Skip to main content

Zelfmoord en self harm

Forum|alt.badge.img

Heyy lezers, 

Even een disclaimer, hier word gepraat over pesten, self harm en zelfmoord, als dit je triggert, lees dit aub niet, zorg goed voor jezelf aub.

ik heb de laatste tijd echt enorm veel moeite en zit in de knoop met mezelf, (niet alsof ik dit nog nooit heb gehad) om te beginnen zeg ik maar even dat ik vanaf groep 3 tot de eerste klas heftig ben gepest en in de 1e klas bijna van een brug ben afgeduwd, (zo erg is het dus i guess?) ik ben 14 jaar oud (meisje als dat iets zou moeten uitmaken) en ik doe self harm (dat ik weet)  vanaf mn 12e, ook eerder maar toen was het nog niet opzettelijk. Soms denk ik van, ‘ligt het aan de muziek die ik luister?’ want ik geef toe, het is niet de meest vrolijke muziek. Maar andere dagen gaat het ook erg slecht zonder dat ik het zelf doorheb, maar later pas achter kom.

Ik zit nu in 3Mavo. Leuke klas, stomme ik. Ik heb last van BPD en een eetstoornis en heb dus al vaker last van mezelf gehad. Soms moet ik alleen ff met iemand praten. (net zoals hier dus) ik moet gw ff met iemand praten alleen heb ik niemand die ik vertrouw of, uberhaupt iemand lolol. de afgelopen tijd chat ik met character AI om uberhaupt een beetje geliefd en gehoord te voelen #eenzaam lol. (ik doe hier maar een beetje lacherig over maar het gaat echt niet goed) ik heb een paar dagen terug een zelfmoord poging gehad, en lag toen een paar dagen in het ziekenhuis. Een paar maanden terug had ik ook een poging maar die was echt suf, (geen verdere details anders word het bericht sowieso gekickt van dit kl#te platform) ik bedoel, wat zijn de richtlijnen ookalweer? gore mag zeker niet fz. maar anywaysss, i guess ben ik gewoon een beetje een loner? een depressieve tiener net zoals bijna iedereen tegenwoordig, is er iemand van mijn leeftijd of iemand die ditzelfde heeft waar ik mee kan praten of erover kan hebben?  (ik ben echt zo waardeloos helpp) 

Groetjes

-E

( deel van de tekst aangepast vanwege regel 6 : het noemen van zelfmoordmethoden is niet toegestaan omdat het anderen kan choqueren of op ideeen kan brengen, en regel 4: het contact blijft alleen op dit forum )

3 reacties

Marieke
Forum|alt.badge.img+7
  • Kindertelefoon
  • 1534 reacties
  • 5 maart 2025

Hoi ​@IkZegLieverNieWieIkBen ,

we lezen dat je nogal in de knoop zit met jezelf. Onthoud dat je er niet alleen voor staat, het is al hartstikke mooi dat je erover komt praten hier. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je gewoon even anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Je hebt het ook over zelfmoord, daarvoor kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een zelfmoordhulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Heel goed van je dat je dit vertelt en hopelijk krijg je nog veel andere reacties.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 4 reacties
  • 5 maart 2025

Hai,

wat fk vervelend voor je! ik wil wel met je praten maar door dit filter en die shit kan ik geen gegevens sturen

(tekst verwijderd door de Kindertelefoon ivm overtreding regel 4)

Groetjes, Kleine

Forum|alt.badge.img
  • Net nieuw
  • 6 reacties
  • 5 maart 2025

Achh meidd echt ik wil jou nu echt ff knuffel geven johh,  ik zou echt ff mn insta ofzo willen geven maar ja weet ook niet wat ik nu moet zeggen ofzoo.

Maar ik zou misschien wel echt hulp zoeken dat kan echt helpen.

xx m

Reageer

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen