word ik gebruikt??

  • 19 April 2024
  • 4 reacties
  • 81 Bekeken

Reputatie 6
Badge +1

Ik weet niet of ik word gebruikt..

Laten we mijn 1e schoolvriendin J noemen

En de 2e S.

 

Dus J en ik hebben vaak ruzie gehad. Soms om niks en soms om een reden wat gw niet oke is.

Ik ken S door J, want die twee zijn besties en ik ben zegmaar het 3e wiel. Na J en ik z'n laatste ruzie ben ik een beetje die therapie vriendin geworden. Vandaag heb ik mijn beugel laten zetten en ik moest nr school, en J zei dat ik raar glimlachte. Ik heb de rest van de dag heb ik weinig geglimlacht. Want mijn zelf beeld is dus gedaald door J.  S EN j maken vaak grapjes over het feit dat ik bij het zwembad jongens afsloeg omdat k geen snap heb. Mijn ouders willen dat in meer socialer word, en daarom gingen we zwemmen. Maar eigenlijk, als dit sociaal is ben ik er echt klaar mee.

Groetjes van mij


4 reacties

Ik denk persoonlijk niet dat je wordt gebruikt, maar ik kan het eigenlijk niet goed inschatten aangezien je niet zoveel verteld. Wat ik hier ga schrijven is dus wat ik kan speculeer over wat je hebt geschreven.

 

Ik denk dat je nu vooral te veel ziet in kleine opmerkingen van je vriendinnen, ja ze kunnen er zeker iets gemeens achter bedoelen, maar ze zijn toch alleen maar met zichzelf bezig, jullie zijn pubers. Waarschijnlijk ziet er niet zoveel gedachte achter zo’n opmerking. 
 

Natuurlijk is het irritant dat ze zo doen over snap, maar heb je al gevraagd of ze ermee kunnen stoppen? Het zou gewoon kunnen dat je er te veel inleest.  Als ze niet stoppen is dat wel een red flag.

 

Je hebt een heel laag zelfbeeld, dat is heel normaal voor je leeftijd. Maar dat betekent niet dat iedereen het op jou gemunt heeft. Probeer tot het besef te komen dat wat andere mensen van je denken er totaal niet toe doet. Zelfs als je vriendinnen slecht zijn, hoort dat niet je zelfbeeld te beïnvloeden. 

Reputatie 6
Badge +1

Ik heb het al aangegeven dat dit p gw niet leuk was

Reputatie 6
Badge +1

J praat veel over haarzelf, dat geeft niet zoveel.

Als ik wat wil vertellen dan praat ze eig altijd door me heen zodat ik maar gw m'n mond hou.

Maar als ik het doe, word ze een beetje geïrriteerd en moet ik haar uitlaten praten.

Ik ben er alleen waneer S er niet is, dus in de klas, als J boos op S is , en als ze zich verveeld

Dan word je inderdaad op zekere mate gebruikt. De vriendschap relatie is nogal van een kant en jij hebt dus weinig inspraak. Dit is niet per se iets ergs, je hebt verschillende soorten vrienden. Met sommige ga je oppervlakkiger om dan met andere, sommige zijn er alleen voor de goede tijden of ook voor de slechte tijden. Ik zou er alleen niet van uitgaan dat als er iets slechts gebeurt je er op kan vertrouwen dat je hulp van haar krijgt. 

 

je kan dus erover nadenken of je zo’n vriendschap wel wil hebben. Als jij er niet zo’n last van hebt, is het niet zo’n probleem. Maar als het je echt heel onzeker en ongelukkig maakt, is het misschien beter om minder met haar om te gaan. Als je besluit bevriend met haar te blijven, zou ik er ook goed over nadenken wat voor een vriendschap je wil.
 

Goed dat je hebt aangegeven dat je het niet fijn vindt.

Reageer