Vraag

Wat doen jullie?

  • 8 December 2023
  • 13 reacties
  • 145 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

hoi hoiii

Vandaag was het paarse vrijdag. Alleen bij mij in de klas doet iedereen er heel raar over. We waren in het atrium daar hadden ze het helemaal versierd en zei mn beste vriendin “gadver das echt raar” En een andere jongen zei van “Ja ik support het niet”

 Ik vond dit erg pijnlijk omdat ik op dit moment nog echt in de kast zit. Dit maakt het veel moeilijker voor me. Hoe gaan jullie hier mee om? Let me know!


13 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @TisjefavoAchterhoeker,

Ik kan echt begrijpen dat dat vervelend is, ikzelf hoor niet bij de lhbtiq+, maar heb er wel respect voor! 

Ik heb een langere reactie gezet in een ander recent topic over paarse vrijdag, daar heb ik gezegd hoe het bij mij op school was!

Groetjes, Monkeyboy08 💜

Reputatie 7
Badge +11

Ik denk gewoon: "Dat mogen ze lekker zeggen, ik verander toch niet." Gelukkig zijn ze bij mij erg accepterend. Ik ben vandaag uit de kast gekomen voor mijn klas namelijk :)

Liefs,

        M.

Reputatie 4
Badge +1

@Monkeyboy08 ja die had ik al gelezen! Dat vind ik zo fijn aan het forum veel mensen zijn hetzelfde. Of niet en respecteren je iig. Dat mis ik in mn leven bedankt

xxx💜

Reputatie 7
Badge +17

@TisjefavoAchterhoeker Dat soort figuren heb je overal rondlopen helaas. Laat ze lekker lullen en probeer je er niks van aan te trekken. Makkelijker gezegd dan gedaan, I know, maar het is wel de beste manier.

Van die gasten met hun ‘ik support het niet’ word ik zo langzamerhand ook wel een beetje gek. Zeg dan gewoon dat je een hekel hebt aan homo’s, dat praat wat makkelijker dan dat vage gedoe.😄

@Natureflower gefeliciteerd. Fijn dat je omgeving zo accepterend is.

Reputatie 7
Badge +7

Bij mij zijn paarse armbandjes uitgedeeld en hingen er paarse vlaggen. Maar er hangt sowieso in elk lokaal een pride vlag🏳️‍🌈❤️

Heel mijn klas weet het al dat ik ook op meiden kan vallen. Iedereen accepteert mij gewoon zoals ik ben, maar sommige snappen het niet. Maar ja dat is ook niet erg, je hoeft het niet te snappen om het te respecteren.

Zelf heb ik een paarse sjaal en dat armbandje aangedaan. Ook had ik mijn nagels paars gelakt!

Reputatie 4
Badge +1

@Natureflower omg geweldig! Hoe heb je het gedaan als ik vragen mag? 

Reputatie 4
Badge +1

@tim16 

ik doe mn best om het te negeren, bedanktt

en waarom zou je het überhaupt haten. We zijn ook gwn mensen?! Niemand heeft je wat aangedaan of wat verkeerd gedaan

Reputatie 7
Badge +11

We hadden het erover, en mijn coach zei: "Wat nou als iemand uit de klas erbij hoort?” En toen heb ik mijn hand opgestoken en gezegt dat ik bi ben. Ze zijn erg accepterend gelukkig. Ook mocht ik de geaardheden uitleggen.

 

Liefs,

  1.  
Reputatie 4
Badge +1

@Ik_wil_anoniem_blijven  super leuk! bij ons hing er buiten een rainbowflag. Ik snap niet dat ze dat niet elke dag doen. 

Super dat jij gewoon geaccepteerd word. Ik hoop dat als ik ooit out ben dat ze dan bij mij ook doen

En de paarse nagellak had ik ook gedaan!

Reputatie 7
Badge +7

Ik denk dat je dat soort opmerkingen tegenwoordig overal wel hoort, wel vervelend dat je beste vriendin het heeft gezegd.

Ik denk alleen dat wel normaal is dat mensen het niet supporten toch. @tim16 Dat je het niet support betekend niet dat je het meteen haat! Dat is wel iets wat ik zelf wel kut vind, als ik lgbtq+ niet support ben ik ineens homofobisch, terwijl ik ook gewoon omga met mensen die bij die groep horen, zelf ben ik wel hetero.

Wil trouwens niet in discussie gaan ofzo maar ff duidelijk maken ;)

Reputatie 4
Badge +2

Ik ben zelf lesbisch, maar voor mij hoeft al die aandacht ook niet zo. Er wordt iets bijzonders gemaakt van wat niet bijzonder moet zijn. 

Reputatie 7
Badge +8

Ik ben paarse vrijdag helemaal vergeten. Ik zag ook NIEMAND in paars. Wel overal posters maar er stonden geen datums op die posters dus ik heb helemaal niet stil gestaan dat het vandaag was. Gister vertelde iemand me nog “Ik kom zo terug, ik moet helpen gay vlaggen ophangen” 

Ik heb er niemand over gehoord vandaag. Maar normaal gezien zijn de homofobische jongens in mijn klas erg verbaal over hun mening. Vorige week hadden we een opdracht waar we een probleem  op school moesten oplossen. Die jongens kozen het probleem van de hygiene op de wc's (onze wc's zijn goor) en hun oplossing was '’paarse vrijdag verbannen”. Hun wouden dat doen omdat ze geen gay propaganda wouden aanmoedigen zodat de wc's niet gedeeld zouden worden tussen jongens en meisjes. 

We hebben in totaal 7 wc ruimtes op school en EENTJE is gender neutraal. De rest zijn  allemaal jongens of meisjes wc's. 

Ik vraag me dan af: als er geen jongens bij de meisjes wc's zitten, waarom ruikt het dan zo vies altijd? Ik weet echt zeker dat dat ene lesbische meisje echt niet de wc onder zit te pissen alleen omdat ze gay is. Of dat de iets van 3 non binaire mensen op school alle kranen verstoppen op de gender neutrale wc omdat hun gender dat gewoon zo graag dat wilt doen. 

Ze zijn altijd een hel. Maar ik ga niet actief meedoen met hun rare theorien over waarom een leerling die niets doet propaganda verspreid omdat ze gewoon gay zijn. Daar heb ik werkelijk geen energie voor. En jij moet er ook geen energie in stoppen. Kom alleen uit dat kast als je omringd bent door mensen die je echt accepteren. Je bent niet verplicht die homofobische mensen iets te vertellen. 

Reputatie 4
Badge +1

@Natureflower nou k ben super blij voor je! fijn dat je het ook durfde

Reageer