Vraag

Weggaan van thuis

  • 1 December 2018
  • 2 reacties
  • 112 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal

Sinds een paar maanden heb ik grote ruzie met mijn ouders. Er is geen goede communicatie altijd geroep en gevloek en echt kwetsende dingen gezegd. Er is ook al hulp geweest (professioneel) maar ook dit heeft niks uitgehaald. Ik heb slaploze nachten, ik ween meer. Ik ben zelf 17 jaar bijna 18. Nu is mijn vraag ik heb een vriend die ik al een jaartje ken en ik zou graag bij hem willen intrekken als ik 18 ben maar is dit wel mogelijk? Ik weet dat de ouders ermee akkoord gaan. Wat denken jullie ervan? De situatie is echt onhoudbaar. Ik heb ook vaak gedacht aan zelfmoord.

2 reacties

Hoi

Je thuissituatie is niet goed, en je denkt eraan om bij je vriend in te trekken. Als dat ok is voor jullie beiden ouders en voor jullie, lijkt me dat een prima oplossing. Het zou kunnen dat de spanningen tussen jou en je ouders verminderen als jullie minder dicht bij elkaar wonen.

Ik vermoed dat, als je achttien bent, je dit "gewoon" kan doen. Als je vroeger bij je vriend zou willen intrekken, moet dat waarschijnlijk geregeld worden met een organisatie. Bij welke organisatie je hiervoor terecht kan weet ik niet precies, maar daar kan je mentor of huisarts je verder mee helpen. De KinderTelefoon kan je ook doorverwijzen naar verdere hulp.

Ik hoop dat je toekomstige thuis ervoor zal zorgen dat je je een stuk beter voelt. Bij 113 kan je in ieder geval altijd terecht voor een gesprek.

Groetjes
Kenshin
Hoi!

De situatie bij jou thuis is echt niet meer fijn om in te leven en dat snap ik.
In principe kan je gaan en staan waar je wil vanaf je 18de zonder dat je ouders hier zeggenschap over hebben.
Wel lijkt het me handig om in de tussentijd nog eens te proberen een gesprek hierover te hebben als dit lukt.
Wanneer er veel geweld bij jou thuis is kan je ook altijd terecht bij Veilig thuis .

Groetjes
Lot

Reageer