Beantwoord

woede beheersen

  • 19 March 2020
  • 7 reacties
  • 144 Bekeken

Reputatie 5
Badge +4

Hey

ik heb de laatste tijd gemerkt dat ik mijn woede niet onder controle kan houden, vroeger wel en was er af en toe een uitbarsting. Net had ik een woede uitbarsting door mijn broer. Ik werd zo boos dat ik mijn deur kapot trapte. Ik werd er zo bang van, deed ik dit? Ben ik dit? Kort geleden had ik ook een woeden aanval (alweer door mijn broer) hij lokt me altijd zo uit enz, daar kan ik gwn echt niet tegen. Als hij me niet had uitgelokt had ik die deur ook niet kapot getrapt. 
Ik deed nog mijn best om niet boos te worden maar het kwam gwn en kon het niet meer tegen houden. 
ik word geïrriteerd om de kleinste dingen, ik word er echt gek van. Wat moet ik doen?
please help me,

 

icon

Beste antwoord door Klaprozenveldje 19 March 2020, 23:04

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 3
Badge +1

ik herken het zo erg ik had laatst de wasmand kapot getrapt omdat het me niet lukte om mn lenzen in te krijgen.  het is dus niet gek hoe je je voelt en je hoeft zeker niet bang van jezelf te worden

misschien werkt het om een boks bal in je kamer te nemen om al je woede daar op je uiten of pak een kussen en sla daar mee tegen de muur of gebruik je kussen als boks zak

ik hoop dat dit helpt 

 

xxx mij

 

Hoi

 

Wat vervelend dat je moeite hebt bij het beheersen van je woede. Ik kan me voorstellen dat je hiervan schrikt. 

 

Als je de lichtste woede voelt opkomen, kan het helpen om je te richten op je ademhaling. Adem diep in en uit, en probeer je ademhaling het enige te maken waar je op dat moment aan denkt. Als je tussendoor gestoord zou worden door bv. je broer, kan je je gerust afzonderen in een aparte ruimte, zodat je even plaats voor jezelf hebt. 

 

Zoals Klaprozenveldje voorstelde, kan je woede uitwerken op een kussen of boksbal erg opluchten. Schaf je gerust zo’n boksbal aan, of verzamel een hoop kussens die je in je kamer laat liggen voor op moeilijke momenten. 

 

Lijkt het je wat om op professioneel niveau aan je woede te werken? Via de huisarts zou je eventueel doorverwezen kunnen worden naar een professional die je met je woede kan leren omgaan. Wie weet ben je na enkele sessies al erg geholpen. 

 

Gr. Kenshin

Hey

ik heb de laatste tijd gemerkt dat ik mijn woede niet onder controle kan houden, vroeger wel en was er af en toe een uitbarsting. Net had ik een woede uitbarsting door mijn broer. Ik werd zo boos dat ik mijn deur kapot trapte. Ik werd er zo bang van, deed ik dit? Ben ik dit? Kort geleden had ik ook een woeden aanval (alweer door mijn broer) hij lokt me altijd zo uit enz, daar kan ik gwn echt niet tegen. Als hij me niet had uitgelokt had ik die deur ook niet kapot getrapt. 
Ik deed nog mijn best om niet boos te worden maar het kwam gwn en kon het niet meer tegen houden. 
ik word geïrriteerd om de kleinste dingen, ik word er echt gek van. Wat moet ik doen?
please help me,

 

Hey anoniempjex13 ,

Zou hier misschien een onderliggende reden voor kunnen zijn? Dat je je bijvoorbeeld onzeker voelt,niet lekker in je vel zit of andere problemen hebt ? Zo niet dan is dit ook oke hoor . Het kan ook komen doordat je in de puberteit zit, heb dit zelf ook gehad namelijk, Maar ging weer over rond leeftijd 14. Als anderen of jij er echt erg mee zitten zou ik hulp vragen aan je docent, juf of huisarts ♡

Ook is het handig om uit te leggen aan je broer dat het niet zijn schuld is en je je best doet om je woede te beheersen . Veel succes en ik hoop daf je hier iets mee kan 💗💗

 

Reputatie 5
Badge +4

Dank jullie wel voor jullie reacties, @Anymous144  het is juist wel de schuld van mijn broer😅

heyy

 

Dit is mijn kleine trucje

Maar eerst moet je weten dat iedereen een limiet heeft :)

ik denk altijd eerst aan de consequenties voor ik iets doe.

ik had vroeger ook woedeaanvallen en ik heb er bijna iemand mee vermoord ik ben echt serieus. Sindsdien heb ik nooit meer gevochten en dat is al meer dan 3jaar geleden.

groetjes

En vergeet de ademhalingsoefeningen niet:)

Reputatie 5
Badge +4

@Anonymous123123 dankje wel, ik had gisteren weer ruzie met mijn broer en ik had bijna een woedeaanval ik ben meteen naar mijn kamer gegaan, ik trilde van de woede ik wou alles kapot maken maar op het laats dacht ik nog aan de consequenties. ik moet niet overal op reageren dat is mijn probleem denk ik. ik heb ademhalings oefeningen geprobeerd, het is redelijk gelukt. beter dan andere keren 

Reageer