zelfmoord gedachten

  • 20 February 2022
  • 11 reacties
  • 127 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi Mickey hier,

Ik ben 12 en zit op de middelbare school.

Ik heb op mijn school geen vrienden maar ik doe alsof ik goede vriendinnen ben met twee meiden uit mijn klas, maar ze praten over mij ( in negatieve zin ) terwijl ik naast ze zit. Op mijn oude school werd ik gepest ik werd k*t kind en trut genoemd ook sloegen en schopte ze me. Ik had twee hele goede vriendinnen. We speelden elke week buiten school en met de een heb ik nog heel veel contact maar met de andere niet. We noemen haar effe Klara. LET OP DIT IS NIET HAAR ECHTE NAAM. Klara en ik zitten nog op dezelfde school en komen elkaar regelmatig tegen ik zeg altijd' hoi " maar het lijkt alsof ze door me heen kijkt. Het geeft een ROT gevoel. Ik app Klara best vaak en vraag dan of ze wil praten en spelen zoals dat we dat vroeger deden. Ze reageert dan niet of zegt dat ze niet wil. Ik denk dat ik het fout doe. Ik ben mezelf gaan haten. Hoe ik ben en doe. Hoe ik 's avonds lig te huilen. Hoe ik de volgende dag weer vrolijk doe alsof er niets is gebeurd. Ik heb zelfmoord gedachten en al meerdere keren bijna zelfmoord gepleegd. Mijn vriendin van de basisschool houdt me op de of andere manier tegen ook al is ze er niet bij als ik het probeer. Ik ben bang om met mensen te zijn. Dit geld ook voor mijn familie. Ik ben bang om mezelf voor schut te zetten. Ik schaam me voor wie ik ben.

Het is dus ook een enorme stap om dit op het forum te zetten en ik vind dit dus ook echt heel lastig


11 reacties

Hey,

Goed dat je de stap hebt genomen om naar dit forum te komen!

Maar pleeg alsjeblieft geen zelfmoord. Denk eens aan leuke momenten die je hebt (gehad) in je leven. 

Gewoon lekker film kijken, of zwemmen bijvoorbeeld. Dat zou je dan allemaal niet meer kunnen doen!

Als je door deze periode heen gaat, kom je in een betere tijd. Ik weet het zeker.

Doe het voor ons! En voor al die andere mensen die jou dan moeten missen!

Sterkte!

~Ikke13

 

Dit gevoel heb ik ook vaak 

Eenzaam, schaamte en onbegrijpend

Maar zelfmoord gedachten heb ik niet

 

Als die Klara stom tegen je doet . 

Zeg het dan tegen je mentor of heb je een meester

En je moet voor jezelf opkomen

Als ze zegt : je bent lelijk 

Dan zeg je : wist je dat niet of alsof jij dat niet bent

Of gewoon die klara negeren

 

Maak nieuwe vrienden 

Zoek iemand die ook alleen is 

Ga met degene praten

Zo maak je sneller vrienden 

 

Reputatie 2
Badge

Hey Ikke13 

Dankjewel voor je woorden in je reactie. Ze zetten me aan het denken. En het helpt een beetje. Ik hoop dat het me gaat lukken om door deze tijd te komen als ik denk aan alles waar ik van geniet. Ik vraag om een advies nu, want ik weet niet of ik misschien mijn school / mentor moeten laten weten dat ik deze gedachtes heb.

~ nogmaals heel erg bedankt voor je reactie.

Mickey

 

 

Reputatie 2
Badge

Zelle,

Heel erg bedankt voor je reactie ik ga het op school denk ik inderdaad ter sprake brengen maar ik moet eerst de moet maar eens bij elkaar rapen. Je naam doet me denken aan een hele aardige jongen in mijn oude klas. Ik hoop dat het bij jouw ook beter zal gaan. Gelukkig heb je geen zelfmoord gedachten. Alle gedachtes die ik heb maken me alleen maar meer af.

Mickey

Reputatie 2
Badge +1

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

 

Werk de kindertelefoon tot zo laat ???

Badge

hi mickey,

ik begrijp je zooooo erg <33

zelf heb ik ook geen vrienden op school en zit ik meestal alleen. ook ik heb een oude basisschool vriendin die op dezelfde school zit en niet mee met me praat (we zijn uit elkaar gegroeid en ik heb dat geaccepteerd). gelukkig heb ik echt lieve vriendinnen van de basisschool waar ik nog steeds veel contact mee heb en veel mee afspreek (inclusief de oude vriendin!), en het maakt me eigenlijk niet meer uit of ik alleen op school ben of niet. het enige wat me nu uitmaakt is het mij blij maakt, en hetzelfde zou voor jou moeten gelden!!!!!!!

echt rot van je vriendin om zich zo te gedragen naar een oude goede vriendin en hoe ze je zo negeert :(  

je bent 12 en je hebt zoveeeeeeel wat nog gaat gebeuren. zoveeeeel leuke dingen. het is zonde omdat allemaal weg te gooien door een paar irritante kinderen. 

een ding wat mij erg geholpen heeft is een vertrouwenspersoon hebben waar ik alles tegen kan vertellen! voor mij was dit mijn mentor en een van mijn basisschool vrienden. gewoon iemand waar je over dingen kan klagen. het verwijdert echt een grote last van je en het is zoveel beter dan steeds met die gedachten rond te lopen!

