Skip to main content

Hoi. 
gisteren ben ik in een (online) ruzie gekomen met mijn twee beste vrienden T. en F. Het ging over dat ik me heel erg buitengesloten en alleen voelde doordat zij de hele tijd met zijn tweeën waren de afgelopen paar weken. 
Toen maakte T. een opmerking over “maar we doen het niet elke dag, dus het is niet zo erg.” En ik ben toen heel dom geweest en ik zei: “”ik doe self harm, maar niet dagelijks, dus het is niet erg meer.”” En F. zei toen dat ik geen grappen over die dingen moest maken. Waarop ik zei dat zwarte mensen ook gewoon racistisch mogen zijn (dom, ik weet het, maar ik zat heel hoog in mijn emotie). 
Ik had dus een hele erge reactie gehad, maar alles wat ik kreeg was “ga alsjeblieft niet dood”, “vertel het aan je ouders” en “we wisten het eigenlijk al”. Verder hebben ze het er niet over. 
Dit doet me pijn. Ik wil er zo erg mee ophouden alleen het boeit hun niet genoeg om zich er echt zorgen om te maken; ze wisten het blijkbaar al sinds de eerste keer dat ik sneed. En ze zeiden er toen al niks van. 
Ze denken waarschijnlijk dat ik wil dat ze er geen big deal van maken, maar eigenlijk wil ik dat wel. Dan dringt het me pas door hoe serieus dit is. Ze zijn onverschillig erover en f*ck, dat doet pijn. 
Iemand tips of zo? Xx sam 

Update: ze hebben dus zelfs een lijst gemaakt met redenen waarom ik hulp nodig heb, en ze hebben dat niet gedeeld met mij…

Hey lieve @Samuel-le,

ahww, wat vreselijk dit! Ik kan hier echt boos om worden! Ik heb dit soort van ook ooit meegemaakt met mijn “vriendinnen” en de beste wat je kunt doen is om afstand te nemen van je vriendinnen! Die “vriendinnen” van mij zeiden gewoon: Prima dat je niet lekker in je vel zit en dat je wat mentale problemen hebt maar val aub ons er niet lastig mee. Ik weet dat het moeilijk en pijnlijk is, maar er zullen echt anderen zijn die wel om je geven<3. Vrienden horen je te steunen en vriendschap komt van twee kanten! Lieve @Samuel-le, je verdient veel beter dan die vriendinnen! Het komt goed! En hieronder is een topic die heel veel goeie tips heeft tegen selfharm: 

https://forum.kindertelefoon.nl/succesverhalen%2D135/alternatieven%2Dzelfbeschadiging%2D39544

Liefs xxx Banaantjeeee <333

Hey! Sterke en heel goede reactie @Banaantjeeee ! Ik ben het ermee eens! Wat ze doen klinkt niet echt gemeend. @Samuel-le  jij hebt steun nodig en mensen die er voor je zijn. En als ze het wél goed hadden bedoeld hadden ze dat met jou zelf moeten bespreken! 

Liefs Tover xxx

hoi lieve @Tover01 en @Banaantjeeee 

bedankt voor de kei lieve reacties. jullie zijn toppers, echt waar. 

ik heb zojuist (een kwartier geleden) mijn vader er ook over verteld. Hij bleef erg kalm en praatte erover; het was een fijn gesprek. Mijn moeder kwam daarnet huilend mijn kamer binnen though, en morgen gaan ze bellen naar het sociaal team van onze stad voor verdere hulp. Mijn tweelingzus zal het dan ook meekrijgen. 

Zo he, dat moest ik even zeggen. Liefs samuel xx

Hey @Samuel-le ,

Wat super goed dat je het je vader hebt verteld en wat fijn dat je hulp gaat krijgen!!

Ik ben echt super trots op je en weet dat er genoeg mensen op dit forum je steunen! HET GAAT JE LUKKEN!! Ik heb alle vertrouwen in je, als er toch iets is altijd gwn posten op dit forum ja?

Veel succes en geluk!

Groetjes @everythingisok <33

Reageer