Ze heeft een vriend

  • 8 August 2018
  • 6 reacties
  • 163 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi
Ik had mezelf eigenlijk nooit op deze site gezien omdat het wel goed gaat enzo met mij en thuis maar ik heb een probleem..
Ik ben 16 jaar en ik vind iemand leuk die een half jaar ouder dan mij is. Ze is nu 17.
Ik ga alles (proberen) te vertellen in chronologische volgorde.

Het begon niet toen ik voor het eerst bij haar in de klas kwam, maar een paar maanden later. Soms kwam ze naar me toe en wou ze met me praten. Zelf ben ik erg verlegen als het komt tot dit punt.. later vroeg ze ook om mijn insta account en snapchat, ik zei dat ik geen snapchat had (had ik ook niet). Een tijdje later vroeg ze weer om mijn snapchat en ik maakte het maar aan (Op dit punt vond ik haar al redelijk leuk). Na een paar maanden begon ik haar te stalken.. (Sorry, dit is ook even een vraag dat is toch gewoon normaal? Als je iemand leuk vind om dit te doen?) Het werd steeds erger en langzaam kon ik niet meer stoppen met aan haar te denken.. Ik denk zelfs aan haar als ik hobbies doe zoals gamen of als ik uit met vrienden ben of tijdens het maken van een toets of tijdens het leren van een toets!! Ik stalk haar snapchat, instagram, lesrooster... Ik weet echt alles.. Zelfs haar geboortedatum en sterrenbeeld wat ze leuk vind etc. We gingen regelmatig naar een supermarktje dichtbij school tijdens de pauzes, 1x per week en dat zo’n 7x (was aan het einde van het school jaar alleen) en de dag voor de toetsweek zei ze ineens waar ik bij was in een groepje dat ze een vriend had die DRIE EN TWINTIG IS! Ik wou echt weten wie en ben er recentelijk achter gekomen nadat ik op vakantie ging en dat ze zei “hey daar is mijn vriend ook!” Ik ging stalken op insta en zag bij een jongen (rond de 23) fotos van die vakantiebestemming waar ik ook was op dezelfde datum, en alleen zei volgt die jongen (geen andere mensen van school) hij woont niet in dezelfde stad en ik keek naar zijn “volgend” bestaat 64% uit meiden.. Ik heb een vriendin van me gevraagd (bff) of ze hem kan dm’en en kijken of er iets gebeurt.. Is dit slecht van mij? Wat moet ik doen.. kan ik iets doen? Ik wou letterlijk NA de toetsweek zeggen dat ik haar leuk vind en ze zei gewoon VOOR de toetsweek dat ze een vriend heeft.. help, als meer info nodig is vraag maar.. het zou ook wel erg zijn als zij of hij dit ineens ziet ?? bedankt voor het lezen!

6 reacties

Hoi lawishivom
Ik vond het eigenlijk best een normaal verhaal je bent op een meisje verliefd, waar je iets mee wilt maar die heeft een vriend. Je zoekt een aantal dingen op om haar beter te leren kennen. Zij vraagt echt niet voor de gein om jouw insta en snap, ze wilt ook info van jou hebben. Als ik op Facebook en Snapchat en instagram zoek naar een meisje kom ik ook van alles van haar te weten. Tot je dan haar sterrenbeeld en zo weet is niet zo gek. Of volg je haar ook naar huis toe en ga je bij haar huis wachten tot ze weggaat en zoek je op wie haar vriendinnen zijn? Dan zou het serieuzer worden het probleem dan hé. Ze heeft een oudere vriend, maar jullie doen veel samen. Je kunt vragen of ze met je uit wil naar de film ofzo iets. Zegt ze ja dan is het meestal wel goed. Dan kun altijd nog vragen of ze met je wilt.
Nogmaals tot je dingen opzoekt op social media is niet raar dat doet iedereen. Ik heb de ex van mijn vriendin ook even doorgekeken wie dat was en wat die deed maar heb er verder geen andere ideeën bij. Het is gewoon info die je te weten wilt komen over een ander

Ik zeg altijd maar zo: ‘ alles kan kapot’?

Gr. Bas
Hoi

Je vindt een meisje leuk, bent een hoop over haar te weten gekomen, en nu blijkt dat ze een vriend van 23 heeft.

