Vraag

Wat moet ik aan bij de crematie?

  • 7 March 2024
  • 4 reacties
  • 41 Bekeken

Hoi, ik ben Bram (15) en ik heb een vraag. Helaas is afgelopen week mijn oom overleden, dus heb ik komende week de begrafenis. Dit is de eerste keer dat ik naar een begrafenis ga en ik weet niet zo goed wat ik aan moet doen. Ik heb ook al gebeld met het bedrijf dat de uitvaart gaat begeleiden en met de kindertelefoon, maar die zeiden dat ik iets aan moet doen wat bij mij past en ook netjes is, maar nu weet ik het nog steeds niet helemaal. Hebben jullie wel eens een begrafenis gehad? en wat had je toen aangetrokken? is dat een blouse of waren jullie netjes in pak.


4 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Hey @Bram_Anoniem,

ik heb een begrafenis van mijn vader gehad toen ik 10 was. ben zelf een meisje. ik had een netjes jurkje aan en een vestje erover. Je kan aandoen waar je je zelf fijn bij voelt (ik zou niet in een joggingspak komen) je kan een broek aandoen met een leuk bloesje erop, wat netjes is maar ook niet te netjes. Hopelijk helpt dit jou!

Reputatie 7
Badge +5

Hii @Bram_Anoniem! Heel erg gecondoleerd met je oom. Ik ben zelf nog nooit op een begrafenis geweest, maar mijn opa is erg ziek dus ik ben me er wel op aan het voorbereiden zeg maar.  Als het zover is ga ik een nette blouse en een mooie spijkerbroek aandoen want ik wil er wel net bij lopen. Ik ga niet in een net strak pak want dat past niet bij mij en het is op zich ook niet nodig vind ik. Je moet idd aantrekken waar jij je goed bij voelt zoals de mensen bij de kindertelefoon ook zeiden. Misschien kan je je ouders ook nog om hulp en advies vragen want die willen je er vast ook bij helpen en die willen denk ik ook wel met je meedenken. Heel veel sterkte en groetjes van ItsJustMe :)

Reputatie 7
Badge +17

Hoi, gecondoleerd !  Ik vind de adviezen van @erganoniem  en @ItsJustMe  heel goed. Trek iets aan wat je zelf fijn vind zitten, wat niet te fleurig en kleurig is en wat vooral gewoon mooi en schoon is :) dan is het al prima. Dat je er bij bent is het belangrijkste.  Sterkte ermee !

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 7
Badge +17

Gecondoleerd. Ik sluit me aan bij de adviezen. Je hoeft echt niet per se in een zwart pak of zo, maar een fleurig Hawaii hemd is ook niet echt gepast meestal 😉  Dus ja, kijk ff in je kast wat je hebt hangen. Of haal anders een overhemd en een zwarte (spijker)broek. Dat is altijd wel goed. Ik ben helaas bij een paar begrafenissen geweest en heel veel mensen kwamen gewoon in hun dagelijkse versleten spijkerbroek en afgetrapte schoenen. Dat jij er een beetje moeite voor wil doen is dus al mooi vind ik.

Heel veel sterkte

Reageer