Vraag

zelfbeschadiging met riem??

  • 30 August 2020
  • 2 reacties
  • 153 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi 

Ik ben nu al 3 maanden clean van snijden, maar toen bedacht ik me dat ‘jezelf pijn doen’ een breed begrip is! Ik ben heel bang om aan te komen en heb een tijdje geleden bedacht dat het zou helpen een riem heel strak om mijn buik te doen zodat ik niet dik word. Het gaat nu zo ver dat ik de riem aantrek tot 50 cm als buik omtrek. Ik laat de riem dan een poosje zitten en daarna haal ik hem weer lis. Het laat rode striemen achter maar ik weet niet of zit zelfbeschadiging / self harm is wat denken jullie?


2 reacties

hallo,

misschien zou het een goed idee zijn om eens met je ouders te praten.

Hou akward en kut het ook is om over zo’n onderwerpen te praten met je ouders, het zou wel eens je leven kunnen redden.

Want het begint nu met snijden (dat ben je nu gelukkig afgeleerd zeg je) nu is het een riem aanspannen wat volgens mij sterke schade kan toebrengen tot je organen. ( ik ben geen dokter dit is wat ik denk)

Er zijn ook vele andere manieren om af te vallen of om magerder te worden. 

niks eten is sowieso niet goed, gezonde voeding en voldoende beweging is essentieel voor een gezond lichaam.

 

Ik hoop dat je er uit geraakt 

denk er ook aan meerdere mensen struggelen met dit, je bent zeker niet alleen.

maar uiteindelijk ga jij die gene zijn die de knoop gaat moeten door hakken om te zien wat je gaat doen.

sterkte

Hey,

Alles wat jezelf beschadigt en je jezelf toebrengt, is zelfbeschadiging. Dus ja, dit is zelfbeschadiging. Daarnaast is het ook niet effectief. Iets strak om je buik doen, weerhoudt je lichaam er niet van om vet aan te maken en op te slaan. Het enige wat je doet, is dat je alles, vet, organen, etc. niet de ruimte geeft die het nodig heeft. Dat lijkt me alles behalve goed voor je. Ik wil je daarom ook aanraden om te stoppen.

Ik vind het wel super knap van je dat je al 3 maanden clean bent! Volgens mij ben je dit dan ook gaan doen als alternatief hiervoor. Ik heb dan ook een veel beter idee. Of nou ja, ik, het forum heeft een hele hoop betere ideeën voor je! In dit topic staan enorm veel alternatieven genoemd en het gaat zelfs nog verder in de reacties. Zeker de moeite waard om ff een kijkje te nemen dus!

Verder zou ik je willen aanraden om een keer met iemand te praten. Iemand wil zichzelf niet zomaar beschadigen, laat staan dit ook echt te doen. Is er iemand in je omgeving die je wel vertrouwt? Je ouders, een vriend(in), een leraar, je mentor of een vertrouwenspersoon? Deze mensen kunnen allemaal naar je luisteren. Praten over je problemen is meestal al de eerste stap en voelt zo goed! Dan heb je het gevoel dat je er niet alleen voor staat, wat ook is! Ze kunnen je namelijk aan de juiste hulp helpen, waardoor jij je weer oké kan gaan voelen.

Gr. Pin

Reageer