Vraag

vriendin is suïcidaal

  • 28 April 2023
  • 8 reacties
  • 145 Bekeken

Reputatie 7
Badge +15

Hoi allemaal, 

ben ik weer, deze keer heb ik echt dringend advies nodig. 
 

Een vriendin van mij is suïcidaal, blijkt het al 2 maanden  te zijn, maar het is me nooit opgevallen, vanavond heeft ze het me verteld. 
 

Het begon dus bij haar ex, wie ze een naaktfoto heeft gestuurd, en dreigt hem online te zetten. 
 

ik heb haar al verteld dat ze kan bellen of chatten met 113, dat ik haar graag wil helpen, dat ik zeker weet dat haar ouders dat ook willen… 

maar dat wil ze niet: ‘ze wil dat alles afgelopen is’… 

 

heeft er iemand enig idee hoe ik haar kan helpen? Het liefst zou ik het ook helemaal niet tegen haar ouders vertellen, ze heeft me al duidelijk gemaakt, dat zodra ik dat doe, ze me nooit meer vertrouwd, en gelijk zelfmoord gaat plegen. ( ze is het nu van plan volgende week te doen, zodat ze de mensen waar ze van houd, nog heel even kan zien) 

 

sorry als dit rommelig opgeschreven is, ik ben nogal geschrokken, en heb eigelijk geen idee wat ik moet doen, ik hoop dat er iemand wat advies heeft. 
 

bedankt, 

groetjes, Mij_Niet_Gezien 


8 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hoi @Mij_niet_gezien 

Wat goed dat je met iemand wilt praten!

Je bent natuurlijk ook welkom bij De Kindertelefoon, elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten, als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Sterkte en groetjes Finn,

De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +6

Hey @Mij_niet_gezien ,

Ik heb ook een vriendin die suïcidale gedachtes heeft en heb het zelf ook best wel gehad. 

Mijn advies is om er over met haar te praten, ook al wil ze dat misschien niet, het is wel hetgene wat bij mij en die vriendin heeft geholpen.

Met vriendelijke groet,

TheMusicDude

Reputatie 4
Badge +1

Oke ik weet dat dit waarschijnlijk te laat is maar ik ben het zelf ook dus denk dat ik je best wat tips kan geven.

BLIJVEN PRATEN, waarschijnlijk zegt ze dat ze het niet chill vind of klapt ze dicht maar geloof mij, mijn vriendin pushed me altijd nog een klein beetje verder en stiekem helpen de gesprekken heel erg. 
probeer gewoon een paar keer per dag iets liefs te doen, gewoon een knuffel geven, zeggen dat je van haar houdt/om haar geeft of een complimentje geven ofz, die kleine dingen maken een groot verschil uit.  
spendeer tijd samen, doe leuke dingen het liefst buiten. 
Probeer haar ook wat ruimte te geven, niet te veel, maar wel wat zodat ze dit allemaal een beetje kan verwerken. 

Hey,

De tips hierboven zijn goed, maar als het echt erg is en ze in staat is om het te doen, lijkt het me verstandig om het toch aan een volwassenen te vertellen. Als zij niet weet dat jij het vertelt hebt, kan ze ook niet gelijk zm plegen.

Sterkte!

Reputatie 7
Badge +9

Ik ben het zelf ook dus ik kan ook nog advies geven blijf praten en vraag of ze een psycholoog wilt want die heeft ze wel nodig maar ga haar niet dwingen doe leuke dingen met haar en ga naar je mentor en naar haar ouders 

Reputatie 7
Badge +9

Of verzorgers

Heyy,

Als je iemand kent die suïcidale gedachtes heeft kun je ook met 113 chatten of bellen voor advies. 

Succes

Reputatie 7
Badge +15

Bedankt voor de tips allemaal. 
Ze heeft een poging gedaan (waar ik voor de rest niks over ga vertellen) maar ze ligt in het ziekenhuis. . Ik voel me daar echt vrdomd  suhuldig over.  ik was de enige die het wist.
Ik wilde het haar mentor gaan vertellen ( ik vond dat ik het iemand moest vertellen) maar die avond daarvoor heeft ze het dus al geprobeerd.  

 

nou. Heel erg bedankt voor de reacties allemaal.  Maar dit was dus ook de reden dat ik de afgelopen tijd niet op het forum kwam. 

 

mij_niet_gezien

Reageer