Vraag

Wat helpt voor jullie?

  • 23 July 2018
  • 6 reacties
  • 187 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,

Ik ben de laatste tijd niet echt meer blij en ik voel me altijd ontzettend leeg van binnen, toch zijn er bepaalde momenten waarbij dit gevoel evem weggaat. Als ik naar muziek luister lijkt alle ellende om mij heen weg te gaan en voel ik me weer blij. Ik luister allerlei muziek, maar vooral hardstyle, niet het meest rustige maar ik wordt er weer blij van. Al gaat dat gevoel na een tijdje, als de muziek weer uit is weer weg.

Mijn tweede 'oplossing' is boogschieten, ook hiervan wordt ik blij en dit geeft mij ook een soort rust in mijn hoofd waardoor ik even geen last meer heb van mijn gedachten en alles om mij heen.

Hebben jullie ook dit soort 'oplossingen'? En wat helpt voor jullie het beste?
Bedankt voor het lezen

Groet 123

6 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Ja ik heb ook dit soort kleine dingentjes. Meestal luister ik ook muziek, maar niet omdat dat helpt gewoon omdat ik dan iets te doen heb. Wat voor mij wel helpt is fietsen, of wandelen in het bos. Of gamen.

Gr: Mr.S
Hoi,

Fijn dat jij van die dingetjes hebt die je helpen!

Ik ben zelf eigenlijk altijd op zoek naar dat soort dingetjes. Ook al zijn ze klein. Ze werken altijd erg kort en bij mij ook niet altijd. Daarom zoek ik dus ook alternatieven.

Een fijne hobby zou mooi zijn, maar ja...

Wat voor mij dus wel helpt:
-Jongleren (is erg rustgevend, je hoeft niet eens goed te zijn (ik))
-Basketbal (vind ik dan een leuke sport)
-Andere sportieve bezigheden, bv zwemmen (is dat even toevallig, het is f*cking heet in Nederland, dus verkoeling zoeken is niet overbodig)
-Naar het forum en mensen helpen
-Lezen
-Netflix (al voel ik mij hier naderhand ook wel suf van en vind ik het eigenlijk tijdverspilling, maar goed: als je niks beters hebt te doen...)
-In de tuin werken, plantjes onderhouden enzo
-Gamen
-Gezelschap opzoeken
-Iets met vrienden doen

Dat was 'm denk ik wel.

Gr. Pin
Hoi

Goed dat je positieve afleiding zoekt. Een paar van mijn favorieten zijn:
- wat ronddwalen in een natuurgebied in mijn buurt
- op dit forum rondhangen
- (een poging tot) kalligrafie
- bemoedigende quotes opzoeken, en erover nadenken
- me afreageren op het 'tennisding' dat ik heb (zo'n paal met een touw aan met een balletje, zodat je er met een tennisraket tegen kan slaan)
- lezen
- muziek
- Youtube (niet de beste oplossing)
- Netflix (niet de beste oplossing)

Groetjes
x
Hoi
wat ik doe:
- spelletjes met iemand gaan doen (als in kaarten enzo)
- wii'en :)
- netflixen
- gitaar of piano spelen
- muziek luisteren
- lezen
Hey allemaal, bedankt voor jullie reacties (ik reageer zelf een beetje laat, heeft zn redenen) maar ik heb een hoop dingen uitgeprobeerd! Voor mij werkt fietsen en een natuurwandeling maken erg goed.
Nogmaals bedankt voor de reacties.
Wat fijn dat je wat gevonden hebt waarmee je je beter voelt. Blij dat je je hier geholpen voelt 🙂

Reageer