Skip to main content

Hallo, 
Ik ben een meisje en ik ben 17 jaar. 
Helaas al enige ervaring met depressies, angststoornissen, zelfbeschadiging en vele andere dingen die erbij komen kijken.
Zo heb ik ook verschillende therapieen gehad. 
De afgelopen tijd ging het allemaal heel goed en had ik mijn ritme en mijn herstelproces voor mijzelf ingevuld. Ik ben daarom ‘’goed behandeld’’ verklaart bij de ggz. 
En ben gestopt. 

Nu een 2tal maand later, begin ik wat terug te vallen in mijn oude gewoontes. 
Vooral dat zelfbeschadiging is een ding dat mij in de afgelopen dagen niet is ontgaan. 
Ik was meer dan 4 maand clean… Ergens kan ik wel huilen dat het  nu al een paar keer mis is gegaan de afgelopen dagen. 
Maarja ik heb er zelf voor gekozen, ondanks de tools die ik heb meegekregen. 
T’lijkt wel alsof ik nu op dit moment het zelfbeschadigen juist wel wil. 
Deze coronaperiode is zo onzeker, en als ik de drang naar zelfbeschadiging voel dan probeer ik het uit te stellen. Maar het is nu gewoon heel fijn om te doen….. 
Srry als dit bij sommigen triggert….. 

Herkent iemand dit? 
En wat doe jij eraan/ermee? 

Ik weet het soms gewoon even niet meer deze periode…….. 

In ieder geval heel erg bedankt voor het lezen! 

Liefs X Beertje

Hoi

Het kan prima gebeuren om, zeker in deze tijden, te hervallen in oude gewoonten. Ook als je ‘goed behandeld’ werd verklaard, kunnen bepaalde gedachten later weer de kop op komen steken. Dat je trouwens al vier maand clean was, is heel sterk van je. 

Allereerst zou ik je graag dit topic meegeven. In dat topic worden namelijk een hoop, en dan bedoel ik echt een berg, alternatieven voor zelfbeschadiging aangeboden. Wie weet zit er wat tussen dat je (tijdelijk) verder helpt. 

Zou je, op momenten dat je het moeilijk hebt, je je kunnen omringen met anderen? Huisgenoten bijvoorbeeld, of onbekenden op een wandeling in het park? Op die manier zou je minder snel geneigd kunnen zijn te gaan snijden, aangezien je niet alleen bent. 

Praten met iemand is een sterke aanrader. Dit kan anoniem met de Kindertelefoon, maar ook met iemand in je omgeving. Kan je terecht bij iemand in je omgeving? In ieder geval lijkt het me verstandig om contact op te nemen met je vroegere behandelaar of met de organisatie waarbij je in behandeling was.  

Het is alvast sterk van je geweest om eerder in behandeling te gaan voor de dingen waar je mee zit. Aangezien je met het een en ander worstelt, lijkt het me dan ook niet meer dan te verwachten dat je het, zeker in deze stressvolle tijden, nog wat moeilijk krijgt. Probeer je dus vooral niet te schamen voor het inschakelen van hulp. 

Gr. Kenshin

Reageer