Vraag

Waarom moet ik me zo voelen

  • 9 August 2018
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Wat is er met me? Help me asjeblieft, ik heb ern prachtig leven, echt, niks om over te klagen. Toch, ondanks mijn fijne leven voel ik me zwaar klote. Toch, ondanks mijn fijne leven kan ik niet genieten van leuke dingen. Toch, ondanks mijn fijne leven voelt het alsof ik niks heb om voor te leven.
Ik kan genieten van leuke momenten, tuurlijk, maar zodra deze afgelopen zijn ben ik weer down. Hoe leuk iets ook was, hoe leuk ik het met vrienden heb gehad, hoe verliefd ik ook ben, ik ben down.
Ik ben mezelf niet meer, ik weet geen raad meer met mijn leven.
Elke avond lig ik in bed en moet ik huilen, waarom? Daarom, ik kan er zelf geen duidelijke redenatie voor geven.
Het gevoel is net als een donkere hand die je steeds dieper mee een zee van depressieve gedachten intrekt en die je heel lastig los kunt laten.

Bedankt voor het lezen, dit moest ik kwijt, mocht iemand tips voor mij hebben, ze zijn altijd welkom.

Groet 123

3 reacties

Hoi

Wat jammer dat je je zo voelt. Het is perfect mogelijk om je slecht te voelen, zonder dat je precies weet waardoor dat gevoel veroorzaakt wordt. Dat is vervelend, aangezien je niet weet wat je eraan kan doen.

Vind je het een ok plan om professionele hulp te zoeken? Bij professionele hulp kunnen ze helpen met de oorzaak van je negatieve gevoelens te achterhalen. Misschien zoeken zij wel op plekken waar jij nog niet gekeken hebt.

Kan je met iemand praten over je gevoelens? Het is heel goed dat je hier je topic hebt geschreven. Is er in je omgeving iemand die je vertrouwt, waarmee je dit kan delen?

Je kan, eventueel samen met die vertrouwenspersoon, naar de huisarts of je mentor. Die kan naar je luisteren, en je doorverwijzen naar hulp. Misschien vind je 'professionele hulp' eng of overdreven klinken, maar eens luisteren naar wat ze te bieden hebben, kan nooit kwaad.

Je kan ook altijd terecht bij de KinderTelefoon. Je kan er anoniem je verhaal doen. Zij zijn bereid naar je te luisteren.

Groetjes
x
Hey, hartstikke bedankt voor je reactie ten eerste, eeuhm ja ik heb een paar goede vrienden waarvan ik er met een een hoop dingen deel. Hij weet het van mij en wilt me graag helpen. Als het nieuwe schooljaar begint moet ik even kijken wie mijn mentor is maar als dit een fijne leraar is zal ik er zeker op af stappen. Bedankt voor je reactie 🙂
Je hebt er met een vriend over gesproken. Dat is een goede stap die je gezet hebt. Fijn dat hij je wil helpen.

Wacht maar even af wie je mentor wordt. Ik hoop dat dat iemand is waar je je goed bij voelt. Desnoods kan je naar een leraar die niet per se je mentor is, maar waar je een positieve band mee hebt. Soms heb je op school ook een vertrouwenspersoon of leerlingenbegeleider waarbij je terecht kan.

Reageer