Skip to main content

Heyy ik ben een 13 jarig meisje en ik snijd mijzelf al 4 jaar. Alleen zit ik nu echt in een spiraal naar beneden ik snijd mijzelf bijna elke dag al anderhalve week lang. Ik heb het er al met mijn therapeut over gehad maar dat helpt ook niks. ik weet nu echt niet hoe ik moet stoppen en ja ik heb het dus al verteld alleen het helpt niet en ik kan niet stoppen. weet iemand raad?  en ben ik nu een soort van verslaafd ofz?

Heyy @bloempje870,

Wat rot zeg dat je in zo'n negatieve spiraal zit.. En jammer dat het praten met je therapeut niks helpt. Durf je misschien wel een keer met de kindertelefoon te chatten/bellen? Misschien helpt dat je wel en dat kan denk ik wel fijn voor je zijn.

Of je nu verslaafd bent of niet durf ik je niet te zeggen, maar het is natuurlijk niet goed dat je jezelf snijdt en het is echt rot dat je niet weet hoe je moet stoppen. Er staat op het forum een mooi topic waarin een heleboel dingen staan die je kan doen ipv het snijden. Een soort van alternatieven die je kan gebruiken als je drang voelt. Dat topic heb ik hieronder neergezet die zou je eens door kunnen lezen en misschien heb je er wat aan.

Sterkte en liefs van ItsJustMe <3

Het spijt me echt dat ik hier geen tips voor heb…

Wel kwam dit topic gelijk in mijn hoofd zoals @ItsJustMe zegt: https://forum.kindertelefoon.nl/succesverhalen%2D135/alternatieven%2Dzelfbeschadiging%2D39544

Succes!

Groetjes mij @Anoniemxv 

Reageer