woongroep

  • 14 August 2023
  • 2 reacties
  • 51 Bekeken

Badge

Hoi!

ik ben een meid van 17, en heb last van best veel dingen. Het grootste ding is dat ik op een woongroep woon sinds 4 jaar, ik heb daar in het begin heel veel last van gehad, een hele nieuwe plek ver weg van mn pa en ma.

Ik ben nu 7 keer van groep naar groep verhuisd en begin er onerhand wel beetje klaar mee te worden...maja zo is het soms nou eenmaal.

Op het moment dat ik op mijn eerste groep kwam was ik heel bang en onzeker en toen is het begonnen… 

helaas ben ik na de 2 weken dat ik daar woonde zo bang geworden en had zoveel pijn dat mijn ouders dit mij aan konden doen en ik snapte het niet, toen ik die gedachten voor het eerst had was ik aan het douchen en was me netjes volgens de regels aan t scheren en aan het wassen enz.

maar toen keek ik naar het scheer pmesje die is in mijn had en naar mijn arm en toen heb ik de grootste fout van mijn leven gemaakt!  

ik ben nu 4 jaar en 7 groepen verder, en ik verwond mijzelf nog steeds

kan iemand mij tips kunnen geven om de zelfbeschadiging te stoppen?

 

Tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 6: plaats op het forum geen triggerende content.

 


2 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Wat naar en vervelend dat je jezelf verwond!

Heb je een vertrouwenspersoon? Of een van je ouders of groepsleiders die je daarover kan vertellen? Want dit is echt een serieus probleem en je kan hier hulp voor krijgen.

Als je je weer zo slecht voelt zou je een vriend of vriendin kunnen appen of bellen om even te kletsen. Je hoeft niet te zeggen dat je je heel slecht voelt, maar gewoon dat je je verveeld of even wil kletsen. Vraag bijvoorbeeld wat diegene die dag heeft gedaan, zo raak je afgeleid van je eigen gedachten.

Dit heeft mij echt ontelbaar veel keer geholpen om me niet te beschadigen!❤️

Badge

Ik heb geen een groepsleider die ik meer vertrouw! En al mijn vrienden zijn altijd te druk om te bellen of effe naar buiten te gaan.  Maar ik heb wel gelukkig nog mijn zus, die ik ook maar 1 keer in de maand spreek of zie, maar das tenminste nog iets en iemand die ik vertrouw! 

Ik vind het nogsteeds kei moeilijk om het niet te doen! 

 

 

Reageer