Vraag

Wat is een specifieke angst die je hebt waar je bloed serieus over bent?

  • 30 September 2023
  • 5 reacties
  • 105 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hoi, 

Ik heb zelf een grote hoeveelheid aan angsten die voor mij erg logisch zijn, maar zonder de context nergens op slaan. Ik vroeg me af of dit normaler is dan dat ik denk, aangezien het wordt neer gezet als iets heel abnormaals (bijv. gezien het feit dat er programma’s bestaan voor dit soort situaties).


5 reacties

Reputatie 7

hoi @Kamperfoelie6 

mijn angst is dat mijn favoriete docent me zou verlaten / negeren of iets in die richting. ze is zo belangrijk voor me, ik wil echt niet dat ik afscheid van haar zou moeten nemen...

Hi! Ik heb hoogtevrees op open trappen en roostervloeren meer dan 5 meter hoog durf ik niet te staan of lopen. Of glazen vloeren. No way. Hangbruggen ook niet. Dichte gebouwen maakt me de hoogte weer niet uit maar op dezelfde hoogte op een open balkon of rooster dat gaat niet. Kabelbaan ook no go.

En ik heb angst voor wespen. Vreselijk. Engerds zijn het. En krokodillen kijk ik ook liever niet naar. Zelfs op tv niet. Brrr

Asky XxX

Reputatie 7
Badge +12

Hey! Mijn angst is om onbedoeld in grote problemen te komen. Bijvoorbeeld dat er ergens een overval is gepleegd en ik daar toevallig in de buurt ben en dan verdachte ben. Zoiets. Ik ben eerlijk gezegd tegenwoordig behoorlijk bang om straf te krijgen. Vooral op school maar ook ergens anders of gewoon als ik bv in de winkel ben en ze denken dat je iets hebt gestolen terwijl dat niet zo is. Ik ben ook oprecht bang om mensen te kwetsen dus ik probeer heel voorzichtig dingen te zeggen. En goed te doen. En ik heb wel eens heel echte dromen en daar ben ik soms ook angstig voor want ze zijn ontzettend echt. Pas nog zag ik op tv een doc over zo'n Romeins schip waar 100 naakte mannen en jongens onderin moesten zitten roeien. Vastgeboeid en als ze niet hard genoeg roeiden kregen ze straf met de zweep. Heel erg was dat. En ik droomde die nacht dat ik daar ook in moest en dan wordt ik bijna gillend wakker. Zulke nachtmerries zijn echt eng. Dus ik probeer altijd met iets positiefs in gedachten te gaan slapen. En ik heb een angst voor nauwe ruimtes zoals grotten of heel smalle tunnels waar je in vast kan komen te zitten. 

Nou, een heel rijtje haha 🤭

Liefs, Tover xxx

Reputatie 7
Badge +14

Heyy @Kamperfoelie6

Ik heb een sociale angststoornis, bijvoorbeeld dat ik snel paniekaanvallen krijg als ik in het openbaar (in de klas bijvoorbeeld) moet spreken en om iets verkeerds te zeggen.

sociale angststoornis

Ook ben ik bang om mensen pijn te doen, zowel fysiek als verbaal. Plus ik ben bang om verlaten te worden door dierbaren. 

Het is zeker normaal om ergens bang voor te zijn (zelfs als je denkt dat het nergens op slaat). (bijna) Iedereen heeft wel één angst. . 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi hoi! Mijn grootste angst is om weer depressieve gevoelens te krijgen. Dat heeft mij een tijdje geplaagd en ik hoop nooit weer want je zit dan echt diep. Ik heb gelukkig goede hulp gehad en weet nu tips, tops en tricks om het te voorkomen. Dus dat heeft mijn zelfvertrouwen een boost gegeven 🙂. En net als @Tover01 ben ik bang om straf op te lopen , om publiekelijk of openbaar voor schut te gaan. Te kijk te staan zeg maar.  Ik heb ervaring en liever niet weer. Kijk ik ook voor uit net als hij. En ik heb een serieuze angst voor hele grote massa's mensen die allemaal hetzelfde doen of zijn. Zoals voetbal hooligans en zulke dingen. Ik kan op school de groepen wel handelen maar ik vind het wel griezelig als zo'n clubje bij elkaar staat van zeg maar meer dan 10 mensen en ze hebben allemaal dezelfde kleding en gedrag. Daar ben ik minder bang voor dan massa maar toch is het niet heel fijn. En een angst van mij is verdrinken. Ik heb 5 zwemdiploma's gehaald haha. Ergens in of aan vast komen te zitten is ook eng. Ik ben een keer 10 minuten geboeid op mijn rug met een hunt en dat was best lollig en spannend maar het leek me na een tijdje wel heel eng als dat lang had geduurd zeg maar.  Verder kan ik even niets bedenken:) 

Groetjes liefs Tartan X 

Reageer