Skip to main content

zelfbeschadiging

• April 25, 2025
  • 2 reacties
  • 47 Bekeken

Heyy

ik heb al een tijd dat ik mezelf snij.

in de winter was het makkelijk te verbergen maar toen het warmer werd lukte dat niet meer en mn ouders kwamen erachter.

nu is t mei vakantie en heb ik dus binnenkort weer school maar ik weet niet hoe ik de wonden op mn arm kan verbergen voor LO (lichamelijke opvoeding) of gwn in de klas.

ik ben bang dat de kinderen mij gaan pesten.

heeft iemand tips voor mij??

alvast bedank groetjes!!

Je naam  onderaan dit bericht is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel 

3. Plaats op het forum geen persoonsgegevens.

Zorg ervoor dat je anoniem bent op het forum, zodat anderen jou niet herkennen. Dus:

• Geef alleen je gebruikersnaam, niet je echte naam.

Anne - De Kindertelefoon

2 reacties

• April 25, 2025

Ik heb dat ook ooit zoiets als jij gehad (niet precies) en toen moest ik van mijn oudera naar een psycholoog en daar had ik natuurlijk geen zin in maar ik begreep ook wel dat dat beter was. Het hielp wel en ik raad het echt aan!

Echt!

Zo iemand kan echt luisteren en heeft er voor geleerd en er meer ervaring mee. 
Goede, leuke hobby’s, muziek (maken) en vrije tijdsdingen waar je helemaal happy van wordt helpen ook en een betrouwbaar iemand die goed kan luisteren en je begrijpt zonder oordeel , maakt niet uit of dat iemand van je eigen leeftijd is of (veel) ouder

LampenKap
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • April 25, 2025

De enigste tip die ik je kan geven is stoppen. Iniedergeval voor de zomerperiode. En ongeheelde wonden een pleister over heen doen. 

Vind alternatieven die werken. Zoek afleiding als je de drang voelt en wees aardig naar jezelf. Makkelijk gezegd maar toch. Nu is het nog rond de 20 graden buiten, maar met de 40 kun je echt niet meer in een trui of vest rondlopen. Want dat is nog verdachter en kan gevaarlijk zijn. 

In dit topic kun je veel alternatieven vinden, lees er een keer door heen en probeer een paar. Ik ga vaak nog terug hiernaar. En alleen al deze lijst door gaan als je de drang hebt, is al een afleiding. Zelfbeschadig alternatieven

Mensen vinden van alles wat. En als mensen er iets van zeggen of je gaan pesten, mag je gewoon een bot en gemeen terug doen. Want wie zijn hun om iets te vinden over jou? Iedereen heeft z'n shit. En jij verdient gewoon de rust te hebben. 

En als je er heel graag met iemand iets over wilt zeggen kun je altijd iets zeggen zoals " het ging even niet zo goed met me" dat zeg ik altijd dan. 

En zoals ​@Puckmeisje zegt. Zoek iemand om mee te praten. Het kan een professional zijn of een klasgenoot. Het is altijd fijn als je je niet goed in je fel voelt om met iemand het erover te hebben.