Vraag

wat voel ik?

  • 28 August 2021
  • 5 reacties
  • 76 Bekeken

Badge

ik voel me eenzaam maar ik praat met veel mensen om dat te proberen voorkomen maar het werkt niet. Ik ben verliefd maar ik haat hem soms ZOOO erg. ik voel alsof mensen me irritant vinden. ik wil dood maar ben te bang. ik snijd mezelf omdat ik voel alsof ik het verdien om te bloeden


5 reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hey,

Niemand verdient het om dood te gaan, jij ook niet. Weet dat er altijd mensen zijn die van jou houden en om je geven, weet dat ik in ieder geval aan jou denk vanavond.

Dat je je eenzaam voelt is echt heel k*t. Weet, of kan je er misschien achter komen waarom je je eenzaam voelt? Voor de rest kan ik je nu niet helpen met jouw eenzaamheid, daar kom ik in een andere reactie nog op terug voor je.

Dat jouw liefdesgevoelens niet helemaal duidelijk of moeilijk voor jezelf te begrijpen zijn is heel naar. Ik ben helaas voor jou waarschijnlijk een van de slechtste mensen om over verliefdheid iets te zeggen, mede omdat ik er bijna geen ervaring mee heb. Hier hoop ik dus ook dat anderen jou kunnen helpen. Het enige, erg cliché advies wat ik jou kan geven is: volg en luister naar je hart.

Ik hoop dat ik je heb geholpen voor nu.

Gr Felix 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @me hartje rengoku ,

 

wat naar om te horen dat je je zo voelt, en wat goed dat je erover wil praten.

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl , zij zijn 24 uur per dag geopend.

 

Veel sterkte,

groetjes van Marieke

De Kindertelefoon

 

Reputatie 7
Badge +4

Hey @me hartje rengoku 

Fijn dat je mensen om je heen hebt. Alleen je voelt je toch alleen. Kan het dat je je heel alleen voelt in je gedachten en dat je een beetje zit opgesloten in jezelf. Misschien kan het helpen om met mensen te praten zodat ze je kunnen begrijpen. En dat je niet meer zo opgesloten bent. Je kan dit doen bij bijvoorbeeld: Je ouders/familie, vriend(inn)en, huisarts of vertrouwenspersoon op school.

Tja in liefdesadvies ben ik niet zo goed. Maar er is een quote die hier misschien bij past: ‘Je moet eerst van jezelf houden, voordat je van een ander kan houden’ Het gaat niet goed met je besteed alsjeblieft niet te veel tijd aan hem.

Probeer een alternatief voor snijden te vinden. En elke keer als je de drang voelt om te snijden ga je dat andere doen.

Je kunt het! Je komt er vanaf ik weet het zeker! Veel succes!

Groetjes NV

Reputatie 3
Badge +2

Hallo,

Zoals beloofd hier nog een paar tips tegen eenzaamheid, ik hoop dat er iets tussen zit wat jou kan helpen.

  • Je kan op een club gaan: sportclub of een club die dingen doet die jij leuk vind.
  • Hobby’s en afleiding kan helpen bijvoorbeeld: muziek luisteren, sport, tekenen, Netflix, YouTube of tv. Ook kan je online kijken voor lijstjes met hobby’s. Verder is het misschien leuk om samen met iemand een hobby te gaan starten, of als iemand al een hobby heeft kan je misschien meedoen.
  • En als de reden dat je je eenzaam voelt is omdat je moeite hebt met offline vrienden maken, kan je misschien online vriendschappen zoeken/of met iemand die je al kent online praten. Dit kan bijvoorbeeld op: Instagram, whatsapp, FaceTime, Discord, Snapchat en/of Tiktok.
  • En dan hier een tip die degene hiervoor totaal tegen spreekt, maar ja. Laat je telefoon links liggen en ga eens naar buiten, ga op een terrasje zitten, een rondje wandelen of even winkelen.
  • Ook kan je eens lang gaan bij mensen die je kent maar bijvoorbeeld lang niet hebt gezien, zoals familie, bijvoorbeeld opa en oma, of een oude vriend(in).
  • Het kan ook helpen om vrijwilligerswerk te doen, en daar help je anderen ook nog mee. Er zijn hier verschillende organisaties voor, een voorbeeld waar ik af en toe wel eens vrijwilligerswerk bij doe is: burennetwerk. Hierbij help je mensen in de buurt, waar je ook vaker bij terug kan komen, en zelf kan kijken wat voor soort help je ze wil geven.
  • Leuke dingen doen kan ook goed helpen: ga eens naar de bios, pretpark in de buurt of de dierentuin, of doe datgene wat je altijd al wou doen, zoals parachutespringen ofzo.
  • Werken in de tuin kan je afleiden, als je een tuin hebt kan het heel rustgevend en fijn zijn om wat te doen te hebben, als je zelf geen tuin hebt kan je aan iemand vragen of je hun mag helpen (mogelijk voor geld) of als die er zijn kan je naar een buurttuin.
  • Ook kan je help zoeken voor jouw eenzaamheid.

Hopelijk zat er iets voor jou tussen wat helpt. 
Veel succes!! 🍀

Gr Felix

Reputatie 6
Badge +3

Hey me hartje rengoku,

Wat naar dat je je zo voelt!

Wat kan helpen om je gevoelens op orde te krijgen is ze op te schrijven. Dat kan in een verhaal, of gewoon in steekwoorden.

Je zou misschien met je mentor of vertrouwenspersoon over je eenzaamheid kunnen praten. Zij begrijpen je vast wel en kunnen je misschien helpen. Je kan het natuurlijk ook aan je ouders of iemand anders die je vertrouwd vertellen.

Als je veel over dood willen gaan denkt of over je gevoelens wil praten kan je altijd met 113 bellen of chatten. Zij kunnen je dan helpen en steunen.

Groetjes iemand.

Reageer