Vraag

Vroeger werd ik geslagen door mijn ouders en ik merk nu de gevolgen

  • 19 December 2018
  • 1 reactie
  • 97 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Vroeger werd ik dus geslagen door mijn ouders en ik heb het hun nu wel “vergeven” ze (vooral mijn moeder) voelen zich daar echt schuldig door maar ik heb het gevoel door al die gebeurtenissen in het verleden (van 3 tot ongeveer 11jaar en ik ben nu 15) dat is social anxiety en een low self esteem daardoor heb gekregen. Ik dacht vroeger dat je kinderen slaan altijd normaal was tot ik ongeveer 10was (hoe ik daar achter kwam is een ander verhaal). Ik snapte vroeger altijd niet dat als je bijv een vander als alcoholist had dat je dan zelf ook “de slechte kand” op ging maar nu snap ik her volledig. Je verleden maakt je echt zoals wie je bent. Mijn vader was geen alcoholist maar m’n ouders waren depressief en agressief doordat mijn broer overleden was (hij was overleden toen hij 3 was en toen was ik 2) ik weet nu echt niet wat ik het moet doen. Moet ik het aan iemand vertellen? Mentor? Vrienden? (Ik ben nog niet klaar voor om het aan me vrienden het te vertellen) Want ik heb soms daardoor wel moeite met school. Heeft iemand tips? Dit is nogal een moeilijke situatie voor me.
Bedankt voor het lezen het betekend veel voor me.

1 reactie

Hoi

Het kan zeker dat je iets hebt overgehouden aan een heftig verleden. Wat er gebeurd is, kan je niet meer overdoen. Wat je wel kan doen, is eraan werken.

Voel je je goed bij je mentor? Het is zeker een optie om hem of haar in vertrouwen te nemen. Het lijkt me fijn om hier niet meer alleen mee rond te lopen. Je kan hiermee ook naar de huisarts.

Voor een anoniem gesprek kan je terecht bij de KinderTelefoon. Vaak lucht het op om je verhaal te doen. De KinderTelefoon kan je, als je dat wenst, doorverwijzen naar verdere hulp.

Groetjes
Kenshin

Reageer