Wonden en littekens

  • 14 January 2018
  • 11 reacties
  • 219 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Er zijn dingen die altijd lastig blijven. Op mn schouders/bovenarmen zitten op dit moment wat open wonden en wat littekens. Als ik kleren aan heb zie je ze niet, ik zelf dus ook niet. Maar zodra ik bijvoorbeeld ga douchen en in de spiegel kijk, krijg ik echt rillingen van mezelf. Ik kan er niet mee kijken en ook niet mee omgaan.
Heeft iemand misschien tips om hier wat beter mee om te gaan?

11 reacties

Naar*
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Je hebt een moeilijke periode gehad, en de gevolgen daarvan heb je nu nog steeds. Ik vind het erg vervelend om te lezen dat je toen die tijd erg in de war was, is dat nu nog of gaat het al weer wat beter?

Stoppen met jezelf pijn doen is sws heel erg verstandig, praat is met andere mensen erover. Je mentor bijv.

Voor de littekens en wonden kun je een soort medicijn en zalf halen bij de apotheek, de medicijn zorgt ervoor dat de wonden sneller herstellen en de zalf zorgt ervoor dat de littekens weggaan (bijna). Je zal de littekens altijd wel hebben, maar die zalf werkt echt heel goed! Weet niet hoe die precies heet, maar dat weten ze bij de apotheek wel.

Be strong!

Gr:Mr. S
Hey,

Bedankt voor je reactie!
De afgelopen 5 jaar waren voor mij niet bepaald makkelijk. Ik heb best wel Een poosje heel erg diep gezeten, het gaat wel beter maar ik ben nog steeds niet helemaal van het snijden af. Het gaat heel erg met periodes. Dan weer een poosje bijna niet en dan weer een poosje heel veel. Maar ik denk dat ik wel kan zeggen dat het iets beter gaat dan 2 jaar geleden.

Ik ben nu voor de tweede keer bij een psycholoog. Dus ik praat er ook wel over en het is ook wel fijn daar. Ook heb ik wat vrienden die er vanaf weten, hier praat ik ook soms met hun over.

Bedankt voor de tip! Maar hebben ze zo’n zalfje alleen bij de apotheek of hebben ze dat ook bij de drogist? Het is namelijk iets makkelijker om zoiets daar te halen.

Liefs
Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Super om te horen dat het al wat beter gaat, als je weer die neigingen hebt, probeer daar wat voor in de plaats te doen. Ga even een stukje lopen of wat dan ook.

Ja het zalfje kan je ook halen bij de drogist, bedoelde ik eigenlijk ook. Het medicijn niet. Die moet je echt halen bij de apotheek.

Gr:Mr. S
Ga ik zeker proberen, Dankje!
Hoi,

Zalfjes en pilletjes zijn natuurlijk erg fijn. Ze kunnen net het stukje zijn dat je nodig hebt om verder te gaan. Een goede optie.
Ze helpen het probleem uit zicht verdwijnen, maar niet uit je gedachtes. Dat is iets waar je op moet letten. Je zegt het zelf al, je weet niet meer waarom je het doet, je kunt het niet aan om ze te zien. Ik denk dat jij meer nodig hebt dan een zalfje.

Ik denk dat het fijn is om hier met iemand over te praten, om met iemand uit te zoeken waarom je snijdt. Waar het vandaan komt en hoe je er vanaf kunt komen. Is er iemand in je omgeving die je vertrouwt en het durft te vertellen?

Verder kan het helpen om er toch naar te kijken. Iedere dag 1x. Misschien 'wen' je er aan. Kijk er 1x naar en schrijf daarna iets goeds over jezelf op. Misschien helpt het, je weet maar nooit.

Gr. Pin
Hey,

Bedankt voor je reactie!
Ik ben al bij de psycholoog voor dit probleem. Het snijden en al de negativiteit in Mn hoofd. Mn psycholoog weet ook dat ik snij, ook is er 1 jongen waarmee ik veel praat over alles In Mn hoofd.

Ik vind het fijn dat ik kan praten bij de psycholoog. Toch denk ik soms dat het mij alleen niet helemaal genoeg helpt. Wel doet ze veel dingen om ons thuis te helpen. Veel problemen van mij, komen door mijn thuissituatie. Dit is wel echt fijn, maar tegen het snijden en de negativiteit weet ik niet of alleen zij genoeg is.

Ik ga zeker proberen om er elke dag even naar te kijken en vervolgens wat op te schrijven. Ik hoop dat het helpt, bedankt voor de tip!

Liefs
Hoi,

Wauw! Super goed dat je al hulp hebt en er over praat! Fijn dat het fijn is (;)), maar jammer dat het niet helemaal helpt.
Wat heel erg belangrijk is in een behandeling, is dat je blijft aangeven of het wel of niet werkt wat jullie aan het doen zijn. Je kunt namelijk wel doorgaan met iets wat niet helpt, maar dat heeft natuurlijk geen zin. Jouw behandelaar vertrouwt er waarschijnlijk op dat je dit aangeeft, in ieder geval zou het wel goed zijn als je dit aangeeft. Dan kunnen jullie samen kijken waarom het niet helpt en wat jullie kunnen veranderen zodat het wel helpt. Het kan zijn dat jullie tot de conclusie komen dat het niet genoeg is, maar daar kan ik natuurlijk niet over oordelen.

Gr. Pin
Hey,
Ja ben ook eel een beetje trots op mezelf dat ik weer bij de psycholoog ben en dus kan praten. Heb het zelf aangeven en ben zelf naar de huisarts gegaan. Ik moet zeggen dat het wel echt nodig was.

Ik vind het lastig om tegen haar te zeggen dat ik het idee heb dat het niet helemaal helpt. Weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen en wat ik moet zeggen. Wel gaat het de laatste tijd al een stukje beter met me!
Hoi,

Je mag zeker weten trots zijn op jezelf! En niet zo'n beetje ook, héél trots!

Ik snap dat je het lastig vindt om te vertellen, dat zou ik ook hebben. Als je denkt dat het je niet lukt het te vertellen, kun je haar ook mailen. Dan kun je er langer over nadenken, alles goed formuleren. Misschien is dat wat? Dan zet je ook in de mail dat je het er wel nog graag met haar over hebt in real life, maar dat je het begin een beetje lastig vindt enzo. Ik denk dat ze dat echt wel begrijpt!

Gr. Pin

Reageer