doe dingen die je leuk vind! ga nieuwe hobby’s vinden (breien/haken, een nieuwe sport, een instrument spelen??????), luister veel naar muziek die je leuk vindt, ga zoeken naar mooie dingen in het leven (geluiden, uitzicht… de simpelste dingen kunnen je al laten zien hoe mooi deze planeet is en hoeveel geluk je hebt om hier te zijn, om het te mogen zien en horen en voelen), ga boeken lezen!,  doe dingen met de vriendin waar je nu wel mee contact hebt… 

of ga gewoon met je 2 oude basisschool vriendinnen naar de bioscoop ofzo! spreek iets leuks af! ik weet zeker dat “klara” dat leuk zou vinden en het is meteen een kans om even met elkaar bij te praten! 

of nog een leuk idee als je soms het gevoel hebt dat je een vriend in je leven mist: vind een penvriend/penvriendin uit een ander land en schrijf daar brieven mee (of snoep uitwisselen ;) je hebt verschillende veilige websites waarop je leuke mensen kan vinden: global pen friends bijvoorbeeld)! zelf heb ik er al een tijdje een en het maakt me zoooooo blij als ik weer een brief krijg (soms kan ik wel in de lucht springen omg)

zelfmoord is nooit de beste optie! en wij zijn hier voor je en misschien voelt het soms niet zo er zijn zoveel mensen die zoveel van je houden :D <3333333

Reputatie 7
Badge +18

Hoi ik kan het niet beter zeggen dan de anderen hier maar je bent het waard hoor om er te zijn en lieve mensen om je heen te hebben. En soort van opgesloten in jezelf en je haten is zo erg. Ik hoop dat je kracht krijgt door hier en met de kindertel.bellen. Want ik snap jouw schaamte en dat je bang bent om het fout te doen. Dat is zo naar ook. Maar je kunt het omkeren en jezelf meer gaan waarderen.  Er zijn lieve mensen die zien hoe jij echt bent en die kunnen je helpen. Bel ze maar eens. En je bent het waard !

Grtz en liefs Julian X

Reputatie 4
Badge +1

hey mickey, he bah wat een lastige situatie, weet wel dat je er niet alleen voor staat.

praten met andere mensen is zo´n enorm goede uitlaatklep dat je het echt een zul moeten proberen, ik worstel op het moment ook met zelfmoord gedachtes maar ik kan altijd terecht bij mijn school mentor. 

ik weet hoe lastig het is om er over te praten, daarom zou je ook de kindertelefoon kunnen bellen dit kan anoniem. zou kun je je verhaal kwijt wat al oplucht en je kan een goed advies krijgen met wat er mee zou kunnen doen.

wat mij altijd helpt als ik er weer aan denk is denken hoeveel ik van mensen om mij heen hou, en hoe vreselijk het voor hun zou moeten zijn als ze mij zouden moeten missen. ik gun dat niemand.

ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.

je bent sterker dan je denkt, je kunt dit!

liefs TeaLover

Reputatie 7
Badge +6

@Zelle 

Goede vraag die je stelt. 
De Kindertelefoon is inderdaad iedere dag te bereiken van 11 - 21 uur.  (0800-0432, of via chat).
113 is zelfs dag en nacht bereikbaar. 

Je bent altijd welkom om je verhaal te delen. 
Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

Reputatie 5
Badge +1

Heyy @MickeyIIV ,

Ten eerste wat goed dat je de wilt delen op het forum het is vast niet makkelijk.

Als je in zo'n situatie zit waarin je vrienden je niet meer willen spreken is het begrijpelijk dat je je zo voelt en dat je misschien zelfmoord pogingen krijgt, maar zodra het echt serieus word moet je actie ondernemen en hulp zoeken.

Dat Klara ervoor zorgt dat je jezelf gaat haten lijkt me echt vreselijk. 

Wat je zou kunnen doen is je niet meer focussen op Klara of de andere meiden. 

Focus je niet op mensen die je een slecht gevoel geven, die ervoor zorgen dat jij slecht over jezelf of dat het allemaal jouw fout is. 

Dat kan moeilijk zijn maar als je je bezig houd met wat anderen van je vinden en dat het jouw fout is bezorgt je geen beter gevoel.

Je kunt je verhaal altijd kwijt! (uit ervaring) bijv. Bij je broers/zussen of ouders/verzorgers en ook je docent kan je helpen! Als je dit verhaal verder niet kwijt wil kun je ook met de kindertelefoon chatten.

Probeer ook elke dag blij te zijn. 

Je kunt bijvoorbeeld de dag beginnen met je favoriete liedje, vragen of mensen op papier willen neerzetten wat ze leuk aan jou vinden en je kunt je hobby's en talenten ontdekken. 

Zeg elke dag dat je leuk en geweldig bent omdat je uniek bent net als iedereen en dat jou superleuk maakt bedenk er ook elke dag nieuwe argumenten voor.

Als je echt stress begint te krijgen of het echt erg begint te vinden ga dan vooral niet aan jezelf twijfelen want het zegt meer over de anderen dan over jou wat ze zeggen.

En vrienden die je negeren zijn geen goede vrienden voor je. 

En onthoud: Geen stress alles komt ooit goed alleen duren sommige dingen wat langer. 

En mijn compliment voor jou: 

Wat goed dat je durft om dit te zeggen en dat je hulp durft te vragen 

Liefs Vos123 

:) 

Ben benieuwd of je er iets aan hebt 

 

 

 

Reageer