Vraag

Wat moet ik doen

  • 23 January 2020
  • 1 reactie
  • 29 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey iedereen,

Ik weet niet precies hoe ik het moet uiten, maar stress heeft me als het ware over genomen. Ik snijdt mezelf nu steeds meer en heb nachtmerries continu. Burn-outs heb ik tegenwoordig ook.  Het doet allemaal pijn en is me inmiddels al te veel geworden.…

Mijn grootste zorg is het volgende; Ik kan nooit niet liegen. Ik weet niet of dat iets betekent maar ik lieg continu en ook al weet ik dat ik in de problemen kom te zitten, dan lieg ik alsnog. Waarom zou ik dit doen? En hoe kom ik hier vanaf?????

 


1 reactie

Hoi

 

Je wordt geplaagd door intense stress, en hebt de neiging om de waarheid stil te houden. Zelf weet je niet waardoor dit komt. 

 

De extreme stress. Weet je waar die vandaan komt? Je zou, als je de oorzaak hiervan kent, de stress bij de wortel kunnen aanpakken. Moest de stress bijvoorbeeld door school komen, zou je hulp van een mentor of leerlingenbegeleider kunnen inschakelen. 

 

Je bent geneigd om te liegen. Heb je daar ook last van als je schrijft? Misschien is het voorlopig goed voor je om je uit te drukken via berichten en mails. Op die manier zou je je omgeving in kunnen lichten rond de dingen waar je mee zit. 

 

Het zou kunnen dat het liegen uit zichzelf mindert, wanneer de stress naar beneden gaat. Echter zou het ook kunnen dat je hier wat meer hulp bij nodig hebt. Dat kan bijvoorbeeld door erover te praten. Zou je bij een leerlingenbegeleider of de huisarts terecht kunnen?

 

Als je het moeilijk hebt, zou een vertrouwelijk gesprek met de Kindertelefoon diep op kunnen luchten. Je kan zowel chatten als bellen; wat je zelf het prettigst vindt. Ook zou je het topic Alternatieven zelfbeschadiging door kunnen nemen. 

 

Gr. Kenshin

Reageer