Vraag

Wie ben ik?

  • 17 June 2022
  • 2 reacties
  • 53 Bekeken

Badge

Heyy allemaal,

De laatste tijd heb ik het gevoel dat ik mezelf niet goed ken. Ik ben op school en met mijn vrienden wel blij enzo, maar zodra ik thuis kom voel ik me leeg. Mijn grootste angst is denk ik om alleen te zijn. Ik weet dat mijn vrienden van me houden enzo, maar alsnog heb ik dit gevoel. Voor de buitenwereld ben ik eigenlijk best wel een blij persoon, maar soms stresst school me gewoon zo erg uit en voel ik me zo slecht. Ik ben wel blij met hoe mijn leven nu is, maar soms voel ik me zo leeg van binnen. Alsof alles en iedereen op deze wereld me niet mag. Ook als mijn vrienden iets met elkaar gaan doen zonder mij voel ik me slecht. Ik denk dat ik jaloers ben, maar natuurlijk vind ik dat mijn vrienden plezier mogen hebben en gewoon met elkaar mogen afspreken. Toch vind ik dit heel lastig.

Hebben jullie dit ook? en/of hebben jullie tips?

Groetjesss


2 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Ik heb het ook. Mijn grootste angst is dat ik opeens ruzie krijgt met mijn vrienden en dan vooraltijd alleen blijft. Ik haat Eenzaamheid. 

Spreek zelf paar keer af met je vrienden.  Gwn een keer uit jezelf. Ga even ijsjes eten of picknicken met je vrienden. Geeft ook knuffels. Knuffels geven geeft een goede gevoel. Een fijn gevoel dat je niet alleen bent. Niet alleen voor staat. Ga iets leuks doen. Even naar de film of zo. Doe iets wat je blij van wordt .

Je kan ook met de kindertelefoon hierover praten. Een vertrouwenspersoon kan je echt mee helpen. Zoals je mentor of je ouders. 

 

Hopelijk had je iets aan :)

:) Nova

Hey Harry,

Ik heb dit gevoel ook lang gehad en wat bij mij erg hielp is als je alleen bent om mensen op Social Media te gaan benaderen om daar eventueel mee te chatten. Dan voel je je namelijk wat minder alleen en maak je online vrienden die zijn vaak wel online. De App die ik gebruik daarvoor is discord en ik vind dit goed werken. Als je dit wat vind zou je het eens kunnen proberen. 
 

groetjes Elliot xxx

Reageer