Vraag

wat moet ik doen? zm of hier blijven?

  • 4 December 2023
  • 13 reacties
  • 197 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

Heee, hier ben ik weer. Ik ben T en ben 14 jaar :)

Ik zit alleen ergens al een tijdje mee in m'n hoofd. Ik zit al meer dan een jaar met zm gedachten alleen het is dus weer erger geworden. Ik ben er ook al 2 x door in het ziekenhuis geweest door m'n zm pogingen. Nu wil ik dat dus alleen weer graag doen.

Ik heb dat als ik op school ben ofzo of thuis of nou ja eig overal wel dat ik de hele tijd aan zm denk en de hele tijd ook zit te bedenken hoe ik dat zal gaan doen enzo.

De enige plek waar ik het leven nog wel zie zitten is gwn hier, hier op de woongroep. Ik heb het hier zo fijn dat ik het liefst nooit meer weg wil, maar dat moet. Ik moet 1 januari weer thuis wonen en ik weet gwn helemaal zeker dat dat mis gaat. Ik heb al allemaal plannen in m'n hoofd die ik thuis kan uitvoeren om mezelf wat aan te doen. Ik ben dus oprecht gwn helemaal klaar met dit leven en ik maak er sws een einde aan als ik thuis woon.

Samenvatting:

Als ik thuis woon ga ik mezelf sws wat aan doen. Mr ik durf mn ouders het niet te vertellen. Ik wil ze gwn niet teleurstellen…

En pls niet zeggen dat ik hun niet meer teleurstel als ik dood ben, want dat is niet zo. Ik ben alleen maar een last voor hun en dat hebben ze ook toegegeven…

 

Wat moet ik doen?

Xx mij


13 reacties

Reputatie 2
Badge

Sorry als dit niet helpt, negeer dit dan maar :).

Heb je misschien vrienden  die je hierover kunt vertellen of die het weten?

Je kan kijken of je een familie lid hebt waar je je fijner bij voelt en waar je misschien kan zijn voor een tijdje..?

Ik hoop dat je hier iets aan hebt en sorry voor alles wat er omgaat zo in je leven.

Groet Renskuhhhhh

Reputatie 7
Badge +4

Heee @Renskuhhhhhhhh  

Bedankt voor je reactie xx

Ik mag hier alleen niet met anderen over praten omdat dat te heftig is enzo... anderen weten dit wel. 

En m'n familie mag alleen bij m'n ouders, mr die nemen me nooit srs en ik mag ook nie meer nr therapie ofzo.

Xx

Reputatie 1
Badge

Je kan altijd er over praten met je oma of tante bvbEr is altijd wel iemand die van je houd.

En anders zou ik verhuizen, om een nieuw leven op te bouwen. Idk hoe oud je bent maar zm is het laatste wat je mag doen

 

Reputatie 7
Badge +7

Hey lieve @Girl.anoniem,

Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen… Ik heb vaak op je topics gereageerd en ik vind het wel jammer dat het niet heeft geholpen, maar ik heb alle vertrouwen in dat het goed gaat komen! :)

Ik lees dat je een heel moeilijke periode meemaakt, maar zelfmoord is echt niet de oplossing! Het is moeilijk, maar probeer alsjeblieft door te zetten! Na zelfmoord kan je niet meer kiezen! Dus dan kan je niet meer zien dat andere keuzes veel beter waren geweest dan zelfmoord!
Wees sterk! En ik weet dat je het kunt! Het komt goed! Ohja ik heb nog een quote! Misschien ken je hem al: Op het einde komt het altijd goed, en als het niet goed komt, is het nog niet het einde! :) 

Geloof me! Nog even volhouden en ik weet zeker dat het goedkomt!

Ja je kent het vast al, maar als je een keer echt niet goedvoelt bel dan 113! 

Heel veel sterkte!

Liefs xxx Banaantjeee <33

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Heee @Banaantjeeee 

Echt super bedankt voor je lieve reacties altijd trwns xx

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Girl.anoniem ,

 

heel naar voor je dat je je zo voelt. Fijn dat je hier bent gekomen om er zo open over te praten! Zoals @Banaantjeeee al heeft gezegd, is 113 er om je te ondersteunen bij je zelfmoordgedachten en je kunt daar dag en nacht terecht. Natuurlijk ben je ook van harte welkom om eens met De Kindertelefoon te bellen of chatten, elke dag van 11 tot 21 uur.

