Vraag

zelfbeschadiging drang

  • 18 May 2020
  • 4 reacties
  • 84 Bekeken

Heyy,

ik heb een extreme dwang om mezelf pijn te doen en kan op zo’n moment nergens anders aan denken. Het enige dat ik dan denk is “ik moet mezelf snijden” als ik dit niet doe word ik gek van die gedachte. Weet iemand wat dit is?

groetjes Flora xx


4 reacties

ik had daar ook een tijdje last van en wat mij hielp was, omdat ik al heel me leven een band heb met bepaalde knuffels of poppen keek ik daar telkens naar en dat hielp me  telkens van die gedachte af:relaxed:

ik had daar ook een tijdje last van en wat mij hielp was, omdat ik al heel me leven een band heb met bepaalde knuffels of poppen keek ik daar telkens naar en dat hielp me  telkens van die gedachte af:relaxed:

Dankjewel x

Heyy,

ik heb een extreme dwang om mezelf pijn te doen en kan op zo’n moment nergens anders aan denken. Het enige dat ik dan denk is “ik moet mezelf snijden” als ik dit niet doe word ik gek van die gedachte. Weet iemand wat dit is?

groetjes Flora xx

Hoi @Flora  ik had ook een soort van dit . Ik sneed mezelf veel en had ook paar zelfmoord pogingen gedaan. Ben nu 15 laatste keer dat ik me heb gesneden was 13 ofzo. Ik kan niet echt zeggen van wat het is dat is bij iedereen anders zoals @pippi-804 al zei zou misschien een optie voor jou zijn. Of je kan (wat ik vroeger deed) ipv jezelf snijden gewoon een elastiekje om je arm doen en dan gewoon er even aan trekken en dan het rustig afbouwen .het geeft niet zo'n grote littekens dus heb je er later dus minder last van dan dat je snijd. 

Ik heb wat grote en zichtbare littekens en wil jou dit vertellen zodat het misschien bij jou valt te beperken of te voorkomen.  Een litteken van 27cm is niet een pretje als het onnodig was.

Wat je ook nog kan doen is met iemand praten bijvoorbeeld een huisarts of een psycholoog.  

 

Dus hopelijk heeft dit geholpen . Groetjes gebruiker C 

Hoi

 

Wat vervelend voor je dat je met deze drang zit. Aangezien deze drang bij jou zo sterk lijkt, lijkt het me zoals Gebruiker C voorstelde verstandig om professionele hulp op te zoeken. Velen voelen zich daarmee geholpen. Je kan naar de huisarts toe, naar je mentor, een vertrouwensdocent, een (school)psycholoog; allemaal zijn ze daar om je te helpen. 

 

Je zou dit topic eens kunnen doornemen. In dat topic worden namelijk een hoop gezonde alternatieven voor zelfbeschadiging opgesomd. Zo kan je bijvoorbeeld eens goed schreeuwen in een kussen, of zou je kunnen neerschrijven wat er in je omgaat. 

 

Gr. Kenshin

Reageer