Vraag

Weten jullie nog iets wat ik kan proberen

  • 11 December 2019
  • 2 reacties
  • 54 Bekeken

Reputatie 2
Badge +3
  • Weet de weg
  • 22 reacties

Beste lezers 

Het afgelopen jaar was best moeilijk voor mij ik heb veel mee gemaakt en probeer het te verwerken maar het lukt me niet ik heb alles geprobeerd maar het lijkt wel of niks helpt zins kort zit ik bij pmt ( psychomotorische therapie) omdat ik zeer agressief en boos kan worden uit het niets ik leer daar heel erg mezelf kennen en het valt me zwaar ik zie kanten van mezelf waarvan ik niet eens wist dat die er waren ik heb gemerkt dat ik dingen op krop en ik ben begonnen met na gaan van wat en er kom zo veel los maar het lijkt wel of alles wat ik doe om mezelf de ruimte te geven om dingen te verwerken niets helpt en het alleen maar erger maakt

Ik wordt er alleen maar booster van en begin mezelf dingen te verweiten zin 3 weken ben ik weer begonnen met snijden en begin ik me steets kutter te voelen

Weten jullie nog iets wat ik kan proberen 


2 reacties

Hey!

Wat jammer dat je met zo’n nare gevoelens zit! 

Ik vind het alleszins al enorm knap van je dat je PMT bent begonnen om je agressie onder controle te leren houden! 

Zo’n therapie kan er inderdaad, zeker in het begin, voor zorgen dat je je heel naar gaat voelen, doordat je plots met je eigen verstopte gevoelens en met wie je bent geconfronteerd wordt. Ik denk dat het belangrijk is dat je kan praten met je therapeut(e ) over het feit dat de therapie jou zo zwaar valt. Op die manier kun je simpelweg al over dat gevoel praten, en deze persoon kan jou misschien ook tips geven over hoe dat voor jou iets makkelijker kan worden. Vaak is het ook zo dat zo’n gevoelens wel wat beteren eens de therapie een tijdje bezig. 

Jammer dat je jezelf weer bent gaan snijden! Het zou je zeker al kunnen helpen Dit topic even door te lezen, daar vind je een heleboel tips om jezelf minder vaak pijn te doen. Ik denk ook dat het belangrijk is om dit te delen met anderen. Dit zou heel goed jouw therapeut(e ) kunnen zijn, maar ook een vertrouwensleerkracht, je ouders,… ook de chat van de KinderTelefoon staat uiteraard voor je klaar! 

Ik hoop dat het je lukt je snel iets beter te voelen en met iemand over je gevoelens te praten!

Groetjes

Lot

 

Hallo Anne :)

Je kan wat alternatieven gebruiken voor snijden zodat je je lichaam niet meer beschadigt zoals elastiekjes laten knappen op je arm of ijsblokjes vasthouden tot het pijn doet want dat beschadigt je lichaam niet maar het doet wel pijn. Je kan altijd De Kindertelefoon chatten/bellen als je hulp nodig hebt qua tips voor het snijden of de agressie.

-Dr8gon99

Reageer