Veel sterkte gewenst,

 

groetjes van Marieke

Reputatie 6
Badge +5

Ik weet niet of dit helpt, maar ja

Ik ga ervan uit dat je wel iets van therapie doet op het moment? Als dat niet zo is, dan sorry, maar als dat wel zo is, zou je kunnen overwegen om dit je therapeut te vertellen. Dan kan diegene misschien een oplossing voor je zoeken, misschien mag je dan wel langer in de woongroep blijven, of krijg je een andere woonplaats toegewezen? Ik hoop oprecht dat dit je helpt, want zelfmoord is nooit een oplossing. 

 

Heel veel sterkte, je bent waardevol in mijn ogen!

Reputatie 7
Badge +11

Hey @Girl.anoniem,

Ik vind het heel naar voor je dat je zelfmoord gedachten hebt en misschien ook zm wilt plegen.  

Ik weet dat dit de standaard tip is, maar praat erover, met een goede vriend(in), vertrouwenspersoon, mentor, de kindertelefoon, of hier op het forum.  Er zijn echt genoeg mensen die je willen helpen! En zelfmoord is echt niet de oplossing, er gaat echt nog zoveel leuks in je leven komen. Dus hou vol!

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen!

Groetjes, Monkeyboy08

Reputatie 5
Badge +1

Heyy doe alsjeblieft geen zm het is het niet waard!! Misschien kun je vragen of je langer bij die woongroep mag blijven of kun je even bij andere familie wonen als je naar huis moet?  

Reputatie 4
Badge +1

het maakt me niet uit dat ik het niet mag zeggen maar:
Je ouders houden van je. Soms lijkt het misschien niet zo. Maar het is echt zo. Je gaat door een donkere periode van je leven, maar overal komt een eind aan. Ook aan die periode. Maak niet nu al een eind aan je leven. Het komt goed, het lijkt misschien niet zo maar het is zo. Je bent het waard en je mag er zijn.

 Misschien kun je in gesprek gaan met de woongroep? Of met een vriend of iemand anders die je vertrouwd?  Je mentor ofzo?

Ik hoop dat je eruit komt en onthoud.

You may be here

xxx

Reputatie 4
Badge +1

sorry dit gaat er niet over maar @Banaantjeeee je hebt net echt mn dag verbeterd met je bio of hoe het heet😂

Reputatie 7
Badge +7

Hahaha dankjewel @TisjefavoAchterhoeker:)

Liefs xxx Banaantjee <333

Reputatie 7
Badge +8

Hoi @Girl.anoniem  , 

in hele simpele woorden klinkt dit echt kut. En ik snap je angst totaal. Ik ga binnenkort naar een woongroep toe. Maar zolang dat ik thuis zit gaat het vaak mis. Ik zit nu op dit moment bedekt in kleine rode plekjes en mijn kamer is het huis van vele onafgemaakte brieven geschreven uit pure woede. Toch is dat niet wat jouw leven gaat worden. Je hoeft niet terug te zakken in een routine van pijn.

Wat ik nu heb is meerdere zelfmoord preventie apps op mijn telefoon. En mijn signaleringsplan heb ik altijd ergens liggen (een plan dat gemaakt wordt om momenten waar je neigingen erg hoog liggen te verminderen en ze te leren herkennen voordat ze gebeuren). Ik zou die apps dan ook downloaden ( ze heten VraagMaar - Zelfmoordpreventie en BackUp door 113). En misschien kun je je eigen signaleringsplan maken. Ik zou dit dan ook allemaal downloaden en maken voordat je naar huis moet. 

Ook moet je aan iemand aangeven dat je dit echt niet durft. Want het is serieus echt oke om dat te voelen. Mijn moeder vertelde me deze week dat ze eigenlijk geen liefde of connectie meer voor me voelde. En dat kwetste me erg. Toen ging ik ook met iemand praten over hoe ik dat eigenlijk best wel eng vond om te horen. Maar ik denk dat ze dat zei omdat het misschien ook wel veel voor haar wordt om voor mij goed te zorgen. En ik weet het bijna zeker dat dat ook zoiets kan met wat jouw ouders zeiden over dat je een last bent. 

Ik hoop gewoon dat je blijft rondhangen en dat het thuis een stuk beter gaat worden dan dat je verwacht. Als je weer wat wilt delen op het forum moet je het echt doen. 

 

Reageer