Vraag

Vriendschap beëindigen?

  • 13 March 2024
  • 4 reacties
  • 80 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hii, mijn topic is: zou ik mijn vriendschap beëindigen of niet?

Ik zit sinds dit schooljaar op een nieuwe school en ik heb een vriendin die ik eigenlijk niet zo erg leuk vind. Ik, zij en nog een iemand vormen een vriendengroep en ik mag de andere persoon wel. 

Het meisje die ik niet mag was mijn eerste vriendin vanaf dat ik nieuw was en toen was ze echt aardig enzo, maar nu verder in het schooljaar lijkt het alsof ze mij niet mag/ ze nep is. Voorbeelden: Ze doet altijd heel droog en praat bijna niet tegen mij, ze maakt mijn spullen kapot, doet mij pijn. Ze wordt ook heel erg jaloers als ik met anderen omga maar zij heeft ook nog veel vriendinnen. Dit is ook een van de dingen die ze doet, ik mag iets niet doen maar zij doet het vervolgens wel. Ook vind ze mijn interesses "cringe". Hierdoor vind ik het lastig om mezelf bij haar te zijn.

Ook heeft ze geheimen van mij doorverteld en daardoor vertrouw ik haar niet meer.

Ook ben ik hooggevoelig en ik raak heel snel over prikkeld. Gelukkig heeft mijn school hier rekening mee gehouden en ik mag naar een speciale ruimte bij overprikkeling. Nu heeft mijn mentor gezegd dat ik er beter eerder naar toe ga om overprikkeling te voorkomen. Hier heeft die "vriendin" ook problemen mee ookal kan ik er niks aan doen. Ik heb het al heel vaak uitgelegd dat ik er niks aan kan doen en dat ik echt heel veel last heb van overprikkeling(ik kan bij zware overprikkeling ziek worden). Als vriendin zou ze dit moeten begrijpen toch? Ik ga ook vaak niet naar die rust plek voor haar, zodat zij niet boos wordt en dan kom ik vaak oververmoeid thuis.

Ze zegt dat ze volgend jaar misschien van school gaat verwisselen.

 

Kan ik dit een vriendschap noemen? Hebben jullie tips?

 

Ik zie kinderen op school die hetzelfde als mij kleden en ze lijken mij aardig, ik wil graag vrienden met hen zijn maar het probleem is: zij zitten weer op een andere school! Ik zit in een schoolgebouw met 2 andere scholen erbij in. En die “vriendin waar dit dus overgaat vind hen ook weer cringe. Hebben jullie hier ook nog tips voor?

Heel erg bedankt voor het lezen !!

(Sorry als ik schrijf/spellings fouten heb gemaakt)
 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +10

 

Hoi @Joepie9

Ik zou dat (Zeker) geen goede vriendschap noemen.

Ik zou stoppen met deze vriendschap.

Als je nog vragen hebt wil ik die graag beantwoorden.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah

Reputatie 1
Badge

Hi @Wees Jezelf Bij Noah 

Hoe kan ik deze vriendschap het beste beëindigen?

Liefs @Joepie9 :))

Reputatie 7
Badge +10

Hey @Joepie9 

Ik zou als ik jou was zeggen dat je dit nog et meer wil.

En als dat niet lukt dan kun je het anders opschrijven.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

Reputatie 1
Badge

Heyy @Wees Jezelf Bij Noah 

Ik ben hier nog niet aan toe gekomen en ik vind het ook heel erg spannend om te doen. Ik ben bang dat ik dan geen vrienden meer heb want ik heb ook geen vrienden buiten school. Ik ben ook bang dat de vriendin die met mij en die “vriendin” waar deze topic over gaat, mij ook zal gaan verlaten. 
 

Liefs @Joepie9 

Reageer