangen. Dus toen gingen we samen met nog twee bruggers die ook heel aardig zijn (volgenmij worden die ook gepest) karaoke en allemaal chips eten en het was heel rustig want al mijn pesters waren naar huis.

@I_NeedHope 

PS: ik kon niet al mijn berichten antdwoorden ik hat tot laat.

Wat naar! Deze pesters kunnen dit echt niet maken. Hopelijk heb je al snel het gesprek met je mentor: 

Wel fijn dat je vrienden begint te maken :) blijkbaar is niet iedereen op school een eikel…   Misschien kan je kijken of je met hen tijdens de pauze kan zitten? Ik mijn ervaring is het veel moeilijker om twee mensen de pesten dan een…

Reageer