De dingen die je deed, lijken me de gemiddelde dingen die een verliefd iemand doet. Je wilde meer over haar te weten komen, wat normaal is, als je interesse toont in iemand.

Je was van plan haar te vertellen over je gevoelens voor haar, maar daarvoor hoorde je dat ze een vriend heeft. Dat is lastig. Gaan jullie vriendschappelijk met elkaar om? Je zou haar kunnen vragen of ze iets met je wil gaan drinken. Op die manier leer je haar nog beter kennen.

Groetjes
x
We gaan vriendschappelijk met elkaar om, 1x zei ze uit het niets waar ik bij was (ook anderen dus) “netflix en chill is echt het beste.” Ik weet niet of ze hiermee iets bedoelde?? Haar uit vragen ben ik echt te verlegen voor ik wou dat nog doen maar ze is net op vakantie gegaan (ik weet niet voor hoe lang maar ze had me wel gezegt wanneer tijdens een snap gesprekje), we gaan alleen op school met elkaar om en op snap reageren we vaak op wat we naar elkaar sturen.

En Bas wat jij zei ‘Alles kan kapot’ is precies wat een vriend van me tegen me zei ??

PS: dit gebeurde recentelijk, gisteren;
(Hoef je niet per se te lezen is gewoon een extraatje)
Toen ik op vakantie ging en op het vliegveld een snapje maakte toen snapte me ze en zei ze “Hey mijn vriend is nu ook op het vliegveld (in dat land!)” Ik had haar toen left on read gelaten ??... Dit was weken geleden maar 2 dagen geleden ging ik weer wat stalken en kwam ik erachter wie haar vriend is 100% zeker. Hij woont 27,4 kilometer ver weg, een vriendin van me (ken ik sinds me geboorte gewoon bff) heeft een fake insta account dus ze ging hem dm’en daarmee (Om te kijken of het geen pedo en/of player is) dat is dus niet zo.. Ik ben blij voor haar maar sad voor mij met die info ?..

Bedankt voor het lezen en de reacties!
Je gaat vriendschappelijk met haar om, vooral op school. Misschien zou je haar een berichtje kunnen sturen of ze eens met jou huiswerk wil maken. Daarna kunnen jullie wat Netflix kijken. Op die manier vraag je haar i.v.m. school, maar kunnen jullie toch iets leuks doen.

Post ze foto's van haar vakantie? Je zou een gesprek kunnen starten over een foto die ze post.

Wat toevallig dat haar vriend op hetzelfde vliegveld zat als jij. Je hebt wat over die vriend opgezocht, en met de hulp van een vriendin ben je erachter gekomen dat hij waarschijnlijk geen slechte bedoelingen heeft. Lief dat je dat fijn vindt voor haar, maar inderdaad niet zo leuk voor jou.

Jullie lijken het best gezellig te hebben via social media. Misschien kunnen jullie dat vaker doen.
Samen huiswerk maken gaat denk ik niet want dat vraag ik nooit aan iemand maar ik kan wel vragen of ze me ergens mee kan helpen met scheikunde want sinds we een nieuwe docent hebben zijn mn cijfers letterlijk van 8en naar 3en gegaan...... En als we dat zouden doen zou het op school zijn maar ik heb geen netflix- zei wel maar ze heeft geen 4G/mobiele data, school wifi zou dan wel kunnen maar ik neem aan dat jullie weten dat de wifi op de meeste scholen echt slecht is ??..

Fotos van haar vakantie heeft ze tot nu toe nog niet gepost, als ze dat niet gaat doen en terug is van vakantie vraag ik wel of het leuk was.

Oh, en we zijn nu over naar volgend schooljaar en ik weet niet of ik bij haar in dezelfde klas kom..
Ik denk dat het beter is als ik niet bij haar in de klas kom ivm afleiding enzo, maar ik wil het wel ? :S
Haar vragen om hulp bij scheikunde, goed idee. Desnoods download jij de Netflix-app en logt zij in met haar account, zodat jullie met jouw mobiele data Netflix kunnen kijken.

Je zou haar ook nu kunnen vragen of ze het naar haar zin heeft, in plaats van te wachten tot ze uit vakantie terug is :8 Ze vindt het vast fijn van je te horen.

Als jullie niet bij elkaar in de klas zitten, hebben jullie nog steeds de pauzes en jullie privé-scheikundeles 😉

Reageer