Vraag

Wat moet ik hiervan verwachten..?

  • 21 July 2018
  • 1 reactie
  • 82 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii, ik bezoek nu al een halfjaar een psychiater en zo’n 2 maanden geleden vertelde ze me dat ik depressief was en dat ik een soortvan pilletje moest nemen. Het pilletje was eigenlijk een soort kruid en dus geen echte medicatie. Ik heb dit pilletje anderhalve maand genomen zonder effect. Mijn psychiater zei me dat het dus het best was om te beginnen met antidepressiva. Ik was wel een beetje geschrokken omdat ze dit zei.. Ik zou graag jullie ervaring erover weten en of er bijwerkingen zijn ofz..? Is het ook zo dat je echt verslaafd raakt? Zouden jullie je ervaring hier willen delen?
Av bedankt
Alison

1 reactie

Hoi,

Het lijkt mij dat jou geen verslavende substanties worden voorgeschreven. Dan heb je er opeens gratis nog een probleem bij. Daar zou ik me dus niet al te veel zorgen om maken.

Hoe het mij is verteld, is dat wanneer je een depressie hebt, je een stofje mist. Anti-depressiva vult dat stofje aan totdat je het zelf weer kan produceren.

Echter als het zo makkelijk zou zijn, snap ik niet waarom er dan zoveel verschillende soorten zijn en je er zo veel bijwerkingen van kunt krijgen... Dus het is nog maar de vraag of het echt waar is of dat me dit alleen is verteld om me over te halen ze te gebruiken (wat ze niet is gelukt).

Er zitten zeker bijwerkingen aan. Dat is bij alle anti-depressiva zo. Dat zijn bijvoorbeeld dingen als meer of minder eetlust, aankomen in gewicht, misselijk, hoofdpijn, meer vermoeidheid, etc. Dat is verschillend per medicijn. Soms vallen de bijwerkingen heel erg mee, soms zijn ze te erg en moet je overstappen op andere medicatie.

Je bent niet verplicht om medicatie te nemen btw, dat is jouw keuze.

Voor de rest kun je het hier het beste met je psychiater over hebben. Die weet het beste wat je kunt verwachten etc. Daar kun je je zorgen neerleggen en bespreken.

Gr. Pin

Reageer