Vraag

Zelfmoord

  • 6 August 2018
  • 2 reacties
  • 150 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben een jongen van 13 en heb zware depressie en ik heb al zm proberen te plegen en wil het nog een keer doen maar weet nie wat ik moet doen

2 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Weet je wat je moet doen? Geen zelfmoord plegen. Het helpt niet en je lost er niks mee op. Daarnaast kan het nog mis gaan ook waardoor je verlamt kan raken of voor altijd een enorme pijn kan hebben of het ergste misschien wel dat je in een rolstoel belandt, dan voel je je nog vele malen erger. Iets wat je toch niet wilt?

Het beste kan je gaan praten met mensen over je probleem. Misschien je ouders, mentor, vertrouwenspersoon, een ander familielid, huisarts, tenminste met iemand in je eigen omgeving!

Alleen gaat het je waarschijnlijk niet lukken dus hulp is het beste!

En je kan altijd je verhaal doen bij de kindertelefoon, of op www.113.nl, Deze mensen willen graag naar je luisteren en willen ook graag samen met jouw de oplossing vinden!

Sterkte!

Gr: Mr.S
Hoi

Veel heb ik niet toe te voegen aan de zeer goede reactie van @Mr.S. Erover praten kan je inderdaad helpen.

Ook al lijkt alles momenteel uitzichtloos, is er altijd een betere oplossing dan zelfmoord. Zelfmoord doet zo veel pijn. Niet alleen voor jou, maar ook voor de mensen om je heen.

Groetjes
x

Reageer